יום רביעי, 31 ביולי 2013

איך רציתי לחסוך 1000 ש"ח

July 11, 2013 at 11:32pm


זה היה אמור להיות המספר של החשמלית שלי 
ואפילו דיבורית מיוחדת שעובדת גם בלילה...

בסך הכל רציתי לחסוך כל חודש אלף ש"ח. לעיתים ניתן לחסוך כמה אלפים אבל אז החיים שלך נראים אחרת. אין סוף דרכים לחסוך כסף והסיפור על הגמל שכבר למד לחיות בלי אוכל ובסוף מת מספר את הכל. הורי המנוחים נהגו להישתמש במושג ביידיש "קישקע-געלט" האומר שזה כסף שנחסך מאי אכילה כלומר דמי בטן הנחסכים מהפה והמעיים.

2000 ש"ח על חשבון חשמלית ועמוד
חיים ללא רכב צמוד  אולי בריאים יותר, אבל אני לא יודע איך אני מסתדר ללא 4 גלגלים משלי . אנשים מתפנקים ואז קשה לחזור אחורה. היום אני חושב שרכב זה סוג של עונש , בעיקר במובן הכספי. זו הוצאה של לפחות שלושת אלפים ש"ח  מבחינתי. הדלק שם זה לפחות מחצית  מהכסף. תיקונים, אגרות , בלאי , ירידת ערך ועוד שונות תחשבו אתם. מבחינת המדינה  זה כנראה הרווח הכי בטוח. כל מי שממלא דלק  משלם למדינה הרבה כסף כמס. אם רוכבים על אופניים, נוסעים באוטובוסים או הליכה ברגל זה הרבה פחות. אז רציתי לחסוך 1000 ש"ח לחודש ולכן הפקרתי 2000 ש"ח בשביל רכב חשמלי. גיהוץ קל ואין לך אלפיים ש"ח וההרגשה נהדרת. 

חשבון הבסטה 
*בסטה (بَسْطَة) – דוכן בשוק. [بَسَطَ - פרש (סחורה)]. יתכן שמקור המילה הוא מפרסית: بسته (basta) - מקום סגור מתוך השפה העברית *

כשהוזמנתי  בזמנו לנסיעת מבחן ברכב חשמלי בפי גלילות, הרגשתי את הנסיעה הכי כייפית בחיי. מי שנוהג ברכב חשמלי מבין על מה אני מדבר. בנוסף הבנתי שאני עומד לחסוך 1000לפחות ש"ח שלמים כל חודש. זה היה מאד פשוט להבין זאת למרות שלאחרים שהם הרבה יותר חכמים, לקח כמעט שעה שלמה להפנים.
יש אנשים היודעים לחשב בצורה מאד מוקפדת ומסודרת ואחרים מיד עושים את חשבון הבסטה. בסטיונרים תמיד מחשבים בכמה הם מוכרים את הסחורה וככה גם את אחוז הרווח. קונים ב-10 מוכרים ב- 20 והרווח רק עשרה אחוזים כולל מע"מ ומיסים נלווים. בהחלט רווח סביר וצנוע. גם אני סוג של בסטיונר. גם בהייטק יש בסטיונרים אבל מסוג אחר ולפלפי. בייל גייטס בסטיונר? בנדל"ן יש הרבה יותר בסטיונרים ומהזן הקשה. תשובה הוא בסטיונר? מה עם קובי אלכסנדר? גיל שוויד? שי אגסי?

הכל מוכן ומזומן רק  איפה שי אגסי?
ידעתי בדיוק איזה רכב אקבל ואפילו את הצבע. אפילו היה לי מספר רכב 204 (יש תמונה)  עם הספרות המיוחדות אותן בחרתי בעצמי.  הכל היה מוכן וכנראה שלא הייתי צריך כסף מהבית.  בסוף לא קיבלתי את הרכב החשמלי כי בלי עמוד הטענה חשמלי קשה לנסוע  ברכב של בטר פלייס. למרות ששי אגסי שלח צוות מיוחד לנסות ולפתור את ענין העמוד המיוחל, הענין לא צלח וככה נשארתי עם  לוחית מזכרת חמודה עם מספר הרכב וקבלה ע"ח  רכב חשמלי בסכום של אלפיים ש"ח שלמים. נכון אפילו הייתה דיבורית מיוחדת עם הלוגו של Better-Place
אז בטר פלייס פשטה רגל וכנראה שאת האלפיים ש"ח שלי לא אראה אבל כפי שהשמש זורחת מחדש ככה גם קורה למיזמים תקועים וכעת חברת סאן רייז תנסה לחשמל אותנו מחדש. אני לא מענין אותי איכות סביבה ושי אגסי. אותי מענין לחסוך 1000 שקלים חדשים בחודש. מענין כמה זה יעלה לי בפעם הבאה. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה