יום שני, 15 ביולי 2013

פוסטים - דצמבר 2010


פורסם לראשונה ב mysay.co.il

           
20/12/2010  10 דברים שקרו אתמול ואין סיכוי שיעניינו אתכם
     19 לדצמבר 2010 , יום ראשון י"ב בטבת תשע"א.

1.      יום הולדתה של אמי, גניה גולדה לידרמן לבית הלפרן ז"ל ושל אחותה התאומה, רניה גרבש תבדל"א. שתיהן נולדו בסקארזיסקו-קאמיננה פולין 1925. השנה המדויקת כנראה 1924.
2.      נסעתי עם אחותי הבכורה, דבורה שכנאי מחדרה, לבקר ולהגיד שלום להורים, להדליק נר ולהזיל דמעה בקרית שאול, גוש 9 אזור 3 שורה 21 מקום 35 . הסביבה טובה ושקטה.
שכחנו ליטול ידיים בדרך החוצה.
3.      בדרך חזרה נכנסנו למוזיאון ארץ ישראל, המציג תערוכת צילומים מהמחנות בקפריסין בשם "פוטו רחל". יופי של דבר. דבורה אחותי נולדה בקפריסין. קנינו את ספר התערוכה – 50 ש"ח. שווה. במוזיאון ראינו את ססיליה מאיר, אוצרת מוזיאון קדמן למטבעות ואת צביקה אלוני, אוצר אוסף הבולים ומי שעזר גם בתערוכת הצילומים. רצינו וקיווינו למצוא בתערוכה משהו אישי. לא מצאנו. אכלנו צהרים באנינה, המסעדה שבצמוד לחנות המוזיאון. היה בסדר.
4.      סימסתי מסרון ליעקב דור על התערוכה. גם יענקלה הרשדורפר נולד בקפריסין. הוריו מוניו ואווה ז"ל נקשרו בהורי שמואל וגניה ע"ה, וגם אנו שומרים קשר. יענקלה שמח מאד והבטיח שניפגש בקרוב.
5.      אחרי שהחזרתי את אחותי לתחנת הרכבת ושוחחנו עם הילנקה פאר האחינית שלי שדרשה שניפגש, חזרתי לחנות המטבעות. קבעתי עם זוג שרצו למכור 10 מטבעות אנגלים-סוברין.
6.      צילצלו מבזק להודיע ששני הקווים, שהושבתו מאז הסערה ביום ראשון בשבוע שעבר, חזרו לחיים. יש לי אינטרנט. מזל-טוב. גם בזק שולחים מסרון. כוסנם בזק. רון מייברג מודיע שהמגזין "אחר" יורד. האחריות כולה שלו. חבל מאד. אהבתי את "אחר" ואת כתיבתו של הנכד של שטיגליץ, האספן וסוחר היודאיקה המיוחד ביותר. אוסף יוסף שטיגליץ הוא אוסף היודאיקה החשוב ביותר. זכיתי להכיר במעט את שטיגליץ והגלריה ברחוב אלנבי. את הביקור במוזיאון ישראל לרגל קבלת האוסף והצגתו, יחד עם אבי שמואל, אזכור לעד.
7.      דוד בן עמי, עורך מכירה פומבית אצלו באידלסון 13, ממש לידי. מתחילים ב- 18:00. בן עמי יקה ולא יאחר. חלק מהקונים והמתעניינים עוברים אצלי קודם לשרוף את הזמן. תשאלו את ראובן סטולר!
ניר אלזנר שלח סוף סוף כתבה על קופות קרן קיימת. ניר אספן מתקדם ומתוחכם ובהרבה תחומים. אין עליו.
8.      אליעזר מורב הגיע עם המחשב והראה לי את המודעה שעיצב עבורי, לקטלוג נומיסמטיקה של אהרוני העומד לצאת אוטוטו. יחד עם אפי שחק הגענו-כך אני מקווה-לתוצאה יפה. אליעזר שתה תה קר, ואנחנו קפה חם עם פירות. לא היה בייגלה. אפי הולך למכירה של בן עמי וחוזר. הכל לאט אצל דוד. עד שיגיעו לביד שלו יקח זמן. אליעזר יוצא לנשום אויר צח. ככה קוראים לעישון כפייתי חונק. הכי כייף לעשן בחוץ אצל פרידה הכט. פרידה לא נמצאת. כולם יודעים ורואים אותה באח הגדול. פרידה שכנה שלי, וכשהגיעה אלינו שרו שבא לשכונה בחור חדש.
9.      גילי פלה הבת שלי מתקשרת מהבית לשאול מה קורה. אחרי תשע. כולם מתקפלים. גם דימה שצובע את הסורגים כמעט חודש. סוגרים ונועלים לא לפני ששוטפים את הכוסות קפה.
בדרך הביתה, דבורה אחותי מתקשרת שסוף סוף ראו אותי ואת אפי במבט לחדשות, מדברים על שטרות, מטבעות וצחוקים. הרבה מסרונים לנייד, כולם רואים ערוץ ראשון. יש גם הרבה שלא. שכחתי מכל הענין. בבית רואים את זה באינטרנט. אפשר לראות באינטרנט כמה שרוצים.
10. מינה ומיכל מבלות בלונדון יחד עם נורית והתאומות רומי וגאיה. כל הידיעות על שלג וקור נכונות. כולם מאד מתגעגעים. אורי מורמי לא מוותר לרובוט שמחרב את הפורום. נשיקות וחיבוקים.
לילה טוב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה