יום שני, 5 באוגוסט 2013

ואדי רבה - מחזיק מים הגירסה המעודכנת



מבט מגבעת הסלעים ראש העין


מים זה הדבר הכי חזק בחיים ומשהו שלא מחזיק מים , לא שווה לדבר עליו. נחל בלי מים זה כמו חתונה בלי תזמורת ולכן החליטו אצלנו בראש העין שחייבים להחיות את ואדי רבה , הנחל הכי מרכזי, הכי  תרבותי והכי מוזיקלי  בעירנו המיוחדת. אז כעת יש מים כל השנה בואדי רבה וזה טוב לכולם. מי שגדל על גדות הירקון בואכה רידינג יודע על מה אני מדבר.

החייאת ואדי רבה עם הקמת טיילת  בעלת  הדגשים מוזיקליים אמורה להוות את הריאה הכי יפה באזור. יש כבר דגים ואגמיות שזה כמו ברבורים רק יותר קטן ובצבעים כהים. מי ראה ברבור שחור? 
רציתי לדעת מה הסיפור הכספי של הואדי המתחדש אבל לא הצלחתי למצוא פרטים ולכן פניתי לראש העיר מר משה סיני ואני ממתין לנתונים  ועד אז אני מאד גאה בפרויקט הזה.  אחרי ששמעתי את סיפור הבריכות  בקאנטרי קלאב  בהרצליה  עם יולי  עופר  וסוחר המטבעות חיים שאשא , אני מאד חשדן כלפי פרויקטים השופכים  כסף כמו מים.  אנחנו עוד נחזור לואדי רבה ומהרבה כיוונים. 



בחורף כשיורדים גשמים הנחלים זורמים אל הים ובכל זאת הוא לא לגמרי מלא אבל הנחלים בהמשך נשארים יבשים ובמיוחד בקיץ.  זה מאד טבעי אצלנו לראות נחלים יבשים ואפילו חרבים. אז אצלנו בראש העין הוחלט בסיוע כספי התושבים והעיריה שיהיה לנו נחל זורם כל השנה ויש כבר אגמון עם דגים ואגמיות בסגנון ברווזי. כל יום שאני מטייל לאורכו בצעידה די איטית אני נהנה יותר ויותר. המים זורמים במעגל סגור עם מספר מיקטעים ומשאבות. יש צמחיה ופיתוח תואם וליד הגשר הבריטי מוקמת האטרקציה המרכזית של מפל מים די מאיים.

יש מים בואדי רבה גם בקיץ 2013 ראש העין


מבט מרחוב הציונות לעבר הואדי וקרית החינוך ראש העין


מבט מגבעת הסלעים ראש העין

מבט על המפל המרכזי בואדי רבה 2013 ראש העין

הגשר הבריטי בואדי רבה ראש העין


המים זורמים לכיוון הים ואדי רבה ראש העין


תגובה 1: