יום רביעי, 7 באוגוסט 2013

על קוצו של יוד ומכתבים חוזרים

August 7, 2013 at 9:38am


פרנקל לא יהיה נגיד אבל הוא כבר היה פעמיים. ליידרמן ליאו  לא יהיה נגיד אפילו  לא פעם אחת.   כשעלה שמו לכותרות פנו אלי חברים ושאלו אם יש לנו קשר כלשהו.  היום  לא כל כך איכפת לי אבל פעם כנראה שכן.   בכל זאת אגיד משהו כי קוצו של יוד בשם משפחה לא הולך ברגל.

פעם לפני די הרבה שנים חיפשתי אנשים עם שם משפחה זהה לשלנו. אינטרנט היה חלום שלא נחלם. ידענו שיש רק עוד שם כזה בדיוק בחיפה של נח לידרמן ומשפחתו , ואכן הוא קרוב משפחה ואין בזה שום חדש. ואז ראיתי שיש בבנק ישראל אחד עם שם דומה אבל עם שני יודים שזה ממש דומה ואפילו מארגנטינה. זה היה בעידן המכתבים והפקסים ושלחתי לאותו ליידרמן מכתב עם בול לבנק ישראל.  תשובה לא קיבלתי עד היום. אני תמיד יוצא מנקודת הנחה שהמכתב לא הגיע ליעדו ואפילו לא חזר אלי עם אותן חותמות מקוריות של הדואר המסבירות את הכשל הדוורי.  יש אספנים האוהבים לאגור  מכתבים שחזרו לשולח ומסיבות שונות.  שלחתם פעם מכתב לאלוקים?  אז תדעו שיש רבים המנסים זאת.  אני מכיר עד היום שלוחה של חב"ד השולחים בקביעות פתקים לרבי  הקדוש ואפילו זוכים למענה. לא לענות למכתב זה אומר שבטוח לא מגיע לך להיות נגיד. זה כל הקשר שבעצם לא היה לי עם אותו נגיד מיועד.

היום יש כבר הרבה עם השם לידרמן ואפילו  LIDERMAN . אבא שלנו שמואל ז"ל מספר בזכרונותיו שרוב המשפחה שלהם היגרו לארגנטינה החל ב 1912.  הוא מספר שלאבא שלו היו חמישה אחים ואחיות. "להוריו של אבי, סבתא גיטל בת שמואל ודבורה, וסבא אהרון-אורקה בן יצחק-יעקב, היו ששה ילדים, שלוש בנות ושלושה בנים. ואלה שמותיהם לפי סדר הולדתם: הבכירה שיינדל, רחל, אבי יעקב, יוסף, דוד ודבורה. שיינדל היגרה לארגנטינה ב-1912 ואחריה היגרו לשם רחל, דוד ודבורה. אבי ודודי יוסף נשארו בפולין ונספו בשואה. סבי נפטר ב-1924, שנתיים אחרי הולדתי." 


ישראל שנה אחת ובלי נגיד בכלל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה