יום שלישי, 3 בספטמבר 2013

באישור הסנאט

September 2, 2013 at 11:00am


אובמה מבקש את הסכמת הסנאט והקונגרס בענישה הסורית. רבים בארץ ובעולם התאכזבו ואחרים דווקא נשמו לרווחה. אישית אני עוד לא החלטתי,  בדיוק כמו אובמה איפה אני , למרות שאני תומך בצעד הנוכחי של ההמתנה  כי מכות תמיד ניתן לתת,  במיוחד כשאתה הכי חזק בשכונה  ואפילו בעולם . אתה גם זה שקובע איפה , מתי כמה ולמה. ובכל זאת הראש שלי ישר הולך למטבעות והפעם נדמה לי שזה בול פגיעה.

מה זה S.C ?
במטבעות הרומיים יש שתי אותיות החוזרות על עצמן בהמון מטבעות רומיים אין סוף פעמים וגירסאות. כל אספן טירון נתקל בזה ותמיד זה בולט. האותיות S.C  אם אתם קצת בענינים ולא נתקלתם בצמד האותיות הללו אז כנראה שאתם לא במספר הנכון ולכו לבדיקת ראייה בבקשה. מענין אם אסד מדמשק עושה גם רפואה פרטית בימים האלה.  אפילו במדליה הראשונה של מדינת ישראל רואים מטבע עתיק של יהודה השבויה עם האותיות הללו. אני קורא לצמד המילים הללו בהסכמת הסנאט ויש כנראה יותר מתירגום  אחד מוצלח למושג ולהבנתו המדויקת. 

צבי שטאל המנוח כותב באנציקלופדיה למטבעות ארץ-ישראל בתקופה העתיקה בהוצאת צ'ריקובר 
פירוש האותיות S.C  =  SENATUM CONSULTO   הוא  באישור הסנט. מטבעות הארד נטבעו  "באישור הסנט" לעומת זה במטבעות הזהב והכסף אין אישור של הסנט מאחר שנטבעו באישורו הבלעדי של הקיסר. 







יהודה השבויה עם צמד האותיות s.c

2 תגובות:

  1. תודה טומי, שנה טובה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה וגם לך טומי יקירי בהצלחה רבה ושנה טובה

      מחק