יום שני, 23 בספטמבר 2013

עופר שכטר תפס כיוון לא נכון

יום ‏21 ספטמבר 2013‏ בשעה ‏19:53‏
הכותרות בעתון ידיעות אמרו שעופר שכטר הפסיד הרבה כסף בבורסה. לכאורה ידיעה אישית של מפורסם המביאה אולי סוג של הצצה בכיס של ידוען חמוד וחתיך שראו לו פעם את הטוסיק. לדעתי זו ידיעה ממש מרכזית וחשובה שיש עימה שרות לקהל הרחב.  לא תמיד אפשרי וניתן ללמוד מסיפור של מישהו על החיים שלנו ובכל זאת. ניסיון של אחרים זה כמו לימוד שחיה בהתכתבות.
חוץ מזה תחשבו בבקשה על פוליטיקאים בכל הרמות ,שהחברים שלהם והתומכים שלהם הם  אנשים הקשורים לנושא ההימורים בעולם ותבינו מאיפה הדג משתין. החיבור הפוליטי בין נבחרים ואנשי עסקים מתחום זה אומר הכל מבחינתי. סוחרי סמים ונשק הם גרועים יותר. נחמה פורתא.

בעיתון כתוב שעופר שהשקיע כסף אבל בעצם התמכר להימורים בבורסה בדרך עקיפה. ככה אני הבנתי בקטנה ,כי סיפורים כאלה יש כל הזמן ומסיבה מאד פשוטה והיא כסף זמין. אם אין לך כסף , אז מרבית הסיכויים שגם לא תפסיד את האין וגם זה בהסתייגות. יש מצבים שמקבלים הלוואות לכסף שלא קיים ואז הצרות מוכפלות. כל יום יש מודעות ברשת ובעיתונים על כאלה שהרוויחו בשוק המט"ח או דברים אחרים והכל צ'יק צ'אק. אל תאמינו לזה, זה שקר וכזב. אלף לילה ולילה עם דמויות פיקטיביות ושקרים ברורים. כאן הכסף שאנשים מפסידים הוא קטן יחסית , כי הרוב זה מימון מבחוץ. הכסף לא שלך, אתה לא שולט בזמן וההמשך שמוכרים לך את מה שלא שלך ומה שהבאת מהבית נעלם כבמטה קסמים. אל תיכנסו לזה ותרחיקו את הצעירים מזה.

עופר שכטר חמוד וחתיך שתפס כיוון לא נכון

תפס כיוון לא נכון!
תפס כיוון לא נכון זה ביטוי של בועז. כן בועז הרזה עם הקול הרדיופוני הרגוע , עם הזקן והשפם שמשחק שח מט מצויין , מכיר מטבעות ושטרות  וגם אוהב מוזיקת ג'אז. כן הוא גם מעשן וזה החיסרון היחידי שמצאתי בו.  אני מרשה לעצמי להגיד שבועז מבין במה שהוא נוגע. פעם הוא היה מעורב חזק בשוק ההון קרי בורסה. היום לא , ויש לו סיבות משלו וככה גם אני הבנתי איך העסק הזה עובד ואפילו בפשטות ולכן אני מנסה להסביר גם לכם את המעט שלמדתי. אני יודע שרבים יגידו שאני לא מבין דבר, ויש להבחין בכל מקרה לגופו ועוד חארטות מחכימות, אבל בכל זאת אומר זאת באופן גלוי וברור. אל תשקיעו בשוק ההון בעצמכם. במילה אחת זה מסוכן  ובשתי מילים זה מסוכן מאד. אל תאפשרו ליקירכם לעשות  זאת , כי מעטים מסוגלים לעשות זאת בעצמם ובטח לא מתחילים. אל תתנו לילדים שלכם להיכנס לסיפור הזה. ככה גם לאחרים למרות שאין כמעט סיכוי שמישהו יעשה את מה שאני מבקש.  הגדולים פשוט יאכלו אתכם ותלוי רק כמה כסף ישאר לכם אם בכלל.

רגולציה לא מחזירה כסף
בועז מספר שפעם בעידן האין מחשבים זה היה אחרת וכמובן היו קומבינות כי בלי קומבינה החיים מתים. היום שוק ההון שייך למחשבים ולגדולים שפשוט אוכלים את הקטנים ובדרך לעיתים נותנים להם לגדול כי דג קטן זה לעיתים ביזבוז. אין סיכוי לאיש פרטי וקטן בממוצע לצאת בראש. פעם זה היה קצת אחרת. פעם ניתן היה לתפוס כיוון נכון ולצאת עם משהו. היום זה רק נדמה לכם ויש מספיק סיבות. לכו על הנורמאלי ואל תקפצו. אם יש לכם סכומים משמעותיים קבלו יעוץ מסודר. אל תתפתו כי העסק הזה יגמר לא טוב. כל יום מחכים בשוק ההון לחדשים שילמדו על בשרם ובדרך יתרוקנו קצת או הרבה. השיטות היום מגוונות ובחלקן אפילו מדעיות. הפיקוח לא יכול עליהם ורגולציה זו מילה יפה ודי ריקה מתוכן. הרגולציה לא החזירה לאיש אפילו חצי שקל חדש. אם כן שיקום. מקרים כמו ורמוס, דנקנר רק מעידים שהעסק הזה פוגע אבל הנסתר לא נחשף.

שכטר זה שוחט וגם שם של מורה לאנגלית בעירוני ה'שכטר (Schächter, Schechter) הוא שם משפחה שמקורו ביידיש ומשמעו שוחט.
השם שכטר מחזיר אותי לעירוני ה' שנת 1975 לערך  ולמורה לאנגלית שהייתה דמות מיוחדת ומקורית. תמיד מוקפדת בלבושה, איפור ממש לא קל ואודם חזק בצבע  אדום של הפועל תל אביב. כשאני נזכר בה בדימיוני,  כאילו אני רואה את פנטום האופרה ואל תשאלו אותי למה כי אין לי מושג,  אבל כנראה שזה חיבור ויזואלי למשהו באיפור ובצבע האדום. פעם אפילו כמה תלמידים מהריאלית הרימו את החיפושית שלה והזיזו אותה למקום אחר בלי להניע אותה. אני לא קשור לזה בחי אלוהים בספר התורה.

אני מסוגל בדימיוני ממש לשחזר את מבנה גופה כמו גם את הליכתה שכאילו הושפעה מלבושה הצמוד. אולי אפילו את הבושם שהשתמשה. אני משחזר את הבחינה לבגרות בעל פה שבחנה אותי. אין לי מושג איך נתקעתי איתה בשיחה,  על בורות  ומהמורות בכביש ומצב הכבישים בתל אביב עם חורים ואספלט מפרס. הכנתי בבית שיחה על כדורסל ולמה בארי ליבוביץ הוא השחקן הכי טוב  בארץ ששם את כולם בכיס הקטן. נכנסתי לאיזה שטות עם בור ולא יכולתי להחלץ ממנה. גם פה תפסתי כיוון לא טוב. בכל אופן הציון היה עובר. Thanks God

ירושה או פנסיה שנעלמים
מידע אישי אני אומר לכם שברגע שיש למישהו סכום משמעותי (ירושה או פנסיה)  והוא יוזם בעצמו השקעות בבורסה עם סיכון, אזי מצבו קריטי. זה נגמר בדרך כלל כשהכסף נגמר או סיבה טרגית אחרת. הבושה גם תסתיר זאת וזה לא יצא החוצה. עופר שכטר חריג בזה שסיפר על כך ובעשותו זאת עשה שרות טוב לציבור. אני מכיר מקרה בו נעלמו מאות אלפי דולארים ועד היום אין סיבה מוכחת. פשוט אין כסף. קודם היה ואני בטוח שזה נבלע בבורסה. זה כנראה קורה המון ובמשפחות טובות.

לדחוף למטה וגם למעלה
בועז הסביר לי באמצעות שוק המטבעות שלי כמה דברים וככה הפנמתי קצת ואפילו הסקתי מסקנה שאני לא שם בעצמי. אם למשל מישהו רוצה לקנות מניות אז  לגדולים יש את כל הסחורות והוא יצטרך לשלם את המחיר שלהם גם אם זה לא בהכרח המחיר אבל לך תדע, כי להם יש הכל מכל וכשהם רוצים הם דוחפים למעלה וגם למטה , תלוי בזמן ובכיוון. הכל לפי הצורך שלהם. אתה במשחק הזה לא יכול לקבוע את הכיוון. אתם שם כי יש לכם כסף שסופו להיבלע. הם יודעים לתפוס כיוון נכון כי הם הקובעים אותו. פשטני ולא מורכב אבל מאד מדויק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה