יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

המטבע המיוחד של בנצי ויפתח קוטלר

September 7, 2013 at 6:08am
בנצי ויפתח קוטלר קנו מטבע מאד מאד מיוחד. כל כך מיוחד שלא ניתן לאתרו בקטלוג. מטבע שאינו בקטלוג אומר שיש לנו מציאה אטומית וזהו פריט נדיר, יקר ושווה המון מאד. כמעט כל אספן רוצה להשיג מציאות אמיתיות ששוות המון במחיר מצחיק.  אז מה אם זה עלה רק 100 ש"ח במזומן ואפילו פחות מזה.
המטבע המיוחד של בנצי ויפתח קוטלר

שיחת הטלפון הלא ברורה
הכל התחיל משיחת טלפון לא ממוקדת.  זה כבר לא מפתיע אותי מפני שיש לי לא מעט שיחות מסוג זה ואם אתה לא עושה  פוקוס על המקום המצב שלך הולך ומידרדר ואז השיחה מתפתחת לכיוון לא ברור.
הכי חשוב להיות בקשב  ולכוון את השיחה לכיוונים חיובים. אני טוען שכל שיחת טלפון שיש בה סיכוי לעיסקה עתידית,  נובטת מאיך שאתה מקבל אותה ומנווט אותה. "רושם ראשון זה מאד חשוב" אמרה אמא שלנו , ואני מוסיף ששיחה טובה עושה עיסקה , במיוחד בעידן הטלפון והבירורים המקדימים.

קטלוגים שמנים  באנגלית  ומשחקי שושו
בנצי צילצל אלי וניסה להסביר לי בטלפון שיש לו  מטבע עם משהו כזה , וגם עם כזה,  אבל הכזה השני  לא נמצא בשום מקום , ואולי ניתן אצלי לראות ולאתר בקטלוגים השמנים של הוצאת קראוזה. אמרתי לבנצי שאין שום בעיה והוא מוזמן לבוא לחנוק  המטבעות שלי ברחוב בן יהודה 18 א' בתל אביב. מצידי שיחפש בקטלוגים של  Krause Publication את הכזה והזה,  ואפילו את  הכזה השני בככה וככה. ואכן בנצי בא עם תיק ג'יימס בונד וביקש קטלוג של המאה 19 ואפילו של גרמניה. אז נתתי לו ונהיה לי שקט לפחות לרבע שעה כי בנצי התחיל לחפש בעצמו משהו שגם אני לא ידעתי מהו,  כי חוץ מגרמניה לא הבנתי מה הוא מחפש. אספנים גם לעיתים משחקים בסרט שושו. תיק ג'יימס בונד כבר אמרנו ולעיתים הם גם נועלים נעלים שלא עושות רעש בלילה ורובם גם מעדיפים לשמור את המטבעות קרוב לחזה.

אספנים לא מסופקים
אז אחרי עשרים רגע  בנצי נראה לא מסופק כי לא נמצאה שום תוצאה,  מה שמעורר עוד יותר תקווה בקרב אספנים. הרבה פעמים אני רואה אספנים לא מסופקים וכמה שאני מסביר להם ללכת ולעשות את הדבר הנכון והמספק , הם ממשיכים בקטע האינסופי של חיפוש מטבעות ועוד חפצים מוזרים. אין סוף לכמויות הפריטים שאספנים מלקטים ושומרים,  ובכל זאת הם לא מגיעים למיצוי.  סיפוק אמיתי תמיד ישלב את הדברים ורוב האספנים מבינים את הדבר,  אבל לא מסוגלים להגיע לשלב היישום.

בחורות ערומים  בחנות מטבעות זה חולירע?
הרבה פעמים אני נשאל על דברים שאספנים לא מוצאים ולא יודעים ובסוף המטבע נמצא מתחת לפנס. יש מצבים לא מעטים שגם אנחנו הסוחרים לא יודעים שום כלום ואז הכי טוב להפנות אותם לאינטרנט.  "תחפש באינטרנט" זו עצה נהדרת כי באינטרנט תמיד הכל יותר פשוט. שם באינטרנט גם יותר זול וגם באינטרנט יש מבצעים. יער האינטרנט כל כך גדול,  שאם חיפשת מטבעות,  אל תתפלא אם בסוף תגיע לעצים ואפילו לנערות ליווי המתמחות בנומיסמטיקה מסוג מאד מיוחד. כל הזמן יש ברשת חיבורים בין סקס להמון דברים. אתה מחפש מטבעות ויש לך הצעות למין. שטרות לאספנים גם. תופעה מענינת. פעם סיפר לי קולגה מגרמניה שנכנסה אליו לחנות בחורה ערומה כביום היוולדה. היא רצתה לקנות מדליה למטרה לא מוגדרת. בעל החנות הגרמני  היה המום והבחורה שאלה אותו "מה לא ראית בחיים בחורה ערומה?" אז הוא ענה לה שראה גם ראה,  אבל מה שמסקרן  אותו זה מאיפה היא תוציא את התשלום.

ככה נראה באמת וילהלם השני קיסר גרמניה מלך פרוסיה מטבע 5 מארק עשוי כסף

בנצי קוטלר מראה לי סופסוף את המטבע המיוחד
אז בסוף  רגע לפני היאוש הסופי בנצי קוטלר החליט שהוא מראה לי את הפריט,   וככה אולי נדע מה הסיפור של הפריט המיוחד הזה שאין למוצאו בשום מקום. ואז זכיתי גם אני לראות את הפריט המיוחד שאתם יכולים לראות בתמונה העליונה עם הכובע המיוחד , המקטרת ועוד כמה תוספות מאד מקוריות שמישהו הוסיף למטבע המקורי באופן כנראה היתולי. התוספת נעשתה על ידי בעל מקצוע כמו חרט שידע להוריד ולהוסיף פרטים באופן כזה שבנצי ויפתח קוטלר חשבו שיש בידם מטבע מיוחד ונדיר.  מטבעות עם תוספות עצמאיות של כל מיני דברים שונים ומשונים היא תופעה מוכרת וידועה ובכל זאת די חריגה.

כוונה מצחיקה וגם כוונה של נוכלויות
לא תמיד ניתן להבין את כוונת המשורר או זה שתפס מוזה והחליט לעשות את אותן תוספות מקוריות. מיכאל האספן טוען שמי שעושה דברים כאלה הוא סוג של ברברסקי פרימיטיבסקי נומיסמטיקסקי. מבחינתו לא יעלה על הדעת להשחית פריט אספנות עם דבר כזה אפילו לא בצחוק. אני לתומי סובר אחרת וחושב שהכנסת פילפלים וצחוקים במידה סבירה מביאה  גיוון לעולמנו ובהרבה תחומים. כדאי לזכור שהיו גם כאלה נוכלים ורמאים שלקחו פריטים עתיקים ומקוריים ודאגו להוסיף להם תוספות שונות ומשונות כמו כתובות ועוד זוטות מטעות  והפכו פריט רגיל ליקר המציאות והמטרה הייתה נכלולית. הרימון מבית המקדש הראשון הוא הדוגמא הכי מוצלחת בישראל של זיוף באמצעות כתובת מפוברקת לפריט מקורי. 

 וילהלם של הרצל עם הפוטומונטאז' ליד מקווה ישראל
ראיתי בעבר דוגמא  ויותר מאחת  לדברים דומים,  בהם לקחו מטבע מקורי ושינו שם משהו. לא תמיד הבנתי את הכוונה והאם יש פה רמיזה פוליטית , אישית ובכלל. אם תרצו הפריט הזה של אותו וילהלם יכול להיות גם קצת יודאיקה,  כי כזכור לכם זה אותו קיסר שביקר בארץ ואפילו ניפגש עם הרצל עם התמונה המפוקששת והמתוקנת בהמשך. יש מביקור זה של וילהלם ורעייתו לא מעט מזכרות היסטוריות מענינות.


ערך מומלץ  בויקיפדיה על וילהלם השני קיסר גרמני



2 תגובות:

  1. יותר קל למצוא את המקוריים, ולא כדאי לחפש את הזיופים.

    השבמחק
  2. גלעד שים לב שזה לא זיוף. זה מטבע מקורי עם תוספת מאוחרת למטרה לא ברורה. לפחות לא לי. שנה טובה וטוב לדעת שאתה פה. תודה

    השבמחק