יום ראשון, 10 בנובמבר 2013

אל תקרא לי ליברמן בבקשה


ליברמן יצא טוב ואני מאד שמח בשביל כולנו, כי תמיד ידעתי שהאיש הזה פשוט צדיק יסוד עולם, ובכלל איש מופלא, חכם, הגון, יפה, חתיך הורס, נעים הליכות והלוואי שהיו עוד כמה כאלה אצלנו ובכלל. ולמרות הכל אל תקראו לי ליברמן בבקשה. 


עיצוב אליעזר מורב Don't call me Liberman

הרבה מאד פעמים קוראים לי בטעות ליברמן. אפילו לאבא שלי קראו ליברמן בטעות. לילדים שלי לא קוראים כי הם באים לבד. כן ליברמן עם ב ולא עם ד כי ליברמן זה שם יותר קליט, יותר נפוץ ואולי אפילו יותר נחמד. פעם זה ממש לא הזיז לי. בשנים האחרונות הפכתי למאד רגיש בנושא וזה מקפיץ לי את הפיוז של השם. אל תקראו לי ליברמן בבקשה! השם שלי הוא לידרמן עם D ודי עם ליברמן ! תודה רבה.

"שלום מר ליברמן"
חלק גדול משיחות הטלפון לחנות נשמע בערך ככה "שלום מר ליברמן". זה קורה כל יום והרבה שנים. פעם זה עבר לי ליד האוזן הימנית וכאילו לא שמעתי. מה איכפת לי איך קוראים לי, כל עוד משהו טוב עומד לקרות? מצידי שיקראו לי ליכטנשטיין שזה ממש כמו לך תשתיין.
הענין עם ליברמן נגמר, ברגע שהאיש הזה נהפך לדמות הפוליטית החזקה ביותר בישראל. אין לי שום ענין להתעסק עם הדמות הזו המעידה כמיליון עדים על הקורה בישראל. אם ליברמן כל כך חזק סימן שאנחנו מאד חלשים ובהרבה מובנים. נתן זהבי השדרן היטיב לשאול את כל השאלות לגבי אביגדור ליברמן או אם תרצו לקרוא לו איווט. אני את מה שיש לי להגיד עליו גמרתי וזהו. לי תקראו קובי ואם תרצו לידרמן ואפילו כל שם אחר אבל בבקשה לא ליברמן ובטח לא ההוא מהפוליטיקה.


ליברמן אחר שעשה קופסאות ואריזות
הליברמן שלי זה מישהו אחר בכלל. יש אפילו שני ליברמנים שממש קשורים לתחום עיסוקי ואני בטוח שהם בסדר. אחד מהם אפילו בעולם שכולו טוב ומעולם לא ראיתיו. יש אנשים המותירים אחריהם מזכרות וככה הם נכנסים לזכרון הכללי. ככה נחשפתי לשם ליברמן בתחום עיסוקי לראשונה.
פעם הגיעו אלי מנהלי קרן עזבונות בבנק לאומי. זה היה די מזמן ובנק לאומי ניהל כספים ועזבונות של אנשים ללא יורשים טבעיים או משהו דומה לזה. אני זוכר את זוג המנהלים-משפטנים שהיו עובדי הבנק והיא הגברת דמתה שתי טיפות יין ליעל דן מהטלוויזיה. היו להם מספר פריטים בתחום שלנו ומה שאני הכי זוכר מאותם פריטים זה את עיטורי צה"ל. עיטור הגבורה, העוז והמופת. 

עיטורי צה"ל חדשים ודנדשים ישר מהמכבש
זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי על אמת שלושה עיטורים של צה"ל עם הסרטים והבד בצבעים המיוחדים, כאילו הרגע יצאו ממכבש ההטבעה. לי זה היה מאד חדש , כי אני מעולם לא קיבלתי עיטור או צל"ש. בסך הכל רציתי לחזור הביתה בשלום ולשמוע בוב דילן ואריק אינשטיין. הסמל הכי מפואר שקיבלתי בצבא היה אות מדריך ספורט של בה"ד 8 בוינגייט מסגן אלוף בשם תל אביבי. כעת לוחשים לי שניתן להשיג כזה בפחות מעשרה ש"ח , כי אני לא יודע איפה תקעתי אותו.

השקמיסט שפעל מעל המצופה
מכירים את השקמיסט שפעל מעל למצופה? איזה עיטור קיבל אביגדור? לא קהלני אלא איווט מנוקדים! ואיזה עיטורים קבל ברק? ואיזה ליפקין-שחק ז"ל ואיזה לנחמיה כהן ז"ל אחיו של צ'יטה שהיה יחד עם ליברמן באותה מפלגה? מה סוד הקסם של הבחור הזה שאנשים הולכים איתו ואחריו? מענין למה תמיד אומרים שאפסנאים לדורותיהם בצה"ל זה מאפיה? אומרים שמילה של ליברמן זה יותר ממילה של האחד והיחיד. האומנם בפוליטיקה כמו בעסקים? אני מעדיף שליברמן הפוליטיקאי ילך לעסקים ויעזוב אותי במנוחה. מי שרוצה להרוס את סכר אסוואן שימצאו לו עיסוק בריפוי בבקשה. 


 העיטורים של קוטוזוב וגם של קנדי
אז חזרנו לעיטורים ולבנק לאומי שבסופו של יום מכר לנו חלקים מעזבונו של אותו יהודי שמעולם לא חיברתי אותו למדליות עיטורים ובכלל. קניתי את אותם עיטורים ובהמשך הראתי אותם להרבה אספנים וזה היה להם המיפגש הפיזי הראשון עם עיטורים אמיתיים ולא בפורים.
יש אספנות של עיטורים ואותות בכל העולם. גם לקוטוזוב הרוסי היו עיטורים. אני זוכר אספן אמריקאי מפעם בשם קנדי שאסף והכיר את כל האותות והעיטורים של צה"ל על גילגוליהם השונים. לאחרונה הכרתי אספן מחדרה האוסף עיטורים עם התיעוד שלהם וממש מכיר כל גילגול וכל גירסה בכל פריט. במקצועו הוא אח במוסד סיעודי ותמיד אני חושב על גיבורי מלחמה רוסיים על שלל עיטוריהם הנאלצים למכור את המדליות שלהם בעבור כסף לקיום שוטף. זו לא אגדה חברים זו עובדה כי בברית המועצות לשעבר היו הרבה עיטורים והרבה יותר מסכנות. מבחינתי לא גיבשתי עמדה לתרבות העיטורים וככל שאני מתעמק בה ככה גובר בי הבילבול. שביל הזהב בתחום זה בארץ נפלא מתבונתי ובגדול אני בעד. באתר הגבורה - גיבורי ישראל תמצאו את כולם 
  
מתברר שניתן להשיג עיטורים ואותות בכל העולם מבלי שפעלת מעל למצופה
עיטורי צה"ל -מתוך הקטלוג הממשלתי בעריכת ישראל צדקה
החברה הממשלתית הנפיקה בשנת 1973 את עיטורי צה"ל ובהמשך גם את עיטורי המשטרה ואפילו את עיטורי שרות בתי הסוהר. "במשך יותר מעשרים שנה היתה בצה"ל התנגדות לחלק עיטורים ומדליות. בראש המתנגדים עמד ראש הממשלה ושר הבטחון הראשון , דוד בן גוריון,שהסתפק בהענקת 12 אותות גיבור ישראל אחרי מלחמת העצמאות , ובמתן סמכות לרמטכ"ל ולמפקדי צה"ל להעניק ציון לשבח צל"ש. בינואר 1970 קיבל ההכנסת את "חוק העיטורים". בשנת הכ"ה למדינה 1973 נקבעו פריטי העיטורים והחברה הממשלתית למדליות ולמטבעות הנפיקה את העיטורים. 22 סדרות במתכת פליז , מוכספות ומסומנות באותיות אלף בית על גבי העיטורים בתוך קוביות אקריל שקופות נמסרו למשרד הבטחון לצורך תצוגה." מתוך קטלוג החברה הממשלתית 1982עורך ישראל צדקה. 

מדליה כלואה בתוך ריבוע אקריליק שקוף
מאד סיקרן אותי ענין שלושת העיטורים שקנינו מבנק לאומי וכיצד הגיעו לידי אותו אדם. הרי היה ברור לי שהוא עצמו לא קיבל אותם (3) אישית,  על גבורתו כי לא היה שום סימן לכך. בסוף הגעתי לישראל צדקה ששאל אותי מספר שאלות, ואז הבנו שהאדון ליברמן היה זה שעשה את אותם לוחות האקריל בהם הוכנסו העיטורים יחדיו לתצוגה במשרד הבטחון ובמקומות נוספים כנראה.
 הליברמן ההוא עסק באריזות וקופסאות ובהכנסת מדליות לתוך מארזי אקריליק שלא  מאפשרים למדליות לנשום,  אבל ככה נראים הכי יפה בתצוגה. אספנים לא להוטים על הסידור הזה. הייתי עד לניסיונות נואשים לחלץ מדליות מתוך מארז אקרילי שכזה. תשאלו את אפי שחק שיסביר לכם, שזה ממש סיפור מורכב ולא זול. אם חשבתם שלוקחים פטיש 5 קילו ובום נפתרה הבעיה, אז אתם שוב חיים בסרט לא נכון. הפטיש רק מתחיל את הבעיה ונזקקים לחומצות ובאמת תעזבו בבקשה את נושא חילוץ המדליות הכלואות. יותר עדיף להתעסק עם המיסים הכלואים שפתאום נעלמו מהשיח הפוליטי. מענין מה היה קורה אם היו מכניסים לדבר כזה אנשים החפצים בשימור גופתם  וללא הפשרה בעתיד.

אמיל בריג הגבור האמיתי בשכונה שלנו
הגיבור השכונתי שלנו היה אמיל בריג גבור ישראל ממשרד הכרטיסים קסטל ברחוב אבן גבירול פינת הבשן בתל אביב. מעולם לא ראיתי שם את העיטור שלו ואם אבא שלנו לא היה מספר לנו את מעשה גבורתו אזי גם אני לא הייתי נחשף  לסיפורו. 

קובי ליברמן הערכות ושמאי ביטוח
את הליברמן השני הכרתי ככה באקראי. אפילו קוראים לו קובי והוא שמאי ביטוח ואפילו בחר לו כלוגו את המטבע העתיק של יהודה השבויה. פעם נדמה לי שאפילו נעזר בי לצורך הערכה מקצועית. ממש בימים אלו הגיע אלינו הביתה איש מטעמו לצורך הערכת התכולה הביתית לחידוש הפוליסיה. עוד צרוף מקרים משמים. היו גם כמה שיחות טלפון אלי כשבעצם חיפשו אותו ואני מניח שגם להפך. וככה כתוב באתר של קובי ליברמן הערכות וסקרים"  "קובי ליברמן הערכות" הוקמה ע"י קובי באוגוסט 1988 לצורך הערכת פריטי רכוש. קובי ליברמן בוגר מדעי החברה BAומנהל עסקים באוניברסיטת ת"א, בוגר המכללה לביטוח, יועץ ארגוני, גמולוג (מעריך יהלומים ואבני חן), מרצה במכון לביטוח וביצע הערכות משנת 1982.
קובי ליברמן העסק והאדם שמו לנגד עיניהם מטרות של מצוינות, מקצועיות, יעילות, יסודיות, הקשבה ורגישות ופועלים להגשמת מטרות אלו מידי יום בעבודתם ובמגעיהם עם כל פונה.
קובי ליברמן הערכות נכונה ללוות אתכם ברגעי השמחה והקושי ולסייע בידכם בקבלת מידע מלא, מדוייק ומקצועי אודות ערך הרכוש שברשותכם. 

יש המון ליברמנים ובכל העולם - אני ל י D ר מ ן. ודי!
יש עוד הרבה ליברמנים נחמדים וטובים. הייתם בבית ליברמן בנהריה? גם אני חייב לבקר שם ומכמה סיבות. מכירים את חן ליברמן מניו יורק? זאת שעובדת בחומוס פלייס ומדברת עם שי ודרור ברדיו 103? נכון גם מגיא פינס ומעוד דברים שמסביב. חן יקירתי הגיע הזמן שתמצאי חתן טוב כי אני בטוח שאת נהדרת ואני יודע שגם המשפחה בחיפה רוצה כבר. גם ג'ו ליברמן המועמד היהודי הראשון שהתמודד למשרת סגן נשיא ארצות הברית יחד עם אל גור בשנת 2000, נעמי ליברמן המתרגמת ועוד הרבה טובים ונהדרים. לי אל תקראו ליברמן השם שלי לידרמן עם ד ודי. תודה.
  
קובי ליברמן שמאות והערכות צילום אליעזר מורב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה