יום ראשון, 15 בדצמבר 2013

גשמי ברכה של אברהם בירנבוים

תמיד כשמתחילים לדבר על גשמים, סערות  ומזג אויר חורפי אני נזכר באברהם בירנבוים ז"ל. כאילו מישהו  מעביר לי , פולס בלתי נשלט למוח  ואני משחזר את השיחה שלנו  על גשמי ברכה וההסבר הנחמד שקיבלתי ממנו.

אברהם בירנבוים 1931-2006 ABRAHAM BIRNBAUM צילם אליעזר מורב

אברהם בירנבוים אסף שטרות מארץ ישראל ונדמה לי שהיה לו את האוסף הכי הכי בתחום למרות שתמיד ניתן להתפלסף על כל הגדרה. האוסף של אברהם בירנבוים היה לדעתי האוסף הכי מיוחד ומכמה כיוונים. לאוסף של בירנבוים   הייתה  נשמה אבל לא רק זאת. מי שלא ראה את האוסף של בירנבוים לא ראה אוסף אמיתי ומכובד. אברהם נהג להראות את אוספיו כמעט לכל מי שרצה. אם נדמה לכם שמרבית האספנים הם כאלה אז פשוט אתם לא מכירים אספנים ולדעתי עדיף ככה. אם תרצו ניתן לדבר על האוסף של בירנבוים הרבה אבל זה ממש לא לענין כי אנחנו בכלל בעניני מזג אויר ומהם גשמי ברכה. חוץ מזה אנחנו עוד נגיע וניגע בעניני בירנבוים מפעם לפעם ומהרבה סיבות ויש סיבות וגם כבוד.
אני יודע שחלקכם לא ירפה ממני עד שלא אומר כמה משפטים על אברהם בירנבוים ז"ל,  ולכן על מנת לספק לכם את יצר המציצנות אומר שלדעתי לא היה אוסף כמו של בירנבוים וכנראה שלא יהיה. לא תמיד הסכום הכולל של אוסף מעיד על תכולתו וטיבו הכולל , אבל גם במקרה הזה ניתן להאמר שאין הרבה  אוספים בעולם השטרות האזורי שלנו שנמכרו בסכום של למעלה ממיליון דולר.
בארץ שלנו בטוח שזהו סכום שיא כי פשוט לא היה לאיש אוסף שטרות מנדט וישראל בהיקפים הללו וזהו. בנוסף לכל היה לבירנבוים הרבה מזל בענין האוסף שלו שזה גם מאד מאד חשוב.
חוץ מזה תזכרו שיש גם ספר על האוסף הזה וכיום זה כמעט בלתי אפשרי להשיגו וגם זה סיפור בפני עצמו אז מספיק עם השטרות ונחזור לענין גשמי הברכה.

מה זה גשמי ברכה על פי בירנבוים אברהם
אני לא זוכר מתי ככה ניהלנו שיחה על גשמים אבל סביר שזה היה בחורף כי רק בחורף נהוג לדבר על גשם ובקיץ בוכים על החום וזהו זה. ירושלמים תמיד גם יוסיפו את ענין הלחות כי ירושלמים תמיד חייבים להוסיף משהו חכם ומקורי כי ירושלים היא גם מיוחדת וגם מאוחדת.  חוץ מזה מעולם לא האמנתי שניתן להתפרנס ממזג אויר כמו דני רופ והנה עוד עובדה מהחיים המודרנים. מענין אם דני רופ יודע מה זה גשמי ברכה.

אז אחרי שאברהם שאל אותי מה זה גשמי ברכה וכנראה שכמו תמיד התשובה שלי הייתה בסדר אבל ממש לא מלאה הגיע ההסבר שנחרט בראשי לנצח בערך ככה.
גשמי ברכה אלו גשמים היורדים באופן מתון ובלתי מזיק כמו הצפות ושטפונות. אלו גשמים קלים ונעימים היורדים בעיקר בשעות הלילה ואפילו רצוי בימי שישי ושבת. גשמים בלילה עוזרים לחקלאות ולא משבשים את חיי המסחר ביום. ככה שמחים ומרוצים גם החקלאים הזקוקים תמיד לגשם וגם הסוחרים ששמחים לראות קונים שלא בורחים מהגשם. זהו אני מקווה שגם אתם תפנימו את החיים של גשמי הברכה על פי אברהם בירנבוים ז"ל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה