יום רביעי, 15 בינואר 2014

בטריות מסתובבות ואגם אחד גאון

January 13, 2014 at 7:28pm



היום הלכתי לסלקום בדיזינגוף סנטר כי הנוקיה 6233 שלי קצת סובלת. הסוללה סופרת את קיצה למיחזור ויש לנו בעיה. סוללות תמיד עושות בעיות לקראת הסוף, בדיוק כמו החיים, רק שלכל סוללה יש תחליף. ככה גם לאנשים בבתי החיים ומתחת למצבות.

בטריה , סביבון , מדליה , ביצה , גבר , אישה , כדור , אורניום ועוד. את כולם ניתן לסובב
כשמסובבים משהו ניתן לראות דברים שונים ואפילו לבדוק איכות ולכן דוגמניות מסתובבות
כמה עולה הסוללה הכי זולה? וכמה הכי יקרה? יש סוללה שעולה יותר ממכונית!

הנוקיה הפינית שלי זה המכשיר הכי נהדר בשבילי ואל תכניסו לי לראש סמארטפון כי כרגע ככה הכי טוב לי. ידעתי שהבטריה לא במיטבה, אבל משכתי זמן כי ככה עושים רבים. אחרי רבים להטות וגם להטעות. מי אומר שהרוב צודק בבחירות דמוקרטיות? כמה כבר אפשר להסתובב סביב מפלגות חדשות שלא מחזיקות מים? למה קדימה ושינוי ועוד מפלגות עם ד"ש ושיר הפסיקו להסתובב ולסובב את קהל הבוחרים?

מתוקי חמודי ,הסוללה התנפחה !
אז באתי לסלקום בסנטר של דיזינגוף, המקום שהיה פעם עמוס מאד בלקוחות מקושרים, והיום כבר כמעט ולא בכלל. לקחתי מספר וישבתי. הכי טוב לשבת כי רק סביבונים מסתובבים בחוסר מנוחה ובמיוחד בחנוכה. חיכיתי לקול המכונה הנשית (תמיד זו אישה ומענין למה?) שתפנה אותי לעמדה הנכונה. היו המון עמדות לא מאוישות ומעט מאד ממתינים, ממש לא כמו בעבר. די מהר הגעתי לתורי ונותן השרות שהיה מאד נמרץ, יעיל ואולי אפילו קצת כזה מאד נחמדוש ומתוקוש, שאמר לי שיש לי בעיה בסוללה.

ככה בודקים
אמרתי לו "ברור שיש לי בעיה ואפילו באתי שתיפתרו לי אותה, כי סוללה בעייתית זה מקור לעוד מלאן בעיות". אז החמודוש מאמוש אמר לי " מתוקי חייבים להחליף לך סוללה, כי היא התנפחה ומיד רואים שזהו זה!" ומיד שלף את הבטריה מהנוקיה שלי, הניח אותה על השולחן ונתן לה סיבוב כזה כמו סביבון והסוללה נהייתה פורפרה. "אתה רואה ככה בודקים סוללה לא בסדר! סוללה תקינה לא זזה ולא מסתובבת" והדגים לי על סוללה חדשה מהנילון שבלתי אפשרי לסובבה.

"סוללה סביבון זה לא בסדר"
אז מאד שמחתי ללמוד שככה בודקים סוללות לא תקינות, שהשמינו במעט ויכולות להסתובב וזהו חסל ולסל המיחזור. אם חשבתם שאני היחידי שלא שמע על סוללה סביבון אז טעיתם. כולם שם מסביבי מאד שמחו לראות וללמוד שסוללה סביבון זה לא בסדר. גם העובדים בסלקום עשו וואוו , וככה למדנו את נפלאות הסוללה הלא בסדר ואפילו הייתה שם מישהי שאמרה שזה כמו ביצה ואני לא הבנתי מיד. רק כשחזרתי הביתה מינה הסבירה לי ואז הבנתי שענין הביצה זה הפוך. ביצה טריה מסתובבת באופן מוזר.
אז נפרדתי בכייף מ120 ש"ח כלומר 119.99 בדוכן הפנימי של דינמיקה בתוך הסלקום למרות שידעתי שגם בשבעים ש"ח יש סוללה באלנבי אבל אני מעדיף להוציא כפול ולחשוב שככה יש לי כפול סוללה. לפעמים זה גם נכון אבל לא תמיד. ההרגשה זה הדבר הכי חשוב בכל קניה ובבקשה לא לקלקל הרגשה, כי זה ממש קלי קלות להגיד שיש יותר בזול , וגם כי "זה לא הכי טוב וחבר שלי נונק מסדר לך כמעט בחצי מחיר ובכלל למה לא שאלת קודם" ועוד עצות. חברים לא בשביל כל דבר צריך לעשות דוקטוראט וסקר שוק. סוללה זו לא דירה ואפילו לא אוטו. חוצמזה נונק הוא אלוף בלמצוא הכי זול ב10 שקלים אבל פעם תשאלו אותו איך מוכרים מפעל של מיליונים לאוזבקים במחיר של סוף עונה ובסוף גם לא מקבלים הכסף.

הסוללה של עופר
הסוללה סביבון בסלקום הזכירה לי שאנחנו אפופי סוללות בכל מקום. הסוללה הכי יקרה שאני מכיר נכון להיום היא הסוללה של המכונית החשמלית של עופר. המחיר שלה כמעט כמו הרכב עצמו ולכן איש לא קונה בטריה לעצמו , ומי שרוצה לנסוע יותר מ 120 קילומטר צריך להסתובב הרבה, אבל זה כבר סיפור לפעם אחרת. לכל מכונית סוללה אחת המוחלפת או מוטענת. אומרים שלעופר חיברו שתיים ביחד, כי מי ששם מיליארדים יכול גם לשים שתי סוללות שביחד שוקלות כנראה יותר מחצי טון.

הבטריה של האוטו החשמלי שוקלת בקושי 300 קילו צילום קובי לידרמן

משה גליקמן או אם תרצו מוישה תדיראן שלנו
תמיד סוללות מזכירות לי את משה גליקמן ז"ל חבר ילדות של אבא שלי ומי שהוביל אותו לעולם המטבעות עקב בצד אגודל. כולם הכירו את מוישה גליקמן כמוישה תדיראן כי שם עבד במפעל הסוללות. משה היה איש אשכולות עם תחומי ענין וידע מגוונים. זה יכול היה להיות בעניני אלקטרוניקה , חשמל ומדעים מדויקים וגם היסטוריה וספרות רוסית. את הקטלוגים הנומיסמטים הכיר בעל פה וממנו למדתי הכי הרבה, גם מקצועית וגם דרכי התנהלות וחוכמת חיים בכלל. פעם דברנו ככה על בתי ספר ומורים ומאד הופתעתי שהמורה שלנו לוציאן סימצ'ס  שלימד מתמטיקה בעירוני ה' , היה גם מורה שלו בפולין.

מסתובב כמו סביבון ואפילו ביידיש וגם על האוסף של אברום
ויש גם את ענין הסביבון , כי יש גם אנשים שהם סביבונים (א דריידיל) וזה כינוי ביידיש לאנשים חסרי מנוח החייבים להיות בתנועה מתמדת אחרת הם נופלים מחוסר מעש , ממש כמו סביבון. שמעתם על אוסף הסביבונים של אברום בורג? מעניין מה קורה איתו לאחרונה כי גם הוא קצת חסר מנוחה ונוהג לרוץ ולחפש ריגושים בכל מיני מקומות. פעם אחת ויחידה הייתי בברלין ואפילו ליד הרייכסטאג עם הכיפה השקופה והנחמדה. מרחוק ראיתי איש מוזר ויחיד הרץ שם באופן משונה. לא יודע למה אבל חשתי שהרץ הזה במעגלים מוזרים הוא אולי משלנו. כשהתקרבנו הבנו שזה אברום ואפילו שוחננו שלושה משפטים ליד האנדרטה של דני קרוון"Sinti and Roma", לזכר הצוענים שנרצחו במלחמת העולם השניה. ועוד על אוסף הסביבונים של בורג

ברית עולם מדליה ממלכתית, תשנ"ב 1991 של יעקב אגם צילום אליעזר מורב

המסתובבים של אגם וגם על "ברית עולם" הסביבון
יעקב אגם האמן הוא גאון לדעתי , אפילו אם אתם לא מתים על יצירותיו ממש כמוני. יש בהן משהו תמיד מיוחד וחדשני לפחות עבורי. ברגע הראשון ולפעמים גם אחרי הרבה זמן אתה לא מבין מה יש פה בעצם. ואז או שמראים לך או שנגעת, סובבת ואז זה קורה. זה נכון לגבי כל מיני דברים שיצר והעמיד. גם המדליות של אגם הצליחו להפתיע רבים. הסיפור של המדליה ויהי אור (יש המתעקשים לקרוא לה ויהי חור משום מה) הוא פרק בפני עצמו ולא להיום בבקשה. 

היום זו רק נגיעה במדליה "ברית עולם" של אגם היא מדליה וגם סביבון. מדליה צבעונית עם רעיון נחמד וביצוע עוד יותר מוצלח. מפת העולם כשירושלים במרכז עם צ'ופצ'יקון כזה מורם וכשנותנים סיבוב קל אז המדליה מסתובבת עליו נהדר והצבעים שלה יוצרים אפקט נהדר. ועל זה נאמר כל העולם על הצ'ופצ'יק של פפו. ועוד על המדליה המסתובבת של אגם  
על בטריות, סביבונים ואגם אחד פורסם במגזין של קובי לידרמן ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה