יום שלישי, 21 בינואר 2014

להשתין על עץ

סדר ט"ו בשבט בבן יהודה שטראסה 86 מול השופרסל הראשון. 
עם הרב גולדויכט הכניסה חופשית נא לדייק!

היום ט"ו בשבט וזה חג לאילנות ולאוהבי העצים. תחשבו שזה התאריך הכי כייפי ומהמון סיבות. גם לי יש סיבה וזה לא רק בגלל הפירות היבשים והמשמינים מתורכיה. גם לא בשל מזג האויר הנפלא. תדעו שלטעמי הכי כייף זה להשתין על עץ, וקחו זאת באופן הכי טבעי והכי מועיל. סביר להניח שזה גם חוקי.

עולם בלי עצים זה לא עולם וככה גם עצים בלי מים. מים זה גם פיפי
היום עושים עם עצים כמעט הכל. לחבק , לנשק , להלביש . מאיפה בא הגומי של הקונדום?
יש המון מוטיבים צמחיים בנומיסמטיקה בכלל וגם במטבעות ישראל

אתמול שמעתי ברדיו שיחה נחמדה עם עודד יפה, מרפא הצמחים ממעבדת שלפ, על מחלות בעצים וחשיבותם של עצים ותיקים היכולים ושורדים את פגעי הטבע והזמן. 
מסתבר שמעצים זקנים ניתן לקחת "חיסון" לצעירים. הכרנו את עודד יפה לטובה , כשנזקקנו לעזרה בענין עץ הזית הזקן שלנו. זה גם שווה סיפור ונראה בהמשך השנה כיצד תתנהגו עם העצים שלכם.

פירות יבשים, רטובים ובכלל לא משמינים במחנה יהודה

101  זה לא רק יחידה או קילמטר  
בישראל יש עצים קדושים וגם עצים עתיקי יומין. קדושה של עצים , זה סיפור בפני עצמו ויש מלאן סיבות והרבה סיפורי באבות. יש גם ספר נפלא של יעקב שקולניק מסע אל 101 עצים מופלאים בישראל. הצילומים של חנן ישכר נהדרים ואני ממליץ בחום גם לטייל בעקבותיו. עובדה שכבר ביקרתי בעץ אחד.

עץ המשאלות בבית העיר ליד הבית של ביאליק

לחבק, להלביש ולהשתין
בשנים האחרונות חלה נהייה לקטע של העצים ומהרבה היבטים. יש כאלה המחבקים אותם , מדברים אליהם ואפילו כאלה המלבישים אותם וזה הכל נפלא בעיני. יש לי כמה סיפורי עצים באופן אישי ואולי נגיע לזה, אבל לא היום בבקשה. הדבר שאני הכי אוהב זה להשתין על עצים ולא בפרהסיה. ד"ר אנטון בלצ'יב הרופא המרדים והנומיסמט , טוען שיתכן שזו הפרעה שאינה דורשת טיפול ויש עוד כ500 הפרעות דומות שאין צורך לדכאן באמצעות תרופות. נדרש המשך מעקב לראות אם לא קיימת נסיגה והדרדרות. 

אחלה גזע - יפו התחנה

בן כמה העץ הכי זקן בישראל?
יש המון אגדות אודות גילם של עצים בישראל ואני לא אכנס לזה מחשש שאפלוט שטויות, כפי שזה קורה לי ולהרבה אחרים. את ענין אלפי השנים כגילם של עצים מסוימים בישראל , כדאי שתגנזו או פשוט תתעלמו ממידע לא בדוק. כשאני נזקק למידע אודות עצים, צמחים ובכלל כל מה שקשור לצומח , אני פונה לעמית האגרונום.


עמית קמרט אלוף העולם
עמית קמרט ממושב סתריה הוא בשבילי הכל בנושא הזה. הכל זה אומר הכל ואין צורך להוסיף. חוץ מזה הוא אלוף העולם בנומיסמטיקה למטבעות מחזור של ישראל וכנראה עוד כמה נספחים. את התואר הזה הוא קיבל כחוק ואין על כך עוררין, מה שמראה שאנשי מטבעות אינם טיפוסים חד תחומים. אין איש בעולם היודע יותר ממנו על מטבעות ישראל! סוף דיון נקודה.


אם תרצו לקרוא מאמר של עמית קמרט יליד 1973, חובב צמחים ואגרונום במקצועו, בוגר הפקולטה לחקלאות במגמת מטעים וצמחי נוי, ועובד במשתלת סלונר אודות "צמחים על אמצעי תשלום בארץ ישראל" ועוד דברים מיוחדים בנושא אז בבקשה 

עצים צעירים בלילה ליד הבימה

ט"ו בשבט מדליה ממלכתית, תשנ"ד 1994
המדליה, שכולה פריחה ויופי, מסמלת את החג השמח הזה. המדליה היא השמינית בסדרת "י"ב מדליות מועדי ישראל". עיצוב  הפנים – ראובן נוטלס. הגב – לאה זוהר. המדליה הונפקה בארד ובכסף. מיטבעה קרצ'מר והמדפיס הממשלתי.




אני משתין עליך! זה ביטוי בסדר בתנאי שמדובר בעץ!
כשבודקים לעומק למה עצים מסוימים הופכים לקדושים ובשל כך גם מאריכים ימים מתברר שהסיבה היא פיפי. אנשים ובעלי חיים כולל עדרי בקר וצאן הגיעו למקום, עשו את שלהם, חסו בצילו של העץ וגם השקו אותו וככה יש לנו עצים קדושים וגם מאריכי ימים. בפעם הבאה שאתם בטבע ויש לכם פיפי , עשו טובה ותשתינו על עצים כי זה ממש טוב לכולם. כן גם הבנות בבקשה! תודה

להשתין על עץ פורסם לראשונה במגזין של קובי לידרמן ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה