יום ראשון, 12 בינואר 2014

על ניל ארמסטרונג שפגש את רונן בן טל, חלל ואפילו מציצות

January 8, 2014 at 10:45am


ניל ארמסטרונג מת. מבחינתי תזכורת לתקופה שבה החלל היה חלק ממה שהתרחש פה על פני הכדור המיושב בבני אדם. מעולם לא הבנתי למה אנשים רוצים לעלות לשמים לפני שמכניסים אותם לאדמה. רונן בן טל טוען שפעם לפני 20 או 40 שנה הוא פגש אותו על הירח. אני מכיר את רונן ויש מצב שהוא צודק. סבא של רונן והסבא שלנו היו אחים.

הנחיתה על הירח אפולו 11 צילום אליעזר מורב


חלל או קוסמוס הוא יופי של נושא לאיסוף בהמון מקומות על פני כדור הארץ
יש המון תיאוריות קונספירציה בעולם. גם לנחיתה על הירח יש אחת מאד מפותחת.
היה קיר משותף בין ארמסטרונג הסטודנט לבין הזוג היהודי ברקוביץ . אוזניים לקיר?
ניל ארמסטרונג הוא סמל. האדם הראשון שצעד על הירח אבל לא רק. מבחינתי השם שלו מתחבר לדגמי המטוסים מפלסטיק שבנינו בשנים ההן והיה גם דגם של האפולו 11. מי שאוסף לפי נושאים יודע שחלל זה אחלה נושא לאיסוף ויש המוני אספנים בכל העולם. אפשר גם להגיד קוסמוס. גם לישראל יש יופי של מדליות ואפילו מטבע זכרון עם חלל. לטעמי המדליה שאנו קוראים לה טיל בן גוריון היא אחת היפות בישראל. המדליה טיל 1962 עוצבה בידי יעקב צים.
"ב-1961 שילחה ישראל בהצלחה טיל למחקר אטמוספרי, שתוכנן, נבנה ושוגר על ידי צוות מדענים וטכנאים ישראליים. עם שיגור הטיל נכנסה ישראל כחברה השביעית למועדון המצומצם של מדינות המשגרות טילים לאטמוספרה."



יש עוד פריטים העוסקים בחלל והקשורים לישראל. מדליה שביט , מדליות "אופק - 1" בזהב ואפילו בפלדיום . יש מטבעות מזהב וכסף ליום העצמאות 2003 ישראל ותוכנית החלל בעיצוב גדעון קייך. 


הליכת ירח ואיפה מייקל ג'קסון ובילי ג'ין
הנחיתה על הירח והצעידה עליו הפכו למשהו חובק עולם. הירח הפך למשהו כביכול נגיש ולא רק לסיפורי אהבות ופרוטות. גם תיאוריות קונספירציה נולדו ויש לכך תומכים ופרשנים לרוב. מבחינתם של מאמצי הקונספירציות ,הנחיתה לא הייתה על אמת ויש המון הוכחות לשקר האמריקאי שהוליך שולל את כל העולם. זה מתחיל מהדגל המתנפנף בלי הרוח , הצילום של האיש הראשון צועד כשבעצם זה שצילם אותו אמור היה להיות הראשון ועוד מיליון שטויות. יש המון חומר ברשת על מזימת הקשר הזה.

ציונה והאינסטינקט הבסיסי
אני ממש צוחק ונהנה מכל אותם מאמצי הקונספירציות לדורותיהם. מצד אחד רחמנות ומצד שני הערכה על דבקות במשימה ואיסוף פרטים בנושא הקשר הבלתי פתיר. לאחרונה סיפרה לי ציונה קטאלי - (שם בדוי) איך בעצם המשפט האלמותי של ניל ארמסטרונג שובש ומה עומד מאחורי המילים שלו באמת. ככל שניסיתי לשלול את שסיפרה נתקלתי בעובדות בעיתיות ולכן נראה לי שדווקא פה יש דברים בגו.
ציונה אומרת לי שבעצם המשפט הראשון של ניל ארמסטרונג הוא לגמרי אחר והוסתר שנים רבות. את ה"צעד הקטן לאדם צעד גדול לאנושות" הקדים משפט הרבה יותר פשוט ואישי. ניל אמר שם פשוט מאד "מזל טוב מר ברקוביץ ובשעה טובה" זהו זה ככה פשוט , קצר ולענין.

איך אומרים מזל טוב ביידיש?
ניל ארמסטרונג התוודה בפני מקורבים ואנשי נאס"א שכל התירגולים שלו לגבי המשפט הראשון שיגיד לא עמדו במבחן המציאות. האינסטינקט הטבעי התגבר על כל התירגולים. טייסים חייבים אינסטינקטים נהדרים. המשפט הראשון שאכן יצא מפיו היה מזל טוב מר ברקוביץ ואפילו המזל טוב היה ככה קצת ביידיש. הסיבה לכך היא מעברו של ניל כסטודנט מתחיל.

מין אוראלי והאשה הזאת
ניל התגורר תקופה מסוימת בצמוד לזוג יהודים נחמדים. לא היו בינו ולזוג יחסים הדוקים וחמים במיוחד אבל בכל אופן הכירו משלוםשלום ועוד מיפגשי שכנים שקורים לכל אחד. הם ממש גרו צמוד, וקיר הבית היה משותףואפילו חדרי השינה נשקו לקיר אחד משני צדדיו. ניל זוכר שהקיר היה כנראה לא כל כך עבה ולכן היו לילות שניתן היה לשמוע את מה שקורה שם ואפילו דו שיח ודיבורים אינטימיים. זה קרה יותר מפעם אחת ובני הזוג היו מנהלים את הדיון הזה ולא ממש בלחש.עובדה שניל שמע זאת וזה ישב אצלו בראש ולא הרפה. זה פשוט חיכה להזדמנות לצאת החוצה ואכן זה קרה.

ניל סיפר ששמע את גברת ברקוביץ אומרת לבעלה את המשפטים הבאים. "תשכח מזה כי אין סיכוי שזה יקרה. אני לא עושה את זה. מתי תבין כבר?" ואז בעלה היה מנסה , מסביר ואפילו מתחנן. "אז מה שאת אומרת שלעולם לא תמצצי לי? לעולם לא! זה ממש לא נורמאלי. מה כל רע בלמצוץ? כל העולם עושה את זה. מה את כל כך מיוחדת! אולי לפחות תנסי פעם אחת ותדעי מה זה!" .
"אין שום צ'אנס בעולם שזה יקרה אהובי. אני לא מוצצת. אתה יודע מה , כשיגיעו אנשים לירח אני מבטיחה למצוץ לך. מה יש? הירח בשמיים ותראה כמה כסף מוציאים עליו. עד שלא נוחתים על הירח אין מציצות"

מזל טוב מר ברקוביץ או I did not have sexual relations with that woman
אז כעת אני מקווה שאתם מבינים שהאדם הראשון שצעד על הירח התרגש ממעמד הארוע אבל הזוג ברקוביץ מפעם לא נשכח ממנו. אומרים שבסרט הנחיתה יש קטעי אודיו שנמחקו אבל מומחים מסוגלים להשלים את המשפט האמיתי הראשון על הירח "מזל טוב מר ברקוביץ!" חוץ מזה כדאי שנפנים כולנו שנשיא ארצות הברית ביל קלינטון הכריז בזמנו שלא היה לו סקס עם האשה ההיא. גם נשיא ארצות הברית מבין שמציצה זה לא סקס אמיתי.


מילים: רונן בן טל לחן: עובד אפרת

פגשתי את ניל ארמסטרונג
 פעם על הירח 
 זה היה בערך לפני עשרים שנה
 זוכר שהוא אמר חנוק מהתרגשות
 זה צעד גדול בשבילי
 וצעד גדול בשבילך
  
לא זוכר בדיוק מה הוא עשה שם
 אבל אני זוכר שהסתדרנו לא רע
 הוא כל הזמן דיבר על כח המשיכה שלנו  

כל פעם שאנחנו מתכופפים 
 כל כך קשה לנו להתרומם חזרה
 כל פעם שאנחנו מתכופפים
כל כך קשה לנו להתרומם חזרה 

אתמול פגשתי אותו שוב פעם 
מאז לא התראינו 
ככה סתם הולך ברחוב 
עם הילדים והאישה 
אמר לי שכבר שתיים עשרה שניםשהוא בארץ
בהתחלה היה לו קצת קשה
היום הוא לא מבין בשביל מה 

הזכרתי לו את כח המשיכה שלנו
אמר לי שעכשיו זה כח הסחיבה
וכך הוא עמד מולי והסתכל לי בעיניים
כל פעם שאנחנו...

על ניל ארמסטרונג , חלל ואפילו מציצות  פורסם לראשונה במגזין של קובי לידרמן בMySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה