יום חמישי, 30 בינואר 2014

סמטת בית החיים

יש הרבה סוגי מבחנים בעולם. ברובם כשלתי אז המצאתי לי מבחנים משלי שאני נוהג לעיתים לבחון אחרים בתקווה שיצליחו. מי לא אוהב להצליח במבחן? אז השאלה להיום איפה נמצאת סימטת בית החיים?ברור שבתל אביב אבל איפה בדיוק?



בית החיים - שם אחר, על דרך ההיפוך, לבית קברות בדומה לפינת החי שהיא עמדת השומר
מי מוכן לגור בצמוד לבית עלמין חי ושוקק? ומה לגבי בית עלמין רדום ומת?
בסמטה יש שלט מתכת אמייל עם שם הרחוב בעברית ואנגלית בצבע לבן ואותיות כחולות


האמת שאני מכיר רק נבחן אחד שצלח את השאלה הקשה. אחד או בעצם אחת שידעה מיידית ובלי שימוש בכוח עזר טכנולוגי או בחבר טלפוני או בגוגל מפס ועוד תוכנות גי פי אס. קוראים לה פרידה הכט שמיד זיהתה בגלל המשלוחה שהיא עושה מהמסעדה שלה שממש  הייתה  עד לא מזמן די צמודה לחנות המטבעות בבן יהודה. שאפו לפרידה מהאח הגדול ונחכה לעוד מבחנים.


סמטא לא אפלה
בתל אביב יש מספיק מקומות שהם סימטאות. זה לא כמו סמטאות צפת אבל בכל זאת מוכרות וידועות יותר מסמטת בית החיים שלנו שממש הסתתרה מסיבות טובות. הסמטא (מארמית) זה בדרך כלל איזו יציאה קטנה מרחוב יותר גדול שזוכה לתואר סמטה. כמו סמטת נס ציונה ממש לידי שזה משהו בקטנה מרחוב נס ציונה. יש גם סימטאות שזכו בכבוד הזה בזכות ולא בשום חסד כמו הסימטאות פלונית ואלמונית שהמידע עליהן כמעט אינסופי. יש גם את סמטת בית הבד, סמטת השוק, ואפילו ביאליק בסיפור עם סמטת אלוף בצלות ואלוף שום ועוד. 

שלט לבן מפח
סמטת בית החיים היא משהו די יחודי והמידע עליה ממש מצומצם כי אולי אין הרבה מה לכתוב על מקום הצמוד לבית קברות ואולי גם מרתיע אנשים מהתעסקות עם החיים שליד המתים ובמיוחד בלילה. סמטת בית החיים היא סמטונת של שלושה, ארבעה בתים קטנים פלוס, שהכניסה היא מרחוב טבריה ממש בקיר הצפוני של בית העלמין טרומפלדור. השלט המתכתי והישן מפעם בצבע לבן הוא שתפס לי את העין והלב ולכן המשיכה החזקה. כמעט ולא נותרו שלטי פח בצבע לבן עם שמות רחובות בתל אביב. נדמה לי שראיתי שלושה שלטים מסוג זה במקומות שונים בעיר העברית הראשונה.

כלבים משוחררים וסקס מקורי
ממול לסמטה יש שטח סגור לכלבים משוחררים. זה בהחלט מידע חשוב רק למי שיש כלב חי ונובח. אני מכיר כמה אנשים שבהחלט צריכים שטחים מסוג זה לעצמם באופן אישי. בני אדם הזקוקים לשיחרור פיזי ותודעתי מוצאים לעיתים מזור נפשי בשיטוט בבתי עלמין. שמעתי על זוג לא רשמי שנהג לעשות סיבוב בבתי עלמין בארץ ובחו"ל רק בלילות ירח למטרה אחת בלבד. סקס סוער על מצבות צוננות בלילה. העדפה הכללית שלהם הייתה גרניט שחורה. אני כמעט בטוח שבטייסת של תל נוף לא ידעו מזה דבר. האם סטייה שכזו פוסלת אותך מלהיות טייס קרב?

בית החיים (סמטה) מתוך מדריך הרחובות תל אביב יפו כתב וערך יחיעם פדן
שם אחר, על דרך ההיפוך, לבית קברות - הנקרא גם בית עלמין (בית עולם). הסמטה נמצאת בצדו האחורי של בית הקברות הישן בתל אביב, שהכניסה הראשית אליו נמצאת בצד השני ממול ברחוב טרומפלדור.
אז אם אתם רוצים סיור במקום של כמה דקות בודדות אז תגיעו לרחוב בוגרשוב פינת טבריה. בטבריה תחפשו את המספרים הנמוכים כי אין הרבה וזהו הגעתם. אם שמעתם נביחות אתם במקום הנכון. פתחתי את השער שאינו נעול והלכתי לי בשביל הישר ובהמשך הסמטה מתעקלת בצמוד לאבני הכורכר של החומה המקורית של בית העלמין וזה פשוט מקסים. השכנים עשו להם אחלה זולה במקום הכי שקט בחיים של תל אביב. גינון יפה ופסטוראלי יוצר סביבת חיים קסומה לבית החיים של האנשים החיים בצמידות למתים. אל תתרגשו מנביחות הכלבים. חלקם לא נושך. חוזרים כמו שנכנסים.


רחוב טבריה 2 פינת סמטת בית החיים






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה