יום ראשון, 26 בינואר 2014

פרט שונא סיכון



דודו לבנון סוכן הביטוח שלי רוטשילד 51 תל אביב


יש בעולמנו הצר הרבה אנשים שאוהבים סיכון. אני ממש לא. אני פרט השונא סיכונים. אם יש מישהו שמוכן לקחת את הסיכון שלי עליו ובתשלום אז בבקשה. כמעט לכל סיכון יש מחיר בפועל. קוראים לזה ביטוח. אם אתם חוששים מפריצה, נפילה , מחלה או כל דבר מפחיד אחר אז תבטחו את עצמכם. ביטוח לא מונע כלום. זה רק בשביל לישון טוב יותר. אהוד ברק אמר פעם שהוא ישן מצוין הבעיה אצלו זה בלהתעורר. האם יש ביטוח למנהיגים? מה לגבי פוליטיקאים? האם ברק ישוב לחיים הפוליטים?
אנשים עשירים באמת לא חייבים לעשות ביטוח. הם בעצמם סוג של חברת ביטוח לעצמם, המוכנים לקחת סיכון כי כסף יש להם. אם יקרה להם משהו ,אז הם מבטחים את עצמם בכיס השני , ומצד אחר חוסכים פרמיה במידה ולא קרה כלום. בהחלט סידור טוב למי שיכול להרשות לעצמו ומהרבה בחינות. שמעתי על יותר מאחד המבטחים את עצמם רק בדברים חיוניים ומחוסר ברירה, בכל השאר הם מוכנים לשאת בבוא היום.


פילץ לא צריך ביטוח קופת חולים
אני זוכר בוודאות שאדון פילץ המנוח זה הקבלן והיזם לא היה מבוטח בקופת חולים בכלל ותמיד הלך לרופא פרטי. אני יודע זאת מקריאה ולא מפי האדון שגם הוסיף שבסופו של יום , הוא חסך ככה הרבה כסף. חשבתם פעם כמה עולה לכם עניין קופת חולים לכל החיים?
מענין מי הראשון שחשב על ביטוח בכלל. בטוח שהיה מישהו כזה כבר מזמן מזמן. אולי אפילו בתנ"ך.
כל דבר ניתן למצוא כבר בתנ"ך. התנ"ך ובעיקר הנביאים זה הסטארטאפים הכי חזקים. נראה לכם שאליהו עם המרכבה היה יכול להיות חזק בבורסה.


סוכן אישי ולא חשאי
יש לי סוכן ביטוח צמוד ואישי. קוראים לו דודו. אפילו דודו לבנון משדרות רוטשילד 51 בתל אביב. זה כמעט כמו מאהבת אבל בגלוי, למרות שגם פה זה עולה כסף. אני ממש לא בקטע של הביטוחים המודרניים עם החברות המתקדמות והכל דרך האינטרנט ואפילו הטלפון החכם מיד וביד.
אני צריך טיפול צמוד כזה, שאם משהו משתבש לי, אז תמיד אני אומר שדודו יטפל ואם זה לא בסדר אז שדודו יעשה ותעזבו אותי בשקט ותשאלו את דודו. נכון זה ממש מזכיר את הפרסומת על הביטוח ששם מממנים סוכן ביטוח וזה מאד מיושן לדעתם עם שוקה ועוד הסתלבטויות למיניהן. אני כמעט בטוח שהשחקנית שני כהן ומשפחתה משתמשים בשרותי שוקה משלהם. במבחן השוקה שלי דודו לבנון מנצח וככה לי הכי עדיף.
אין כמעט שבוע ולעיתים יום שבו מצלצלים אלי ומציעים לי הצעות לבדיקת התחת סליחה התיק של הביטוח. אני תמיד מנסה להיות עדין ותמיד אני מבקש מהם שיצלצלו למספר של דודו לבנון 03-5664610. לא תמיד הם מצלצלים אבל אני את שלי עשיתי. 

30 שנה לאיגוד הביטוח בישראל בהוקרה למר ש.גרוס הממונה על תלונות הציבור
 א.אבניאון יו"ר צילום אליעזר מורב


קבלה שטרנברג את פריד באי כוח לחברות בטוח בנין פלטין
הכתובת החדשה רח' בן יהודה 1 פברואר 1944

מבחן השוקה פירסומת מעליבה אבל מצחיקה
הפירסומת השלילית מצד החברות נטולות הסוכנים פוגעת ומעליבה. לדעתי זה מגעיל ודוחה אבל כנראה מאד יעיל. יש לזה הד חיובי וקליינטים לרוב. כנראה שצעירים מתמסרים לזה ביתר קלות ומסיבות שונות. מבחינתי פרסום שכזה מרחיק אותי ואולי לנצח. לדעתי יש פה גם קשר למחאה החברתית עם תאגידי הענק השואבים אליהם לקוחות בדרכים שונות והכל נראה בהתחלה לגיטימי ובסדר.


אישית הכרתי הרבה סוכני ביטוח אבל היו לי רק שניים. אריה מזור היה סוכן של הורי על כל הכרוך בזה הרבה שנים. אריה היה קודם נהג מונית וככה אבי הכירו מלבד העובדה שהיה גם שכן בשכונה. ככה זה בדרך כלל הכרות אישית או חבר מביא חבר או קשר כלשהו. אם מרוצים אז הכל בסדר ואם לא, אז מחליפים.


מבחינתי כשהכרתי את דודו הבנתי שיש לי סוכן שמבין עניין למרות שאני יודע שתמיד ניתן למצוא שרות זול יותר ומתחכם יותר. אני לא שם בחיפושים האינסופיים  ולכן בהיבט הזה הראש שלי נקי למרות שדודו יודע לאכול את הראש  לא רע. לזכותו יאמר שהוא יודע על מה הוא מדבר ולדעתי הוא מומחה אמיתי לדברים אנושיים. אני מאד נהנה לראות את דרך החשיבה שלו למרות שלעיתים צריך המון אנרגיה. יש ביטוחים גם לדברים על אנושיים.

סימן אש של מנורה שנמצא על בית ברחוב שלום עליכם 46 בתל אביב

שריפות , מים , בדיחות וסימני אש תמיד כשמדברים על שריפות אני נזכר בבדיחה על חזי והחנות שלו ברמת גן. אם שכחתם אז כשאמרו לחזי "שמענו שרפו לך החנות!" ענה חזי "ששש זה מחר". אני גם נזכר בבית החרושת לצמר גפן של נונק שעלה באש והנזק שגרמו מכבי אש היה הרבה יותר גדול ממה שהשריפה יכלה לעשות ונונק נשבע שבחיים הוא יותר לא קורא למכבי אש ושישרף העולם. 
עולם הביטוח ענק ומלא באינסוף סיפורים ומידע היסטורי. אני מצרף קישור לאוסף סימני האש המיוחד של עוזי ז"ק בעצמו איש ביטוח ומי שכתב ספר מעולה  על נעוריו פה בתל אביב עם הרבה תובנות. סימני אש זה סממן בריטי שנשאר פה אצלנו ואם תרצו לראות אוסף חריג ומדליק אז תעקבו אחרי הקישור. אנחנו עוד נשוב לעוזי בסיבוב אחר.


אריחי קרמיקה עם הלוגו של הסנה על פי זאב רבן. הידית בע"מ מפעל לתמונות מאריחי קרמיקה פרדס חנה

הסנה סיפורה של חברת ביטוח שלא הייתה מבוטחת 
אם חשבתם שלא יהיו מדליות היום אז טעיתם. עולם הביטוח מלווה אותנו הרבה זמן וחברת הסנה ז"ל היא רק דוגמא אחת. יש מדליה והיא בכלל לא רעה ואפילו יש לי אליה סימפטיה אישית. נדמה לי שגם לדב ויסגלס יש כי הוא היה המפרק -מנהל שלה. מענין אם נשארו שם מדליות בזמן הפרוק. נראה לי שלא. מפרקי חברות לעיתים קרובות נהנים כספית הרבה יותר מבוני חברות.
מי יודע להעריך את המרחק ממשרדו של עו"ד ויסגלס למשרדי חברת הסנה המנוחה? מי האדריכל שתיכנן את הבניין שעומד לעבור שיפוץ בקרוב? מי הלשונאי הכי ידוע בעולם הביטוח? 


הסנה חברה לביטוח יובל החמישים עיצוב פליקס גרינברג. 1975 במרכז, סמל של ה"סנה" – אישה מחזיקה "סנה בוער באש" ולצידה ילד קטן. על גבי השפה מובלטת כתובת "הסנה חברה ישראלית לביטוח בע"מ" .





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה