יום ראשון, 9 במרץ 2014

מחיר מעורר התנגדות

March 7, 2014 at 1:25pm
אתמול צילצלו אלי באופן אישי  ואמרו לי שהאירוע שתוכנן ליום ראשון בוטל. הציעו להחזיר לי את הכסף או להעביר זאת לארוע הבא. אמרתי "בסדר תעבירו ונקווה שבפעם הבאה יהיו לכם מספיק אנשים כי המחיר שלכם הוא מחיר מעורר התנגדות!"
מהצד השני של הקו הייתה דממה קצרה ולאחריה "סליחה למה התכוון המשורר באומרו?" אז חזרתי ואמרתי לעלם החמודות המתוקי, ש "המחיר עבור הארוע הוא כזה שמרגיז אנשים ויאיר טוען שמחיר מעורר התנגדות הוא דבר מאד בעייתי ואפילו בלשון המעטה". נדמה לי שבצד השני התחילו להבין אותי.

גם אני הייתי שותף לתחושה שזה ממש מחיר שיגרום לרבים לא לקחת חלק באירוע מהנה ולהגנתי טענתי שזה לא נורא פעם אחת  לנסות ובהמשך נראה מה עושים בהמשך. אם ארוע עולה לדוגמא 200 ש"ח וחשבת קודם שגם 100 זה מספיק אז אם פעם אחת עברת חוויה של אותו מחיר מעורר התנגדות אז בפעם הבאה אתה לא שם. ואם זו משכנתא להרבה שנים  אז אנחנו בבעיה חמורה. האם אנשים היום לא מבינים שמחירי הדיור הם כאלה המעוררים התנגדות אם לא למעלה מזה. האם  מחאה בצורה של לא קונים דירות  ולא לוקחים הלוואות וישנים ברחובות או במקומות אחרים תעזור במשהו? אם לא ניסינו אז איך נדע? האם הדור החדש מאבד עצמו או משעבד עצמו יחד עם כולנו? 




מי מחזיק בבעלות על הביטוי מחיר מעורר התנגדות 
את הביטוי מחיר מעורר התנגדות שמעתי רק מאיש אחד. קוראים לו יאיר נחמני והוא נולד בכפר ויתקין ולדעתי הוא ההוגה והבעלים החוקיים של הביטוי בעברית לפחות. יאיר נחמני הוא משהו מיוחד ויש לו המון יכולות בתחום המטבעות, שם יש המון התנגדויות להרבה דברים והמחיר הוא רק אחד מהם אבל חברים תעזבו כבר את המטבעות המשמימות. חוצמזה  יאיר נחמני שם בכיס הקטן קטן את כל הסטנדאפיסטים  שאתם מכירים. אנחנו עוד נשוב אליו ובכמה הקשרים. 

אם נתקלתם בביטוי הזה ואתם מכירים את המקור או את היוצר שלו אז אשמח לדעת. יש מצב שזה בא משפה אחרת ורק עבר פה גיור ישראלי אבל תודו שזו אחלה הגדרה.  אם יש לכם דוגמא משלכם למחיר מעורר התנגדות אז אשמח אם תגלו לי בתנאי שהמחיר שלכם לא יעורר התנגדות.. תודה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה