יום שישי, 21 במרץ 2014

כל כלב בא יומו וכל חתול יחתך זנבו

March 20, 2014 at 9:02am



סנואי שלנו מת. זה היה ביום ראשון לפני למעלה משנה. זה לא סיפור פשוט ומבחינתי אין יותר כלב צמוד ובבית. אז במקומו הגיעו החתולים. אני לא הבאתי אותם הם עשו זאת ממש בעצמם. חתולי רחוב אוהבים עצמאות.

היחס לחתולים בישראל משתנה לטובה בזכות אנשים טובים. שמעתם על החתולים של קוקלצ'וב?
מיצי אימצה אותנו. אמיצי זה מאמיץ. טריקולינה זה 3 צבעים ושחורי זה ברור
האי מאן אימץ את החתולים שלו והם מעטרים המון מטבעות ואפילו מזהב ופלטינה!

מיצי תמיד הייתה פה. הכוונה פה, זה לאזור הבית. תמיד עושה סימנים של מתחברת אבל גם מאד זהירה ושקולה. יודעת להסתדר ומאד יפה ולא חסודה. יופי תמיד עוזר לכולם. מיצי אפורה עם עינים ירקרקות, בהירות, חכמות ומאד פוריה. היא כמעט תמיד בהריון חוץ מהזמן שהיא לא.



מיצי סנואי ולמה אין ואקום בשום מקום
מיצי אצלנו בסביבה הרבה זמן. גם סנואי הכיר אותה והסידור היה שהוא נובח והיא מחוץ לגדר אבל מגיעה לביקור וחושפת שיניים וגם תנועות שלא מותירות ספק לנחישותה. את הגורים החזיקה מחוץ לטריטוריה שלו, כך שהיה ביניהם מודוס ויוונדי. סנואי בבית ובגינה ומיצי בחוץ, אבל מפה לשם מגיעה לביקור וגם מקבלת משהו. כשהיו גורים בסביבה הוא רעד ממנה והיא הייתה יותר מנמרה. היא לא פוחדת מאיש. הגורים שלה לאורך זמן לא שרדו ברובם ומהרבה סיבות. ואז סנואי נפרד מכולנו ואין יותר כלב שינבח ויפריע. אין בשום מקום ואקום. החוסר הזה מוצא מחליף כלשהו. ככה בכל תחום בחיים.
מיצי הבינה זאת במיידי. כשכרסה בין רגליה הגיעה לביתנו בתכיפות. ידענו שאת הגורים תביא אלינו. היה כבר קר בחורף שעבר. החצר הצמודה למטבח מה שקרוי 'חצר משק' היא אידיאלית. מקום מוגן מצד אחד ופתוח ליציאה וכניסה ללא טובות מיוחדות כי חתולי רחוב לא צריכים את הסכמת בעל הבית לבוא או ללכת. עצמאות זה שם המשחק החתולי ובלי טובות בבקשה. רק לפעמים וכשנילל.
יום אחד ידענו שזה קרה. לא ראינו את מיצי אבל חשנו שהיא בסביבה. בסוף גם היו קולות של בכי חתולים. הם היו שם כולם איתה עם עינים עצומות. היא שמה אותם במקום סודי , כשהיא מניקה וקשובה לכל דבר. מלקקת אותם ושומרת מכל מישמר. שמחנו שהיא סומכת עלינו ועל הבית כסביבה תומכת. הכנו לה כרית שתעזור לשמור על הגורים ועליה. מינה לא הייתה ממלטפי החתולים אבל קרה משהו ויש רומן חם ואוהב בינה לחתולים והשמות שלהם זה ממנה כלומר ממינה. אומרים שחתולים מפרישים חומר מסוים הגורם לחלק מהאנשים להיות שפוטים שלהם ואולי זו עוד שטות שמופצת ברשת והפכה לאמת. בינתיים יש לנו עוד זוג חדש וגם הם של מיצי. אז שישה חתולים זה לא מעט ואפילו דורש התארגנות כללית ומחשבה קדימה שלא נעשתה. כשאוהבים לא חושבים קדימה. חיים את העכשיו.

עופר כהן מרמת גן והזנב החתוך
יש משפט שחוזר ועולה לי כל פעם מחדש בענין כלבים וחתולים ואני ממש לא מצליח לרדת לפשרו. שמעתי אותו כשהייתי חייל מאחד בשם עופר כהן מרמת גן. המקור היה בערבית לא ספרותית ובמבטא עיראקי מקורי כשהתרגום אומר "כל כלב יבוא יומו וכל חתול יחתך זנבו". את החלק הראשון זה קלי קלות ואכן סנואי הגיע יומו , אבל החתול עם הזנב החתוך לא הבנתי עד היום. אולי המטבעות של האי מאן מסבירים את המשפט של עופר כהן מרמת גן. שמעתם על חתולי המנקס מהאי מאן מחוסרי הזנב? האגדה מספרת ש "המנקס שהיה האחרון להיכנס לתיבה (של נח), הספיק בקושי להגיע בזמן והדלת של התיבה נטרקה על זנבו." האי מאן אימץ את חתוליו והם מככבים על המטבעות של האי ומיללים בהרבה אוספים ובכל העולם. 

הלך כלב באו 6 חתולים  פורסם במגזין של קובי לידרמן ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה