יום שלישי, 4 במרץ 2014

אוריאל דן , ברק ודיין

אוריאל דן מומחה להיסטוריה של ירדן ועירק המודרניות  צילום: אליעזר מורב

אהוד ברק יודע להפתיע וזו כבר לא הפתעה. הכותרת של הפוסט הזה הייתה אצלי פה כטיוטה במשך יותר משבועיים ללא שימוש. ציפי פרימו (שם בדוי) מצהלה, אמרה לי שיש הרצאה של אהוד ברק, ביום השנה למשה דיין באוברסיטת תל אביב. הקהל מוזמן. זה היה ביום ראשון ה 11 .11 .2012 ועשיתי קולות של קשה להשגה אבל בסוף אמרתי בסדר. לא כל יום מזדמן לשמוע את אהוד ברק.

אהוד ברק אוהב להפתיע. האם הוא מסוגל להפתיע את אהוד ברק?יש המון מדליות עם הדיוקן של משה דיין.
לאהוד ברק יש בקושי מדליה אחת עם אירוס.
ללא ספק הינו ביטוי המעיד על ספק! איפה שאין צל של ספק יש הרבה צללים!
אז היינו בהרצאה של אהוד שנשא דברים מרתקים לטעמי וכמה ימים אחרי התחיל עמוד ענן ואפילו נגמר, ובהמשך היה אפילו גשם וכעת אהוד מודיע שהוא פורש, בקיצור אין רגע דל בחבל הארץ הזו. האם אהוד ברק מסוגל להפתיע את עצמו?
עד אתמול היה ברור לכולם שאהוד יהיה שר הבטחון הבא. הוא החליט שלא בא לו. אומרים שזה מטעמיו הוא ולא כי לא יעבור את אחוז החסימה. אני מאמין לאהוד הקיבוצניק ממשמר השרון שרצה להיות טייס ממש כמו יוסי שלנו מאותו הקיבוץ שאפילו נשאר שם עד היום ואהוד ברוג עבר למגדלים ונדמה שהמנחוס של אקירוב חירבש לו הרבה דברים.
יום השנה ה 31 למשה דיין ז"ל באולם בר שירה באוניברסיטה היה בסדר. עמדנו בתור לבדיקה הבטחונית המוקפדת של אבטחת האישים וממש איתנו עמדה אשה נחמדה ולא צעירה בגיל וכשנשאלה כמו כולם על ידי המאבטח למה היא פה, הסבירה שהיא רות דיין מהמשפחה. המאבטח הצעיר הבין שאולי יש קשר והפנה אותה לתור מקוצר ומשפחתי. אני וציפי פרימו (שם בדוי) לא מהמשפחה, אז עמדנו כמו כולם ונכנסנו לאולם שהיה ב-97 אחוזי תפוסה. זלמן שובל לא בא כי היה קצת חולה למרות ששמתי לב שממש באותו הזמן היה כנראה בחוג בית כחלק מהפרימרייס בליכוד. מה לעשות יש היום פייסבוק וכל פיפס שלך מתועד, בתנאי שיש לך פייסבוק. חוץ מזה להיות עם אהוד ברק באותה במה, זה רק כמתאבן למנה העיקרית. בינינו זלמן לא מספיק מתאבן לברק, אז קוראים לזה התקררות של סתיו. גם כמתאבן לביבי לא כל כך הצליח לו. למה אנשים לא יודעים להרפות בזמן. האם זה ענין של כבוד?


יום השנה למשה דיין אולם בר שירה   צילום: קובי לידרמן 11.11.2012

שר הבטחון אהוד ברק - ישראל 2013 האתגרים שבפתח
המופע של אהוד היה עשר. האם מישהו כתב לו את הנאום? אולי חלקים ממנו? ציפי פרימו - שם בדוי , טוענת שקצת נימנמתי אבל אני ממש לא זוכר זאת. עובדה ששמתי לב שהמארח פרופסור עוזי רבי אמר שש פעמים "ללא ספק" ואולי אפילו "ללא צל של ספק" ואז נזכרתי בפרופסור אוריאל דן המנוח שאמר וחזר שברגע שמישהו אומר ללא ספק אז יש ספק ואיפה שאין צל של ספק אז יש ועוד איך ואפילו יותר מכמה צללים. ככה נזכרתי באיש היקר אוריאל דן שהיה באותו חוג ונקטל בתאונת דרכים בדרכו לאוניברסיטה. אוריאל דן בויקיפדיה 

הסקירה של ברק הייתה מענינת. ישראל בסביבתה הטבעית, בשכונה הקשה של המזרח התיכון, היא הווילה בלב הג'ונגל שחייבת להיות מוכנה לכל תרחיש. איראן היא האיום המרכזי וגם הקיומי שלנו. הוא גם סיפר על דיין במבצע סבנה שבעצם יזם את הוצאת הקברניט מהמטוס וגם על היותו נטול פחד בכלל ואיך הרגיש הכי בבית כשבא לבקר בבסיס של הסיירת. ברק חייב להזכיר את הסיירת ואני חייב להזכיר את המדליות.

משה דיין ראש המטה הכללי   צילום: החברה הישראלית למטבעות ומדליות

מצה"ל באהבה - וכעת המדליה
משה דיין הוא ככל הנראה הישראלי הכי פופולרי המוטבע על מדליות. יש המון מדליות עם משה דיין במיוחד אחרי מלחמת ששת הימים. חלק גדול הוטבע בכלל בחוץ לארץ. מדליה ממלכתית אחת כראש המטה הכללי ואפילו בול דואר ישראלי. לאהוד ברק יש איזכור במדליה אחת משנת 1994. שי הרמטכ"ל ליתומי צה"ל עד לגיל 18 לקראת יום העצמאות. המדליה כמוה כשי בחתימת הרמטכ"ל, הכיתוב "מצה"ל באהבה", חתימת הרמטכ"ל, "אהוד ברק רב אלוף ראש המטה הכללי". בגב המדליה פרח אירוס ולא פסנתר.
למה אהוד החליט על פרישה? האם זה תוכנן או שזה יצא ככה? האם הבין שהבחירות הקרבות יהיו מבזות עבורו גם אם יקבל 4 מנדטים? האם מקרה דיין שהלך בדרך עצמאית הזכיר לו משהו? האם יש פה בעצם נסיגה לקראת פריצה מאוחרת יותר שתבוא כשיקראו לו לבוא בזכות עצמו ולא עם נספחים? מי שיודע שיפתיע אותי בבקשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה