יום שני, 7 באפריל 2014

פטנטים ,תומס אדיסון, ושני אחים על אופנוע

March 10, 2014 at 3:09pm


חיפשתי באחים גוגל משהו וקיבלתי מסך מרצד וציור מדליק, כבה ונכבה, שאומר שהיום הוא יום ההולדת ה-164 של תומס אלווה אדיסון. ממציאים זוכים להגיע לגיל מופלג. גם זה פטנט מגניב. תומס מזל טוב.
"אני מתחיל במקום שהאדם האחרון הפסיק" תומס אדיסון
מי המציא את הגלגל? לכל בחורה יש פטנט וכנראה שגם לכל בחור 
"הפטנט האולטימטיבי הוא זה שיחבר את הכמות עם האיכות"  מינה ויסנר לידרמן.

אדיסון ופטנטים זה בשבילי כמו תה וויסוצקי. יש לי חלום להמציא משהו שיעשה טוב לכולם. גם לי. העולם מתקדם בזכות הפטנטים. מה היינו עושים בלי המצאות ופטנטים. בלי גלגל, כתב, אלפבית, מזגן, מחשב, פלאפון ואין לי כוח לחשוב ולמנות את כולם.
אם אתם בקטע של אדיסון תמשיכו עצמאית למשפחת ויקי  וגם הויקיציטוט ועוד חפוזים ומהירים מיניהם במידה ואתם בקטע של משהו מקורי ,קצר, זריז ומספק, תזרמו איתי לחמש דקות גג.  

שני אחים על אופנוע וראש מלא פטנטים
הכרתי בזמנו שני אחים נחמדים וכישרוניים שעסקו בקטע של פטנטים. היו להם הרבה רעיונות ופיתוחים מעניינים. אני זוכר שראיתי מזרק שבולע את חוד המתכת, מחזיר אור שנטען מהשמש, ובטוח שהיו עוד. גם אביהם של שני האחים האופנוענים היה ממציאן. מהם למדתי כמה רגשות, מאבקים, פיתולים וסיבוכים יש בעולם הפטנטים. מלחמות זה מילה לא מספקת. החבר'ה שלי היו חזק בתוך הסיפור. אלי הם הגיעו אגב התעניינות בשטרות וחשיבה יצירתית בתחום ההשקעה במתכת האצילה פלטינה. יש מדליות ישראליות בודדות מפלטינה, וניתן להשיגן במחיר החומר. גם זה כשלעצמו פטנט ישראלי יחודי.

פלטינה דומה לכסף ויקרה מזהב 
נכון להיום יש 4 מדליות ישראליות ממלכתיות מפלטינה טהורה. כ"ה למדינה 1973 , 3000 לירושלים עיר דוד 1995, יובל לישראל 1998 ואפילו מדליה שחרור לרגל 40 שנה לעצמאות ישראל. ממש לאחרונה עשתה החברה הישראלית מארז עם עשרת הדברות ואפילו עם מדליות מניאטוריות. המדליות קצת הזויות לדעתי ובכל זאת הסדרה מפלטינה אזלה ביום אחד כי 100 יחידות זה מעט מאד אבל חברים בואו נעזוב את הדברים הבטלים בבקשה. אנשים בריאים לא קונים מדליות, לפחות ככה אני חושב. 

יש גם כמה מדליות פרטיות שהונפקו בפלטינה ובכל זאת הפלטינה קצת בצילה של הזהב, ויש לי כמה סיפורי פלטינה בקטנה אבל בסך הכל זו מתכת שסחירותה ממש לא כמו זהב, ובכל זאת יש מספיק משוגעים בעולם המסוגלים להזיז כל דבר ותמיד תזכרו שהכל תלוי במחיר הנכון כמו שאומר יאיר נחמני. 
החבר'ה שלי היו נחמדים, סימפטיים ובכלל לא משדרים שליליות כי אם רק חיוב ונחמדות. העובדה שמגוריהם סמוך לביתי שבראש העין, הוסיפה לסחבקיות. מפעם לפעם כשבאו, גם סיפרו לי על התקדמות או קשיים בפיתוח. רציתי בהצלחתם כי לקוח עשיר זורק אולי משהו לאנשים רגילים.
עשרת הדיברות, תשע"ג 2013 סידרת מדליות במהדורה מוגבלת.
עיצוב : ראובן נוטלס מיטבעה : החברה הישראלית למדליות ולמטבעות.

בעיה באלחזור או סיכון מחושב?
פעם אחרונה שנתתי להם מדליה לא זולה במיוחד מפלטינה, הבטיחו לחזור בהקדם ולשלם או להחליף. מהיכרותי איתם לא פחדתי שיעלמו. קוראים לזה סיכון מחושב. גם בעולם הפטנטים יש סיכון מחושב. עברו יום יומיים וגם יותר והחבר'ה לא חוזרים. יש כנראה בעיה באלחזור. יש מנגנון שיכול למנוע כשל באלחזור?

עברו כבר כמה חודשים והחבר'ה שלנו אינם, למרות שהטלפון עובד, אבל אין כסף ואין סחורה. הבנתי שיש סיכוי טוב שאכלתי אותה בפטנט ישן וממש לא מיוחד ומקורי. הם מצידם אמרו לי, לא להתייאש. פטנטים זה דבר מורכב. לא תמיד זה מצליח ובדרך כלל החיים קשים. 
אני יודע מה אתם חושבים. יש לי פטנט כזה ואפילו רשמתי אותו במקום סודי.
החבר'ה חזרו. הפטנט הזה לפחות לא צלח.
נזכרתי גם בבדיחה טובה שדודי רובין ברי ז"ל נהג לספר לגבי אדיסון. זה יחכה.                                                                    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה