יום חמישי, 10 באפריל 2014

שובו של הכחלון


פסטיבל כחלון הוריד הילוך ובישורת הסופית שיחרר נפיחה שקטה. אולי זה לא הסוף ואולי זוהי רק ההתחלה אבל אצלי עובדות האסוציאציות מעולמי הצר והפרשנות כולה שלכם ואולי לא היו הדברים מעולם והכל  רק חלום.

האם פוליטיקאים חייבים חברים עשירים? מי החבר העשיר של שלי? ושל ביבי? 
כלנתריזם - מעבר מסיעה לסיעה תמורת טובת הנאה. כחלוניזם זה משהו אחר...
האם כל התעשרות מהירה וגדולה קשורה למשהו קצת פלילי?
מעטים הם האנשים שעל שמם קרויה תופעה פוליטית ואולי מושג שחדר לעולמנו ומסרב להתפוגג. כלנתריזם הוא אחד מהם. "כלנתריזם הינו מונח גנאי בפוליטיקה של ישראל, על שמו של רחמים כלנתר חבר עיריית ירושלים בשנות החמישים, המתאר מצב של מעבר של חבר כנסת או חבר מועצת רשות מקומית מסיעה אחת
לאחרת, תמורת טובת הנאה פוליטית." ותודה לויקי אהובתי.     
מעולם לא הכרתי את רחמים כלנתר למרות שגם אני פעם אהבתי שטיחים. אחרי שהבנתי את נושא האבק הפנמתי שהכי טוב שטיחים מגולגלים בצד ובלי חלקי גופות בתוכם.  אני מתל אביב והוא בכלל מירושלים וכשכל הענין קרה אפילו לא נולדתי ובכל זאת אני נזכר בשמו בכל פעם שאני בירושלים ובמיוחד כשאני באזור גן סאקר ממש לא הרחק מהכנסת וממוזיאון ישראל ובהמשך גם תבינו למה.

"לעולם אל תאמר בירושלים כבר ביקרתי" - ד"ר גבריאל ברקאי
ד"ר גבי ברקאי הוא ארכיאולוג ישראלי החי בירושלים ומכירה היטב. זכיתי להיות בכמה מסיוריו בירושלים כשלימד באוניברסיטת תל אביב בשנות השמונים. אלו היו סיורים מלאי תוכן, מידע וגם צחוקים בסגנון ירושלמי, הונגרי עם נגיעות של תל אביב. כשגבי מצטט מקור מראשו הקודח , אז יש גם את מספר העמוד ולפעמים גם את השורה למרות שמעולם לא בדקתי אותו. אני זוכר ממנו משפט מפתח המלווה אותי תמיד לגבי ירושלים הבירה והביקורים בה. "לעולם אל תאמר הייתי כבר בירושלים! למה הדבר דומה? לילד הנשאל לגבי מתנת יום הולדת ועונה שספר כבר יש לי!"

גב המדליה לוחית כסף מתקופת בית ראשון עליה חרוטה ברכת הכהנים, בכתב עברי עתיק (המאה הז' לפנה"ס), מימצא ארכיאולוגי נדיר שעלה בחפירות כתף היונם בירושלים ושימש כקמע. משמאל, לאורך ההיקף, הכיתוב "ברכת הכהנים Priestly Blessing". עיצוב גדעון קייך החברה הישראלית למטבעות ומדליות בע"מ

כתף הינום ולוחיות ברכת הכהנים
כתף הינום וממצאיו מהווים את גולת הכותרת של עבודתו המדעית של גבי ברקאי. "לוחיות ברכת הכהנים - הממצא המרשים ביותר שנתגלה במאספה הוא שתי לוחיות כסף זעירות שנמצאו גלולות היטב, המתוארכות סביב שנת 600 לפני הספירה." אם תרצו אז יש גם הקשר נומיסמטי לממצא זה בדמות מדליה
ממלכתית משנת 1988 התשמ"ח בשם זהה ברכת הכהנים או הברכה ליתר דיוק  
אז בדרכנו לסיור הלימודי בירושלים עברנו בכל מיני מקומות. הגענו לגן המרכזי שגבי קרא לו גן הפראייר בצמוד למשרד החוץ מפעם וקיבלנו סקירה כללית על הסביבה.
מולנו היתה תחנת דלק פז לא הרחק מקריית וולפסון על שד' בן צבי. גבי שאל אותנו אם שמענו על אחד בשם כלנתר שעל שמו זכינו במושג כלנתריזם. התחנת דלק והרשיון להפעלתה נקשרו בשמו של כלנתר ויודעי דבר מחברים בין התחנה ומעשיו. אם לא הבנתם אזי מדובר באתנן על פועלו הידוע.


האם כחלון חבר של קובי מימון?
חזרנו לכחלון שרצה פסק זמן מהפוליטיקה ואולי גם מביבי ואולי מעוד דברים. כל עם ישראל אוהב את כחלון כי החשבון הסלולרי פחת והכל בזכות הבחור מגבעת אולגה שהחליט שאזרחי ישראל אנשים טובים ומגיע להם חשבון סלולרי הוגן. כחלון הבין שאם ישראלי מקבל הנחה ומחיר טוב אז הוא יאהב אותך לנצח ובכלל לא חשוב מה עמדותיך בשאר הדברים ואפילו לא מי חבריך . היו דיבורים שקובי מימון חבר של כחלון והיו השערות שאולי יעבוד אצלו ויעשה קצת לביתו. אם תרצו לדעת קצת על קובי מימון אז תעקבו אחרי הקישור הבא  בויקי ושימו לב לפרשת חברת קווי אשראי עם יובל רן שבטח יודע קצת יותר על התעשרותו המטאורית של קובי מימון שלכאורה הוא חבר של כחלון. יש יודעי סוד האומרים שמימון(היה פעם) שווה יותר מתשובה ובלי תספורות בכלל. גם שם יש גז , דלק ואביזרים נלווים. 

מה זה כחלוניזם?
כחלון רצה פסק זמן ולא של עלית אז הוא יצא בחוץ ואולי שקל עוד דברים. אם יציעו לו משהו מאד מיוחד אז פסק הזמן יומר במשהו אחר. כחלון אמר שהוא היה ונישאר בליכוד כי ידוע לכל שמי שעוזב את הליכוד מקבל איקס. אם לוקחים פסק זמן ושוקלים כל מיני דברים ובסוף נשארים באותו מקום אז קוראים לזה כחלוניזם. זה הולך נהדר עם ברכת הכהנים.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה