יום שישי, 25 באפריל 2014

פלאפל פרידמן

April 23, 2014 at 9:42am


נדמה לי שאין פלאפל פרידמן בשום מקום בארץ. אם טעיתי אני מתנצל מראש. אם יום אחד יהיה כזה אז תדעו שרוב הסיכויים שאני אהיה קשור לזה. כן יש לי רצון לפתוח מקום לפלאפל עם אגנדה. תזכרו זאת כי הוזהרתם מראש. אם אתם חושבים שהרעיון הזה הוא שלי אז טעות חמורה בידכם. הרעיון הוא כולו של יהודי אמיתי ואפילו חרדי שקוראים לו כולם בשם פרידמן. זה שהשם שלו לא באמת פרידמן זה כבר סיפור נפרד ואמיתי. כן זה גם קשור למטבעות ואפילו יותר למדליות ופעם אחרת ובהמשך יש סיכוי שאצליח להסביר את העניין.

חוכמת הפלאפל של אופיר מירב - בול עם חומרי הגלם של הפלאפל

כיתוב על השובל: החומרים: גרגירי חומוס, בצל, שום, פטרוזיליה או כוסברה, פלפל אדום חריף, מלח, כמון, פלפל שחור, אבקת אפיה, סודה לשתייה.שם הסדרה: מאכלים בישראל קוסקוס, גפילטה פיש, פלאפל תאריך ההופעה: 25/07/2000 מעצב אופיר מירב. אתר התאחדות בולי ישראל




ולנו יש פלאפל פלאפל עם הרבה הרבה פילפל - דן אלמגור
יש כאלה הבטוחים שפלאפל הוא המצאה ישראלית ואפילו יש שיר כזה אבל כל דרדק מפנים שזו שוב השאלה ישראלית מהסביבה הקרובה ואולי עשינו לו שידרוג מקורי ומוצלח. אני מניח  שאם הערבים היו יודעים שנקח להם את הפלאפל הזה הם בטח היו עושים לנו משהו עם הגיפלטע פיש. אגב מהו האוכל הכי ישראלי על אמת? זה לא חידון זו שאלה תמימה. תודה לכל המשיבים.
פלאפל עם אג'נדה מהו מחיר סביר לכל הצדדים למנת פלאפל ומה לגבי חצי מנה? מה לגבי גלוטן, חיטה מלאה, וציפס בצורת לביבה? האם תעריף משתנה לפי שעות היום זה דבר הגיוני ומסחרי? האם למישהו יש נקודות חשובות לציון ומידע לגבי מי שרוצה לפתוח פלאפליה מקומית עם אג'נדה?

יש המון פלאפלים טובים בארץ מהצפון ועד למצרים . פעם אכלנו במג'דל שמס פלאפל עם חור באמצע ומאד אהבנו וככה גם לגבי צפת, פרדס חנה , חיפה , הרצליה, גבעתיים ובכלל יש הרבה ממש בסדר וזה אומר שזה לא סיפור מאד מורכב. אני כבר התגבשתי אבל אין פה שום דבר מחייב כי כמו שאני מכיר את חלקכם אני בטוח שיש לכם אחד יותר טוב אפילו מבלי שהכרתם את זה שאני הכי אוהב, ותאמינו לי שלא שילמו לי אגורה בשביל להגיד את זה. חוץ מזה אני חייב לקחת את הרכב בשביל להגיע לשם למרות שזה בתל אביב ואפילו למען הדיוק ביפו ואפילו בשדרות ירושלים 90 וממש צמוד לסטודיו של אליעזר וייסהוף המעצב והאמן וככה גם בזמנו התוודעתי למקום המופלא והטעים הזה שקוראים לו פלאפל איציק. יש ביפו משפט קולינארי שהפלאפל הכי טוב ביפו הוא של יהודי והאוכל הבולגרי הכי טוב של ערבי.
אדון פרידמן מהמדליות מנסה כבר הרבה זמן להסביר לי שאם רוצים להרוויח כסף אז פותחים פלאפל ושם יש פרנסה וניתן לעשות יפה לביתך וכל אחד והדרך שלו , החריצות, היכולת וכמובן המיקום והמזל. בלי לעשות ולנסות לא קורה דבר. ככה אמר אדון פרידמן לפני די הרבה זמן ואצלי אוזן אחת קולטת והשניה פולטת ובדרך לא קורה דבר לפחות לא בהיבט הפלאפל. מי יודע לעשות פלאפל טוב בבקשה? לפי הבול של אופיר מירב יש כבר את רשימת החומרים. 

2 תגובות:

  1. פשוט בול נהדר. אתה כותב נורא יפה. אני מקווה שעכשיו כשניסע לקרואטיה נמצא פלאפל.
    בדקנו כמה וכמה דילים ונופש בקרואטיה ואנחנו נסגרנו על משהו. מצאנו כפר הנופש טרמה צאטז אמנם בסלובניה אבל משהו דומה ובסוף בחרנו קרואטיה

    השבמחק
  2. תודה טלי. רק כעת שמתי לב. קובי לידרמן. איך היה בקרואטיה?

    השבמחק