יום שני, 7 באפריל 2014

פדיון נפש והנשיא רוזוולט

April 2, 2014 at 2:03pm


אם חשבתם שמטבעות זה רק תחביב חביב  ואנשים שמחים ועליזים, אז יש לכם כנראה מחשבות שווא ונקווה שלא תזדקקו לטיפול מתאים. מטבעות והעיסוק בהם זה משהו ממש לא מובן, ויש דברים שעושים עם מטבעות שאני בעצמי לא מאמין. לאחרונה  ובעיקר בחודש אדר אני נשאל יותר ויותר על מטבעות כסף קטנים לפדיון נפש.
הבקשה הזו חוזרת על עצמה מדי זמן ופעם לא התיחסתי לדברים מוזרים ,אבל עם הזמן מתברר שהסביבה משפיעה והראש מראה סימני התאמה ברורים. כשאומרים לי שצריך 160 מטבעות כסף  העשויים ממתכת הכסף silver, אני מבין שיש בעיה. היום אני כבר יודע שזה לצורך פדיון נפש והם משמשים בטקס מסוים שמעולם לא ראיתי בפועל ואולי טוב שכך. כמה כסף מתגלגל בעולם הבאבות? רק אלוקים יודע בתנאי שהם מערבים אותו בקומבינה. אני בטוח שגם הנשיא רוזוולט לא שיער לעצמו שיחברו אותו לטקס מסוג זה ואולי זה דווקא מחמיא לו לתקן נפשות תועות. 


השכן מרחוב עמוס עם הבן שירד מהפסים
הפעם הראשונה שהתחלתי לגלות עניין מעשי בנושא הזה ,היה כששכן שלנו מפעם מרחוב עמוס פנה אלי לפני כמה שנים בודדות ולא הירפה. במבט לאחור ושיחזור כללי אני מבין שתמיד היו שם אנשים לא ממש יציבים אבל בהחלט עיקביים בנחישותם לכל מיני דברים משונים. ככה משיגים דברים כשלא מרפים  ועובדה שבסוף היו לו את המטבעות שרצה מאד. בעזרת כמה סוחרים חברים שגויסו לטובת הנושא הושגה הכמות ואפילו בפרק זמן סביר ולפני שהמצב מחמיר. תיחקרתי אותו לצורך מה הדבר והוא ענה פדיון נפש. לא זוכר ששמעתי קודם את המושג הזה אבל פדיון בכללי נשמע לי בסדר, ואפילו פדיון הבן ופדיון שבויים זו מצווה אדירה וסתם פדיון יומי אבל מה זה הדבר הזה פדיון נפש? יש סיכוי שבקישור הבא תחכימו אבל לא בטוח. אני ניסיתי סגולתו של פדיון נפש 


10 סנט אמריקאי מכסף עד 1964 מתאים לפדיון נפש
אז אותו שכן אמר לי שיש להם בעיה במשפחה ומישהו ירד מהפסים ולא מצליחים להעלות אותו בחזרה אפילו לא עם מנוף. אחרי כל מיני ניסיונות וחיפוש פתרונות קונבנציונאלים המשפחה הגיעה למקובל אמיתי, שפסק שצריך ואפילו חייבים דחוף פדיון נפש אבל על אמת ולטובת הדבר חייבים מטבעות כסף אמיתיים. מכיוון שכסף זו מתכת לא הכי פשוטה אז 160 מטבעות יכול בקלות להסתכם בסכום נאה והיום זה בערך 1000 ש"ח. ראיתי שיש כאלה שלא מהדרים במצווה ועושים זאת גם במטבעות רגילים שצבעם צבע כסף. 
לפי הבנתי לא כל דפוק או מישהו שירד מהפסים יכול להוציא אלף ש"ח ולעיתים גם כפול לטקס מוזר ככל שיהיה. גם לא כל כך בקלות ניתן להשיג כמות כזו של מטבעות כי לא תמיד הן בנמצא. אגב 10 סנט אמריקאים עד שנת 1964 הם האופציה המועדפת בשל משקלם המועט 2.5 גרם כסף באיכות 900 והזמינות שלהם. 10 סנט עם הדיוקן של רוזוולט הוא הדבר הכי נפוץ. גם מטבעות הקודמים לרוזוולט זה בסדר. לדעתי כל מי שמתעסק בתחום המטבעות כדאי שיכין לי לעת צרה מטבעות בצד לפדיון הנפש, מכסימום זה יהיה משחק לקטנים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה