יום שבת, 12 באפריל 2014

למה גברים מפליצים?

April 11, 2014 at 7:53am



הפלוצים מוכרים לכולנו. יש את המפליצים ויש את השומעים והמריחים. הכי מסוכנים הם אלה השקטים. גזים שקטים ממיתים. כל אחד יכול להגיד משהו בנושא פלוצים. יש מינוחים שונים לנושא כל כך ריחני. כמדומני שדן בן אמוץ היה חלוץ התחום. אם חשבתם שאנחנו בנושא זול, פרוורטי, פשוט ואולי מגעיל אז חכו לסוף ונראה. אולי צדקתם ואולי לא. בתקווה שהפוסט הזה לא יהיה פלצני לחלוטין.
גברים מפליצים יותר מנשים מהסיבה הפשוטה שהם יכולים. בדיוק כמו שהכלב מלקק לעצמו
הסבת רכב רגיל לגז לא סיפור הצלחה. רכב היברידי חסכוני ופחות מזהם. הכי עדיף רכב חשמלי!
נפיחה , נוד , פלוץ , פוקי , דרטה , פלוצר , פלוצה , יוסוף , אברום , פואד ודן בן אמוץ
פלצני העל בישראל אליטה מיוחסת. חייבים להריח להם את הישבן אחת ולתמיד!
גברים מפליצים יותר מנשים, כך לדעתי מניסיון אישי ופרטי. בדיקה מעמיקה יותר מגלה, שאין הבדל מהותי בענין הפלצות בין גברים ונשים. המין הנשי עדין יותר ולכן אין נפיחות בפרהסיה כמו אצלנו הבהמות. גם לעניין מספר הנקבים לא בטוח שיש השפעה מכרעת. יש תרבויות שאצלן נפיחה איננה אסון. האירופאים מאד עדינים בנושא. ולמרות זאת, זה ממש לא הפריע לגרמנים להשתמש בגזים ולא להחייאה.
יש המון בדיחות על הפלצות ובכל השפות. מתכון נכון להתמודדות עם גזים זה פעילות ספורטיבית, תזונה נכונה וצחוקים כשזה קורה.

בדיחה מספר אחת גבר גברי ומסוקס נכנס למעלית. זוג מחויט בקפידה ומריח נפלא עולה יחד איתו. לפתע תוקע הגבר הגברי נוד בעוצמה מרטיטה. הזוג מזועזע והבעל מרעים בקול: "תתבייש לך לתקוע ככה לפני אישתי". הגבר מסמיק קמעה, "מצטער, לא ידעתי שעכשיו זה התור שלה!" חחח ישן ומצחיק במיוחד במעליות.
תעשיית הגזים שווה הרבה כסף. יש המון כסף בנושא ומכל הכיוונים. כדורים נגד גזים לעיכול כמו גם משקאות מוגזים ואפילו (ופה הכסף הכי גדול) אנרגית הגז לסוגיה. גז לבישול ולתעשיה וכל מה שסביב לזה. ההימור על קידוח תמר, נכדתו של הגיאולוג יוסי לנגוצקי היה סופר מוצלח. יש שם כמה מתעשרים חדשים. נדמה לי שתשובה הוא לא הכי גדול.

רכב מוגז - בזמנו שקלתי להסב את הרכב שלי לגז. ירדתי מזה אחרי שעשיתי ברור בטויוטה ונאמר לי שהסבה לגז מוציאה אותי מטיפול ואחריות החברה לעד ובכלל. כמו כן יש גם איסור גורף על כניסה לחניונים תת קרקעים. מזה הבנתי שרכבי הגז ובעליהם מוקצים מחמת הסרחה. העולם מעדיף את הרכב ההיברידי. אני בעד רכב חשמלי. שם אין גזים רעילים בכלל. לכו על זה חברים. עשו משהו למען איכות הסביבה וגם למען הכיס שלכם. ככה יהיה לכולנו Better Place. בינתיים הסיפור הזה חוסל אבל יש מכוניות מחושמלות הנוסעות 100 קילומטר ועוצרות לתידלוק חשמלי.

מה עושים עם הגזים דוקטור? הנפיחה הולכת עם בני האדם מיום היוולדם ועד ליומם האחרון. כילדים נהגנו להשתעשע בהדלקת נרות וגפרורים יחד עם נפיחות והשתאות נוכח עוצמת האש. ככל שההפלצה רבה ועוצמתית ככה גם גובה הלהבות. לפעמים הבגדים נחרכו. ילדים אוהבים להפליץ חופשי. אמא שלנו אמרה 'פורצל'ה' , וכל הנכדים היו מתגלגלים מצחוק. צחוקים חזקים יוצרים לחצים על הסוגרים. גם הכבשים בניו זילנד מפליצות בחדווה ותראו מה זה עשה לאוזון. כשביקרתי בזמנו עם אבא שלי אצל פרופסור אריה רוט הקרדיולוג המעולה לביקורת החצי שנתית והתלוננו על גזים, אז אריה רשם אנציפלמד והוסיף ש "עם דברים טובים צריך לשתף את הסביבה...".

פלצן = נפוח לא לחינם פרץ המושג פלצנות ופלצן בהטיותיו השונות. מבחינתי יש הקבלה בין פלצן ונפוח. אני מכיר לפחות אספן אחד נפוח. יש לו אוסף מרשים ועדין זה לא הופך אותו לפחות פלצני. בדרך כלל זה הולך גם עם בטן לא קטנה. לעובדת היותך רזה אין קשר לעוצמת הנפיחות עצמן. מהתרשמותי הדלילה ברשת נדמה שההולנדים די מומחים לפלוצים. אולי מפה התחיל כל הסיפור של ההולנדי המעופף.

סודה ישנה אספנות וגזים לא כל כך מוכר לי. ההקשר הראשון שעולה לי זה בקבוקי סודה ישנים. יש שם טיפולוגיה שלמה.יש לי שני בקבוקים מפעם. גם סיפונלוקס מפעם נפוץ מאד. תראו מה קורה היום עם סודה סטריים בארצות הברית. אני מכיר אספן בלתי נלאה למטבעות שעבד בחלוקת בלוני גז. הבלונים הללו כבדים מאד ועושים שרירים ומאז קוראים לו רומן רוקי בלבואה. אספנות קוקה קולה מצריכה פוסט נפרד. מסכות אב"כ מפעם נחמד אבל לא ממש מרגש. בקבוקי בושם יותר עדיף. לפלצנים הישראלים דרושים בשמים מיוחדים.
מכון הנפט מיסודו של אלכס מילמן 1966 צילום אליעזר מורב


מכון הנפט הישראלי מיסודו של אלכסנדר מילמן מכון הנפט היה פעם הזרוע הממשלתית לחיפושי נפט. מיחשב אז על גזים? יש מדליה פרטית מאד נחמדה. פעם עבדתי שם כשומר בלילות כסטודנט משועמם ומנומנם. בזמן שאני שמרתי על מכון הנפט ברחוב האוניברסיטה , פרצו גנבים אחרים לחנות המטבעות ברחוב בן יהודה 18 א'. אכן צריך לדעת על מה לשמור.
היום קוראים לזה המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה. אותו מקום רק שם הרחוב שונה לחיים לבנון. בצמוד אליו מכללת רידמן לרפואה משלימה ואינטגרטיבית. יש שיגידו שרק פלצנים הולכים לשם. אני ממש לא חושב ככה. אם אתם שם, דרישת שלום חמה לסאלי המקסימה.
ממש לאחרונה למדתי שאת הבנין של מכון הנפט תיכנן אמנון אלכסנדרוני האבא של יעל חברתי לתיכון.

פעם הייתי שומר לילה במכון הנפט והיום זה מכללת רידמן רפואה משלימה
 ואת הבניין תיכנן אבא של יעל וקוראים לו אמנון אלכסנדרוני
 ויש גם מדליה. goo.gl/LpB65F
רחוב חיים לבנון 26, פינת שלום רוזנפלד 2 רמת אביב


הרב הראשי, המדען הראשי, השחקן הראשי ואיך אפש בלי הפלצן הראשי התופעה של כאלה המפליצים וממשיכים הלאה מוכרת. אותנו הם משאירים עם ההפתעה והריח המתקתק. הצירוף של פלצנות עם התעסקות עיסקית בתחום עצמו נשמע פנטסטי. זה כמעט כמו להיות יצרן תכריכים, מצבות, נרות זכרון, מפרסם מודעות אבל ובעיקר חברה קדיש"א גחש"א והכל כאמור ביחד.
לדעתי יש בישראל המודרנית איש העונה על הקריטריונים להיקרא הפלצן של המדינה. יש לו את הרקע והאמצעים הטקטים להיות הפלצן הראשי. אנחנו עוד נריח לו בהמשך. תחשבו כבר מעכשיו על השאלה ואפילו על התשובה בבקשה.

הקשר בין B-52 לבין מפליצי העל הישראלים? בשנים האחרונות הגיחו לחיינו בישראל מספר מועט של פלצני על. אנשים שהתעשרו בדרך כלל באופן מהיר ופתאום הם שם. בדיוק כמו פלוץ. היום בבוקר אכלת ובערב כבר יש לנו אותו באופן של סובלימציה מוכחת. הפלצנים הישראלים אפילו יצאו לגיחות רחוקות יעד לעולם הגדול והפריחו את מה שצברו פה בישראל באופן מבוקר עם וסתי לחץ מסוגים שונים. לכסף הגדול אין ריח בדיוק כמו לגזים קטלניים. יש קשר בין הפרטה להפלצה? מה עם מפליץ חמקן?
היכולות העיסקיות שלהם נעלמות. הם לא המציאו דבר ואפילו לא פיתחו פטנט של אחרים. דרכם הייתה זריזה ונעלמה. אוירונאוטיקה חשבונאית. ברוב המקרים עסקי אויר במימון זול ולא מהכיס שלהם. זמן אויר סלולרי זה עדין אויר. ואנחנו לא הרגשנו. יש גזים שחייבים לצבוע אותם באופן מלאכותי בשל היותם מסוכנים. גז שמתפשט באופן לא מבוקר מסוכן לסביבה. חדר סגור זה מתכון לפיצוץ בלתי מבוקר. הפלצת בשקט ולא איווררת, המקום בסכנה. לאף אחד ממפליצי העל האלה לא קוראים סטף ורטהיימר שהוא בדיוק ההפך הגמור. 

הפלוצרים הישראלים הם זן מקומי ונדיר פלצני העל בישראל זכו בעבר להרבה כיבודים. כולנו רצינו להיות לבייב, בן דב ותשובה. הסדר ממש לא חשוב. אנשים עם שתי אוזנים, פה, שיניים ואפילו שערות באף ובתחת. ממש בני אדם רגילים. הם שיחקו אותה ובגדול. סביר להניח שהם גם מפליצים כמוני וכמוך. לפלוצים שלהם יש ריח מסמם. הם הצליחו להרדים הרבה אנשים. לכאורה אפילו הצליחו לקבל מרובנו כספים למטרותיהם הנעלות.
לבייב הצדיק ורעייתו המקסימה שליט"א קנו בית צנוע בשכונת דחק של המלכה הבריטית. בן דב בוודאי הרים תרומה לאיזה מהרישי עם שאיפות לצדק עולמי. תשובה עשה תשובה והחל בחגיגות לעניי ארצנו ביערות ובחורשות של הטבע. אכן אנשי חמלה טובי לב התורמים למען הקהילה ועתיד טוב יותר. אין שם אפילו אשה אחת לרפואה. פלצני העל כולם גברים ואפילו פצחו בקרירה של ספרי צמרת עם תספורות מיוחדות לסוף העונה. מי אמר שכל הספרים הומיים?
אם הפלצנים האלה לא יחזירו הכסף כמו שהתחייבו אז צריך לפתוח להם ת'תחת ולהוציא להם את כל הסירחון לתמיד. שילכו להפליץ במקום אחר או אצלם בבית מתחת לשמיכה.
פורסם לראשונה במגזין שלי ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה