יום שלישי, 3 ביוני 2014

סידורים והסדרים זיכויים וחיובים

June 1, 2014 at 9:33am


ממש בימים אלה נחשפתי לכמה מושגים שמעולם לא גיליתי בקיאות בהם והנה הם ממש לנגד עינינו ואנה אנו באים בסידורים והסדרים וגם זיכויים וחיובים..
הסדר טיעון לשלומי לחיאני מבת ים שבחר לסגור עניין ואולי בפעם הבאה נראה גם את  א. א. בסרט דומה או שלא. עורך דין חכם יודע מתי ללכת למהלך מסוג זה כי כמו רופא הוא צריך לחפש את הכי טוב בעבור הלקוח שלו. מי מאמין ש א. א. יגיע להסדר טיעון?

הסדר כובל והרשעה למי שהיה נציב מס הכנסה לשעבר יאיר רבינוביץ. האם זה סוף פסוק בתיק הזה כי אני כמעט בטוח שיוגש עירעור ויש מצב שהתוצאה תיהיה שונה כי לא בטוח שכולנו מבינים מה זה הסדר כובל ואולי גם השופט הלך רחוק מדי ואולי כל יום אנחנו בחיי היום יום עושים הסדרים כובלים אפילו מבלי שנבין זאת כי החיים חזקים מהכל.  

אין לי מושג ירוק למה ומדוע צצה לה לפתע במוחי הקט מדליה משנת 1991 חמישים שנה למס ההכנסה בארץ ישראל  מדליה להענקה רשמית, תשנ"ב 1991. המדליה הזו תמיד מזכירה לי כמה דברים על החיים בארצנו הקטנה וכל הפרשנויות על אחריותכם הבלעדית. המדליה הזו הוטבעה במדפיס הממשלתי והגלף תדהר דגן. העיצוב ט. גביש. האם השם ט. גביש מוכר לכם? לי לא ואולי זה סתם צרוף מקרים ושמות או עוד סידור שהתגבש לכאורה בראשי הדלוח. ותודה על תשומת הלב.
פני המדליה הכיתוב "50 שנה למס הכנסה בא"י" ומעליו סמל מס הכנסה.
בחלק התחתון, לאורך ההיקף, השנים "תש"א-תשנ"א 1941-1991".
עיצוב ט. גביש . גלף תדהר דגן. המדפיס הממשלתי.


"שלא נזדקק לרופא מומחה ולעורך דין מעולה"
מערכה משפטית עולה כסף. בדרך כלל זה יוצא מהכיס של התובע או הנתבע ואפילו במקביל. שלא נזדקק לרופא מומחה וגם לא לעורך דין יקר. יש מצבים שהנתבע יוצא טוב והכיס שלו רע. אני מכיר מקרה ובלי שמות בבקשה שהמדינה הגישה כתב אישום כנגד קבוצת אנשים ממש טובים וחמודים שלדעתי הצליחו להתל ולבלבל די הרבה אנשים ואפילו יצרו היסטוריה מקבילה שחיה בשלום עם ההיסטוריה המקובלת. החמודים האלה לא פגעו באיש מבחינה פיזית ורק עשו כמה ג'ובות טובות על הדרך שזה ממש לא אסון. הסיפור נמשך שנות דור ויותר. אגב כמה זה דור במניין הדורות העכשווי בשנים רגילות? חלקם הורשעו בסעיפים די זניחים לעומת כתב האישום המקורי וזה אחרי משפט ארוך ויקר. אחד הנאשמים אפילו יותר מאשר זוכה כלומר כתב האישום נגדו נמחק שזה אומר יופי ובעצם לפי הבנתי המשפטית הרעועה הוא בכלל לא היה שם ואין לו כלום וחצי דבר עם הפרשה הזו. נדמה לי ששמעתי שהוא אפילו שקל לתבוע את המדינה לפצות אותו בשל כל מה שנגרם לו ואם הוא אכן כזה צדיק אני חושב שרצוי שהוא יעשה זאת ואפילו יפוצה.

יצאת צדיק ומה עם שכר הפרקליט?
מתברר שיש כל מיני עונשים וראה זה פלא שעורך דינו זה שדאג לאותו הליך במשך שנים רצה את שכרו המלא והחשבון היה סוג של עונש בפני עצמו שלא שולם במלואו ופה התחילה מלחמה בין הפרקליט והאיש המזוכה על הכסף ביניהם. זה טוען ככה והאחר סבור אחרת. זה רוצה המון כסף והשני טוען שכבר שילם המון פלוס הרבה ובקיצור מלחמה אמיתית, והעורך דין אומר שכעת זה מלחמה עד הקבר ואפילו עד לעולם הבא. האמת שיש עורכי דין המצליחים להפחיד אותי מאז שאני זוכר את אורי גליקמן מספר לי כמה עלה לו להגיד בוקר טוב לעו"ד חיים צדוק אי שם בתחילת שנות השמונים. במקרה הזה תצטרכו להאמין לזכרון שלי כי שני אנשים האלה כבר בעולם שכולו טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה