יום שישי, 10 באוקטובר 2014

בוב מארלי ואבא שלי

כנראה שאבא שלנו לא הכיר בכלל את בוב מארלי. ככה גם לגבי המוסיקה שלו. אני לא חותם על זה אבל כמעט בטוח ויש לי הרבה נימוקים משלי. חוץ מזה בוב מארלי הלך לעולמו הרבה שנים לפני אבא שלנו. היום שניהם בעולם שכולו טוב. אתמול קרה משהו מאד מוזר ואני לא יודע להסביר זאת, אולם כעת אני יודע שיש מצב ששום דבר כבר לא ודאי.

בוב מארלי ואבא שלנו. עיבד וגם מצא אליעזר מורב

סוף היום בבן יהודה 18 א'
אתמול בערב קצת אחרי שעה שבע התארגנתי לסגירת החנוק. דני ליפשטיין מאירלנד ביקר אותי והיה מאד נחמד ולא הפסקנו לדבר וגם לשתות תה עם ערגליות של אוסם שאולי בברלין יותר זולות וגם תמר מג'הול שבעיראק זה ממש חינם. מישהו היה אמור להגיע לחנות ולאסוף מארז של פדיון הבן אבל משהו כנראה לא הסתדר לו ואני החלטתי שמספיק ודי לאותו יום. כיביתי המזגן, כיביתי המחשב ולבסוף את האורות ואני כבר בחוץ עם התיק המצ'וקמק  ואני נועל את הדלת ובהמשך את הסורג החום והחלוד עם המנעול של רב בריח. כשהיד שלי למעלה עם המפתח אני שומע את הטלפון הנייד מצלצל. חשבתי שהנה אותו אחד שהיה צריך לאסוף את פדיון הבן מגיע ומבקש שאחכה לו. הסתכלתי על הצג של הנוקיה 6230 שלי ומשהו היה שם מוזר. בחושך אתה לא בטוח במה שאתה רואה ולכן אתה כלומר אני מקרב את המכשיר אבל אז אתה כלומר שוב אני, עוד יותר לא רואה ומשהו בכל זאת כתוב שם ואפילו משהו שכל ילד קטן יכול ויודע לקרוא. על הצג מופיע המילה אבאל'ה וגם המספר 0528429325. לא הבנתי מה אני בדיוק רואה מול העיניים אבל היה ברור שחור על גבי צג שהטלפון של אבא שלנו מצלצל אלי. האם ככה אמורה להתחיל תחיית המתים של הדור שלנו?

שלום. המילה הכי מוצלחת
כשמצלצל הטלפון אני עונה במילה אחת ואפילו טיפל'ה מתמשכת "שלום", כי ככה לימד אותי דני רוגובסקי, שהכי טוב וגם מנומס לענות בשלום ולא בהלו , הי , וגם לא ב כן, שומע,  או כל אילתור אחר. שלום זו מילה נהדרת ולדעתי כדאי לכם לאמץ זאת ולפחות כעת זה גם ממש בחינם ולא עולה כלום. תגידו שלום ותראו שזה רק יועיל לכם.
אז אחרי השלום אני שומע מישהו באנגלית עם קול כזה מוזיקלי ששואל אותי אם התקשרתי אליו כי הוא ראה כמה שיחות שלא נענו. האמת הייתי מה זה מופתע אבל הקול של הבחור היה ממש נעים וסימפטי והרגשתי איך הוא משחק עם צלילי הקול שלו למעלה ולמטה. ההבזק הראשון היה שאני מדבר עם בוב מארלי למרות שמעולם לא באמת דיברנו ואפילו לא בחלום. 
הסברתי לבוב הבחור הסימפטי שגר בתל אביב, שהמספר ממנו הוא מדבר היה המספר טלפון של אבא שלי וכבר שש שנים שהקו הזה לא ממש חי וככה גם בעליו. הבחור מה זה צחק והסביר לי שקנה את הטלפון הזה לפני כמה ימים וכעת הוא שם לב שיש כמה שיחות שלא נענו וכולן מאותו מספר. הבטחתי לבוב שנשמור קשר לפחות טלפוני. 
עד לכאן הסיפור כפי שהיה וגם כמה הבהרות למניעת אי הבנה. הקו והמספר של אבא שלי חדל לפעול באופן מסודר אחרי שנפטר בשנת 2008 ובעצם המספר חזר למאגר של סלקום כפי שכנראה קורה בדרך כלל. 
המספר של אבא מופיע אצלי עד היום בנייד ויש שם גם כמה פרטים נוספים שאולי אזדקק להם אז שיהיו תמיד זמינים ואיתי. זה גם השם הראשון ואני מניח שככה זה גם אצל עוד הרבה אנשים, כי אבא זה אפילו לפני אמא ואנחנו מדברים על השמות בנייד. אגב האם גם לכם יש מספרים או שמות שאתם לא נפרדים מהם למרות שכבר אינם איתנו? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה