יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

עוקץ הזהב

עוקץ הזהב והזכויות פרוצות לכל הרוחות
הסיבה היחידה שאני כותב את הפוסט הזה היא להקל על החיים שלי, כי ממש לאחרונה אני שומע יותר ויותר משהו שאני מכנה עוקץ הזהב. יש המון עוקצים בעולם והנה עוד אחד והוא ממש לא לבד והשם שלו הוא השם שאני נתתי לו ברגע זה, ואין לי שום בעלות או זכויות יוצרים לכלום ומבחינתי תעשו עם זה מה שאתם רוצים. כל הזכויות פרוצות לכל הרוחות. אחלה סלוגן פרוצות לכל הרוחות.
ממש לאחרונה זה קורה יותר ויותר פעמים וכבר אין לי כוח לחזור על עצמי, כי מסתבר שבן אדם יכול אפילו לשעמם את עצמו ובמיוחד שהוא עושה זאת מול טלפון ואנשים ממש רגילים המתחילים עם "שאלה אחת ורק קצת בבקשה" אבל בהמשך זה נמשך וזה יכול להתגלגל ללא מעצור כי הנה "רק עוד משהו ועוד משהו". מספיק ודי ומהיום אני אומר להם חפשו עוקץ הזהב קובי לידרמן ולכו תחפשו את גולדפינגר שידחוף לכם איפה שהכי נעים לכם את הזהב הזה אבל תרדו ממני בבקשה. ומהו הסיפור רבותי?

גולדפינגר הספר מהדורה ראשונה 1959 וגם כרזת הסרט

"אל תדאג הכל מסודר עם אישורים וניירת רשמית"
זה מתחיל עם מישהו מאד סימפטי שהוא איש עסקים הגון המקיים ביזנס בעולם ומישהו מציע לו עיסקה של זהב או תשלום בזהב לעסקיו האחרים. מסבירים לו שהוא אמור לקבל זהב כזה וכזה ובמחיר נמוך מהבורסה בכמה אחוזים נאים. נאים זה אומר ככה וככה וחבל שתתחילו עם זה, כי העוקץ כבר מוגרז. זה כבר נשמע רע כי זהב במחיר הזדמנותי זה הפעלת כל הסירנות בצרחה מיללת ומוקד 100 בדרך, ואתם חייבים לברוח הכי רחוק והכי גבוה ושאיש לא יכניס אתכם למשא ומתן, כי ברגע שנגעת נסעת, ואני קורא לזה מוקש נעל שיתפוצץ לך ברגע הכי פחות מתאים. מסבירים לאותו איש עסקים הנוהג לעשות ביזנס בתחומים שונים שהנה התשלום יגיע והכל באמצעות בנק ואישורים ואחרי בדיקה של מי שרוצים עם מעבדה וחותמות וכל מה שתרצה. אני יודע שברגע שמישהו נכנס למילכוד הזה אזי כבר יהיה לא טוב. משהו יקרה ולא חשוב מה, כי אין כזה דבר לקבל זהב במחיר הזדמנותי ובסוף יגיע העוקץ שהזהב יהיה לא בדיוק זהב וההעברה תסתבך והזולו מת ואין לי שום דבר ספציפי אבל למה להיכנס לדברים שכאלה מלכתחילה. נדמה לי שניסים גאון המנוח היה בסרט כזה או בקדימון שלו כי עוקצים זה משהו מפעם ותשאלו את הפולני מלודז' העושה עסקים מדיזינגוף סנטר ועשה הרבה בשביל מדינה.

"אבא לא בבית ויש לי...."
אלה שפונים אלי בנושא הזה מחולקים לשני סוגים. הראשונים הם כאלה המציעים לך לקנות עשרות או מאות קילוגרמים ישירות ממכרה של הסבתא של הדודה שלהם שהתחתנה עם מנהיג שבט הזולו החולה הזקוק לכסף ומצוי כרגע על ערש דווי ברומניה. זה לוקח לי כמה עשרות שניות שלמות, עד שאני מנתק השיחה או אומר ש"אבא לא בבית ואני צריך קקי ומי ינגב לי?". אלו הם בהרבה מקרים סתם "קוף בצורת מוקדן" המנסים ומנסים ומנסים. אני מניח ששיעור ההצלחה שלהם שואף לאפס, אבל בטוח שיש סטיית תקן ופה עושים סיבוב על מישהו קצת טמבלול ומתברר שיש בעולם די הרבה טמבלולים. אגב מי הצביע אולמרט ושרון צריך להיזהר אבל בינינו גם שמאלנים וקומוניסטים חמדנים, בקיצור כולם. מדובר פה בעוקצים גדולים והפיתיון לעיתים יושב המון זמן שזה מוצר די זול אצל כנופיות נוכלים. אם אין לך כסף אזי איש גם לא יקח לך את האין מנוע.

מסע לאפריקה
לא מזמן דיבר איתי מישהו די מוכר בעולם העסקים ורצה שאני אהיה המלווה שלו לאפריקה ומתן ייעוץ. כן הוא ישלם לי את הוצאות הנסיעה, מלון, אש"ל ואחותך כמובן. בחיים לא הייתי באפריקה למרות שסיני ואום חשיבה מוגדרים כאסיה/אפריקה או משהו מאד נזיל. רק בשל היותו אדיב ומוכר לי טרחתי להסביר לו את דעתי ואמרתי לו שחבל על המאמץ, אבל בסופו של יום יעשה מה שהוא רוצה. לא האמנתי שיש כאלה אהבלים בקרב יהדות בבל ואולי בסופו של דבר כולנו אהבלים ואפילו אהוד ברק ועופר עיני.
לפני כמה ימים זה חזר על עצמו עם מישהו העושה כבר שנים עסקים בפיליפינים ומציעים לו הרחבת העסקים ותשלום בזהב. אמרתי לו שעדיף לו לקבל תשלום בצורת אשרות עבודה חוקיות של פיליפיניות המשעבדות את החיים שלהן  בהלוואות מצמיתות על מנת לטפל בפולניות מהזן הקשה והבלתי מתפשר. ברחתי ממנו וזה היה בטלפון כמובן ורק אתמול עצרתי ונחתי.

אני לא היחידי המקבל טלפונים שכאלה ואני בטוח שיהיה מישהו צדיק שיגיד שאצלו זה עבד, אבל זה דומה לאלה שעשו מכה במסחר מקוון בבורסות העולם עם הכנסה צדדית של 15 אלף בחודש חלש. חבר שלי מחפש כאלה ואפילו אחד כבר 6 שנים. כאמור אל תתוכחו איתי ואל תשכנעו אותי לפה או לשם, כי הפוסט הזה פשוט נועד להוריד ממני טלפונים עם הסברים מבן יהודה 18א' ועד לגבעת הסלעים בראש העין. תצליחו אנשים טובים ותנוחו בבקשה בצהריים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה