יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

אהוד ברק, מזל עבוד והפצת שמועות

אהוד ברק ממש כמו אהוד ברוג החליט להגיע לערוץ הראשון בשידור חי ולסגור חשבון באמצעות גברת חסון ולשים קץ לשמועות ועל הדרך הזכיר לנו איך מדברים ללא בילבול עם הידיים, הלבן של העיניים ובכלל ההצגה הכי טובה בעיר ובתיזמון הכי מדויק. אהוד ברק מספר אחת בתיזמון והפתעות ולדעתי יש מצב שיום אחד יפתיע אפילו את עצמו. אם יש לך אלצהיימר אז זו לא חוכמה. אגב איך כותבים אלצהיימר או הלצהיימר? אפילו הכתוביות התרגשו בערוץ הראשון ועשו בילבולון. אולי הלצהיימר מלשון הלצה אבל מי שחווה הפצת שמועה זדונית לא יעלוץ. אהוד ברק אוהב לצחוק וגם להצחיק בתנאי שזה עושה לו טוב. כשאמר שהוא לא מתחרט על אקירוב חשבתי דווקא על משהו הקרוי הרצף האוטיסטי ולכולנו יש בו מקום.

 לא רחוק מנתב"ג 2014.   "מעגל הקוביות"
צילם (מהמסך בסלון)... שאול דישי .(C). 

ככה מתחילה שמועה
"אומרים שיש לו אלצהיימר שלא נדע" ככה שמעתי אנשים מחדרה לגבי אהוד ברק וחשבתי שבחדרה יודעים יותר, כי הם גם יותר קרובים למשמר השרון. בהמשך היו גם רמיזות דקות כפיל אודות המחלה או התחלה של משהו או מי יודע. היו גם יודעי דבר שהכחישו מכל וכל אבל בשמועה כמו בשמועה אין עשן בלי זה שהצית אותה וכעת לך תסביר. מי יודע כיצד נולדות שמועות? האם זה משהו מכוון ומתוזמן? האם ניתן לחקור דבר כזה היום ולהגיע לחקר האמת עם השמועה הזו? האם מבחינה משפטית זו עבירה חמורה? האם השב"כ יכול ומסוגל להגיע עד לראשון ההוגים והמפיצים? תיאורטית זה אפשרי. תיאורטית הכל אפשרי. מעשית הכל תיאורטי. מסמך הרפז היה משהו יזום שסימן מטרה. זה לא היה לצורך בידור בלבד. על איזה נייר נכתב מסמך הרפז? האם יש יצרני שמועות מלידה? האם מדינת ישראל הקימה והפיצה שמועות אישיות ובכלל לגבי מנהיגים ערבים? מי אמר שיאסר היה נבולסי?

המורה לערבית מזל עבוד בתיכון עירוני

מורה לערבית עם שיער קצר, מכנסיים ואפילו מחנכת
מזל עבוד הייתה מורה לערבית בבית הספר שלי שקוראים לו עד היום תיכון עירוני ה' בתל אביב. אפילו אני למדתי איתה ערבית וכנראה שיותר משנה. אני לא זוכר כמה זמן היא לימדה אותי בדיוק ואולי זה התחלה של משהו כמו המחלה הזו או משהו אחר. לא מזמן הופתעתי לשמוע שמזל עבוד אפילו הייתה המחנכת שלנו ואפילו שנה שלמה. זה היה בשישית כלומר בכיתה י' וזה אומר בשנת 1974 וגם קצת יותר מאוחר למנינם. את העובדה הזו פשוט שכחתי ואם לא היו מוכיחים לי זאת, אזי לא הייתי משתכנע. אם כמה עדים זוכרים אז אתה בבעיה. אולי לא זכרתי זאת בשל דברים נוספים. האם אתם זוכרים את כל המחנכים שלכם לפי סדר. מה קורה למי ששוכח? את מעט הערבית שלי אני זוקף לא לזכות מזל עבוד כי אם לאחד בשם שמעון זילבר שהיה מורה משהו מוזר, אבל עם יכולות הוראה מופלאות לטעמי. מורה טוב לדעתי גורם לך לאהוב את המקצוע ואולי בדרך ההפוכה לא לשנוא אותו כלומר את המקצוע.



ערביה מעזה
בכל אופן דבר אחד אני זוכר בוודאות לגבי מזל עבוד שלימים תיהיה מזל יורש. אני זוכר שמישהו בבית הספר הפיץ שמועה שמזל עבוד היא בעצם מורה לערבית עסלית והיא לא סתם מורה לערבית כי אם אחלה מורה לערבית ואפילו ערביה ערביה ממש כמו האמא של שימון פרס ויותר מזה היא מעזה. כן מזל עבוד היא ערביה מעזה. זה היה מאד מוזר אבל לשמועה יש חיים משלה ולמרות שתמיד הלכה במכנסיים ולעיתים עם סנדלים השמועה הזו חיה כי שמועות מצליחות לבלבל אותך, ולעשות משהו אפילו אם הן לא נכונות. מה לגבי האמא של פרס?

האם ככה נראים צפונבונים עם חולצה מעירוני ה' ?

תיכון עירוני ה' בתל אביב הכיל הרבה תלמידים ומורים במגוון דעות פוליטיות. קשת פוליטית מגוונת של דעות והבעת עמדה לעיתים קיצוניות מאד. גם שאול דישי למד שם והוא שצילם מהמסך בסלון שלו את אהוד והידיים עם הכותרת "מעגל הקוביות". ותודה לשאול אח של אלברט שביחד למדנו ואפילו עם מזל עבוד.
יצאו משם אפילו כמה חברי כנסת מהזמן שלנו ולא רק שלנו כמו למשל מיכאל בר זוהר, בגין הבן, מיקי איתן, דב חנין, צחי הנגבי, אליעזר גולדשמידט ויש מצב ששכחתי מישהו וזה לא בגלל אלצהיימר. לעיתים לשכוח זו מתנה. את מפיצי השמועה על מזל עבוד אני לא אשכח. אולי אני טועה אבל רק אולי. אני כמעט בטוח שאלו היו שנים. אחד מהם יגיע בהמשך עד לקודקודים הכי גבוהים שיש במדינה. אפילו לזה שהאשה של אחד מהם לא תרצה לראות אותו מקילומטר ולא בגלל הפצת שמועות. מניפולציות, ספינים ותרגילים מסריחים הם פרוטוקול שלם שהפצת שמועה ואגדות אורבניות הם חלק קבוע.
יש מצב שהיום זה כבר לא משנה הרבה לאותם שני "שובבים" כי מעשי קונדס בגיל הנעורים לא נחשבים. שניהם אגב היו גדולים ממני ושניהם גם לא סיימו את התיכון שלנו ולא משום שהיו לא מספיק חכמים. קראו לזה בעיות משמעת. גם הפצת שמועות זה בעיית משמעת.

תלמידים מתיכון עירוני ה' בטיול שנתי


תגובה 1:

  1. לידיעה: אלצהיימר מתחיל גם 20 שנה לפני שיש תסמינים בולטים למרחוק... אז ככה שאי אפשר לדעת...

    השבמחק