יום שני, 3 בנובמבר 2014

נשים דעתן קלה עליהן או החיים של ויטלי

ויטלי ללא חיים
ויטלי הגיע אלי כשהוא נסער מדופרס וכואב. "אני לא יכול יותר להמשיך ככה האישה הזו הורגת אותי ואני כבר גמור. אין לי יותר חשק לכלום. חיים שלי בזבל. איך אפשר לחיות עם אשה שקונה בחמש דקות משהו שצריכים לעבוד בשבילו כמה חודשים? איך? תסביר לי בבקשה אתה."
לויטלי יש מבטא ממש כבד. לדעתי מבטא זה משהו שהולך איתך לכל מקום ועד הסוף. יותר גרוע מצל כי בלילה הצל הולך לישון. לפחות ככה זה בראש העין. אם ימציאו אפליקציה לביטול המבטא הרי שאיינשטיין לא לבד. טל ברודי יהיה המפרסם הראשי. במקום מבטא אפשר אומרים אקצנט.

שלוש עבודות ובלי הלוואות
ויטאלי עובד בשלוש עבודות, כי ככה הוא רוצה וגם כי הוא חרוץ, וכסף לא לגדול על העצים וגם בגלל שויטלי לא עובד בחקלאות בכלל. כל העבודות שלו קשורות בעבודה פיזית לא קלה, ובקשר צמוד עם בני אדם, ואפילו סביב השעון ויש משמרות. ויטלי אוהב עבודה ומתפרנס בכבוד ואין לו שום מינוס בבנק, כי ככה הוא רגיל. הוא לא לוקח הלוואות ומילה שלו שווה בשבילי פי מאה, ואפילו פי מיליארד פעם, מאחד עם בטן שעושה חתונה ביער וגם עושה תספורות על כסף, שלקח מהרבה אנשים שקוראים לו תשובה ופעם היה גר בנתניה. מי יודע מה היקף החוב הפרטי של תשובה?
"צ'רנוביל". N.Balsky, V.Iofin, F.Borovik. ברונזה. יצרן - LMD. 1991. "
שמה של התחנה הגרעינית בראשי תיבות. 
המיטבעה הממשלתית בלנינגרד.

צ'רנוביל מקום ללא חיים
ויטלי גר במקום רגיל עם עוד שכנים רגילים ורובם הגיעו כעולים חדשים ממה שפעם קראו ברית המועצות. אם תגידו ברית המוצצות עוד פעם אחת אז לויטלי יש חבר קוקזי שבאוטו שלו יש תמיד שטיח מגולגל המוכן לפעולה. ויטלי בחור מאד עדין וזה באמת. ויטלי הגיע לפה לישראל אחרי שאבא שלו היה בין הראשונים שנכנסו לכור בצ'רנוביל בשביל לנסות ולהציל אנשים מתי שהיה שם פיצוץ ובלאגן גדול. הם ידעו שזה יגמור להם את החיים ובכל זאת עשו זאת, ואפילו קיבלו עיטור מיוחד ועד היום זה דבר הכי מיוחד בשביל ויטלי ואני מבין אותו. אני ממש זוכר את הסיפור בצ'רנוביל ומזג האויר הושפע אפילו עד ראש העין והגשם שהיה פה היה מאד מוזר. האם הכור בדימונה בטוח יותר מהכור בכרכור?

חיים וחולמים ברוסית וגם עם סבתא
משפחה של ויטלי גרה בשיכון כזה שאפילו הילדים מדברים רוסית. גם אישה שלו אותו דבר. גם סבתא גרה איתם ועוזרת הרבה. סבתא זה אמא של אישה. הילדה הולכת לגן ילדים, שם הגננת מדברת רוסית ואין עברית בכלל. עד גיל 4 וחצי הילדה בקושי הבינה עברית. הקניות בסופר של דברים רוסים. יש שוקולד מישקה נהדר ויותר טוב מעלית וגם יותר בזול. ככה גם עם חוג לריקודים סלוניים. ויטלי לא אוהב לשתות בכלל והכוונה לוודקה או לדברים חריפים וכולם אומרים לו שהוא מוציא שם רע לאנשים מרוסיה כי הוא בכלל לא שותה. מתי שותים כל העולם יפה ואין בחורות לא יפות. ומי מכיר המשך?

ויטלי אוהב מאד קולקציות. לא טעית זהו ויטה
ויטלי גם מאד אוהב מטבעות, מדליות, שטרות ואפילו בולים ויש לו כזה אוסף של כל מיני דברים ומה שהוא לא יודע הוא שואל את החברים שלו וכמובן ברוסית, ואם הם לא יודעים אז הם שואלים את החברים שלהם ברוסיה וגם באוקראינה וגם באמריקה וגם בגרמניה, ונכון כולם גם יודעים רוסית וביניהם הם מדברים וכותבים רוסית. בדרך כלל הם מתחתנים בינם לבין עצמם. אחות של ויטלי התחתנה עם בחור מישראל ושניהם רופאים.
אז אחרי שראיתי שהחיים של ויטלי על הפנים ולא בטוח שהבנתי למה בדיוק, שאלתי אותו מה הסיפור שככה הוא גמור ממש טוטאל לוסט. וככה הוא אמר.

קונים איפה יותר בזול
"הלכנו בשביל לחפש משהו שמישהו אמר לנו שבעיר ליד השוק זה יותר זול וככה אפשר לחסוך 20 שקלים ואולי שלושים. בדרך עברנו ליד מקום כזה שעושים מטבחים. מישהו במשפחה עשה שם מטבח בצבע כתום. אשה שלי אמרה שהיא רוצה לראות משהו ואני ניגשתי למקום הזה, שרצינו אותו ממש קרוב. היא אמרה שעוד חמש דקות היא תגיע ובינתיים שאסדר את מה שצריך בשביל פחות כסף. עברו חמש דקות והיא לא הגיעה, ואז אחרי עוד קצת זמן הלכתי לשם ואני רואה שהיא יוצאת משם עם מעטפה. שאלתי אותה מה זה המעטפה הזאת? היא אומרת "תגיד יפה מזל טוב! יש לנו מטבח חדש בצבע שתמיד רצינו. זה שלושים ושמונה אלף ש"ח כולל הרכבה אבל בלי שיש."
תגיד איך אתה רוצה שיהיה לי חיים שאישתי קונה מטבח בכמה דקות והכל יוצא מכיס שלי. וזה לא נגמר כי יש עוד שיש ואני כבר יודע את הצבע וזה יעלה המון וגם פה זה לא הסוף.

"..ועונתה לא יגרע"
ניסיתי ככה בקטנה להרגיע את ויטלי שזה לא כזה נורא כל הסיפור הזה. האמת זה קצת מפתיע, אבל ממש לא אסון שיש אנשים נחושים המקבלים החלטות מהירות ולא נורא שיש גם מישהו שישלם עליהם. מכיוון שאני מכיר את ויטאלי הרבה זמן, הרגשתי חופשי לשאול אותו שאולי יש פה משהו מעבר לקניה חפוזה ולא שקולה, ואולי אשתו קצת איך לומר לא מקבלת מספיק תשומת לב ואולי הזוגיות שלהם דורשת ייעוץ כמו של אחד סקסולוג בשם עידן מילצ'ר ואולי יפנק את אשתו עם תכשיט כזה יפה עם עץ החיים (בתמונה) שיש שם הרבה משמעויות ובכלל אולי אשתו לא מסופקת כי כמו הרבה אספנים הראש שלהם בהנאת האוספים שלהם ופחות בעונתה של הרעיה בתנאי שיש כזו.

סקס במטבח עם שיש שחור
ויטאלי לא כל כך הבין אותי ושאל אותי אם אני מתכוון לסקס שלו ושל אשתו ועניתי לו שנכון שגם פה אולי ישנה בעיה. ויטאלי לא התבלבל ואמר לי "מה פתאום אנחנו עושים סקס המון וגם ככה אין לי כוח מהעבודה, אבל אשתי הכי אוהבת את זה במטבח, וכל הזמן מדברת על השיש השחור שזה החלום שלה כבר הרבה שנים."
האמת עכשיו הכל ברור לי ולדעתי זה נפלא.


עץ החיים –מדליה ממלכתית, תשמ"ה 1985 "עץ החיים בתוך הגן ועץ הדעת טוב ורע" (בראשית ב'). בגן העדן אדם וחוה לא הספיקו לטעום מפרי עץ החיים. אילו אכלו ממנו, היינו זוכים לחיי נצח... האמן עיצב עץ חיים שיש בו טעם גן עדן, התחדשות, רעננות, לשד חיים, בצורתו החיצונית רמז למגן דוד, ובפנימיותו המילים "עם ישראל חי". כשגדל התינוק, הוא טעם מעץ הדעת – לומד את האלף בית ואת התורה, שנאמר "עץ חיים היא למחזיקים בה". אותיות הא'-ב' פורחות ויוצאות במחול נצחי. פני המדליה עץ עתיק המסמל את עץ הדעת. בצורתו החיצונית רמז למגן דוד, ובפנימיותו המילים "עם ישראל חי". גב המדליה על פני השטח כולו מובלטות אותיות עבריות מסוגננות בצורה חופשית ובלתי אחידה. כל עשרים ושתיים אותיות האלף-בית כלולות בתוך עיגול כשהן מסודרות מסביב לאות א' הנמצאת במרכז. היקף מחורץ עיצוב פני המדליה – אשר קלדרון. גב המדליה – בן שאן. גלף ומיטבעה קרצ'מר. 
מתוך אתר החברה הישראלית למטבעות ומדליות בע"מ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה