יום חמישי, 18 בדצמבר 2014

הגל החדש של אוחובסקי

אוחובסקי רוכב על גל נוסף. כולם סקרנים לדעת מיהו אותו חבר כנסת מהעבודה הנחבא אל הגלים, ונראה שזו משימה ממש מורכבת לא לדעת. כשיש גלים מצפים שהמציל יודיע שיש סכנה ורצוי לצאת לבחוץ עד שהים יסור מזעפו. האם גל אוחובסקי הוא גל מסוכן? לדעתי ממש לא. 
אוחובסקי לא זקוק למפרשנים ואפילו לא למסבירים בעבורו. הוא חד כתער ומי שלא מבין אותו הוא פשוט סוג של מתחזה. אפשר לא להסכים איתו אבל קשה שלא להבין אותו. אולי המוסיקה שלו צורמת אבל מאד ברורה. יש רבים הבוחרים להתעלם מהכוונה וניגשים תמיד לצלילים. אני לא מפרשן אותו, כי אם אומר את דעתי כפי שאני מבין וכנראה שההבנה שלי בסדר אבל אל תסמכו עלי בבקשה.

את גל אוחובסקי לא פגשתי מעולם ואפילו לא בחדרה הירוקה. את אימו יותר מפעם אחת והיא החקיינית הכי טובה שקיימת כיום בעולם כולו של אמא שלנו ע"ה. פעם בארוע  משפחתי בחאן בחדרה שמענו את אימו של גל מתארת ומחקה את אמא שלנו מתקשרת לאחותי דבורה שכנאי על הבוקר. אמא של גל עבדה יחד עם אחותי ואפילו בההסתדרות וכולנו היינו בריצפה. יש מצב שהיא טובה יותר מהמקור. חוצמזה יש לה טעם מעולה ואפילו שלושה בנים מוצלחים שכולם היו בקורס טייס ואחד אפילו טייס על אמת. מידע רכילותי ולא רלוונטי אבל תודו שזה מאד מעניין. 

אני מסכים עם אוחובסקי לגבי הצורך הציבורי בחשיפה עצמית של אישי ציבור או כאלה הנחזים להיות כאלה. כן גם לגבי העדפותיהם המיניות כי יש מצב שהדבר משפיע או ישפיע על פעילותם ודרכם. חבר כנסת לפי עניות דעתי חייב לחשוף הכל. גם את חשבון הבנק שלו וגם את קבוצת הכדורגל שהוא אהד פעם ואפילו את הפרופיל הנפשי שלו. לאישי ציבור אין שום חסינות בהיבט הציבורי. ככה לדעתי ואולי פגעתי לדעתו של גל. אגב שלי יחימוביץ' אמרה דברים דומים ואני לא מצטט אותה ומציע שתשאלו את שלי מהי דעתה בנושא.
איש ציבור אינו איש פרטי בשום מצב. משורה ישחרר רק המוות או שיחזור להיות אלמונימי.


מטבע גלשני מפרש, התשס"ד 2004
מוקדש למשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים – אתונה 2004 סידרת ישראל בעמים.
עיצוב: אד ואן אויין דגמי גבס: תדהר דגן מבלטים: מיטבעת הלסינקי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה