יום שלישי, 6 בינואר 2015

חוכמת הג'ימי

ג'ימי קרטר במרכז ואפילו עם חתימה אישית ואפילו באנגלית

ג'ימי הנרקומן הוא לא ג'ימי היפה
גימי היה נרקומן. בטוח שג'ימי היה נרקומן אבל לא בטוח שהשם שלו אכן היה ג'ימי. כולם קראו לו ג'ימי וככה גם אני, אבל היום אני מבין שיש הרבה אנשים עם שמות לא ממש שלהם, כי שם זה משהו שנותנים לך ההורים שלך, או אפילו אלוהים ולעיתים זו סתם הבלחה רגעית של פקיד במשרד הפנים. יש גם כינויים המודבקים לאנשים ולעיתים זה ממש בסדר ולעיתים ממש לא. מי יודע למה ג'ודי מעדיפה את סטיב על פני סילבן?
פעם סיפרה לי גניה אשתו של ד"ר רחימא האונקלוג מפתח תקווה, על הפעם הראשונה  שקראו לה גניה בארץ ישראל כשבאו מבבל והיא אפילו אהבה את זה וככה יש גם גניה מעיראק ואני מאד אוהב את השם גניה ומעניין למה.

"כולנו ילדים של החיים"
ג'ימי זה שם מאד קליט והכרתי באופן לא אישי כמה ג'ימים. אפילו היה סרט ג'ימי היפה על בחור עם סמים מכרם התימנים, שהקרינו בבתי ספר כחלק מהמלחמה בסמים ואפילו היה שיר של שלום חנוך ואריק איינשטיין "כולנו ילדים של החיים". ג'ימי שלנו הוא לא ג'ימי היפה מהסרט גם בשל היותו לא יפה במיוחד וגם כי זו פשוט עובדה היסטורית. 
גימי שלנו לא הותיר מורשת כתובה ואיש כנראה לא תיעד אותו וחבל אבל אולי אני לא מעודכן ומישהו כבר עשה זאת לפני ואם כן אז יופי. לעניות דעתי הקובעת חוכמת הג'ימי היא חוכמה מאד מקורית ואפילו כפולה.



מעגלי השכונה
ג'ימי היה שכן בשכונה שלנו אבל בעצם לא בשכונה הפנימית כי אם במעגל השני ואולי השלישי ותדעו שלכל שכונה יש כמה מעגלים ונהלל זו רק דוגמא סכמטית,  אבל מעגלי שכונה יש בכל שכונה ואפילו בשכונות מרובעות.
ג'ימי גר בסביבה של דיזינגוף פינת בן יהודה ואולי רק הסתובב שם, אבל יותר הגיוני שגם גר שם. המיפגש הזה דיזינגוף עם בן יהודה ליד תיכון עירוני ה' והבית כנסת הגדול בצפון של דיזינגוף 312 ואפילו המסעדה הסינית האדומה, מוכר כמעט לכולם וזוהי נקודה אסטרטגית ואפילו בהיבט עולמי. אני מעריך שעוד פחות מחצי יובל, יהיה שם מחלף תת קרקעי ואני לא מכיר תוכניות עתידיות, אבל עקרונית זה משהו מאד מתבקש. מבחינתי שכל המכוניות יסעו למטה ושהקרקע תיהפך לפארק אינסופי.



ג'ימי היה שם באותו מקום ואולי זה לא היה המקום הטבעי שלו, אבל שם ראינו אותו ויותר מפעם אחת ולדעתי גם יותר מחמישים פעמים אבל אל תסמכו על הערכות זמן ומספרים של נערים בתיכון ואפילו אחרי שנת 1973. אנשים גוזמאים וסתם שוויצרים היו פה בפלשתינה א"י תמיד. יש לי חבר הטוען שזיין המון נערות וככה יוצא שאצלו יש יותר בחורות מאשר בדו"ח מירשם האוכלוסין. הבחור הזה הוא זיין שכל עם דיפלומה ואישתו סיפרה לי שהוא בכלל אוהב נערים תאילנדים ולכן היא חייבת עזרה בקטע האישי שלה. ככה גם הבנתי למה הבחור עובד בחברה המסדרת היתרי עבודה מסוגים שונים ולמה כל הפייסבוק שלו מלא גם בפילים וגם בילדים צוחקים וגם במטבעות דו מתכתיים מתאילנד.

חשישניק זה לא נרקומן
ג'ימי היה נרקומן אבל לא מהזן הרזה והמתנדנד כי אם בחור מלא, מוצק ודי ממוצע. בטוח שהיו לו רגעים מוטרפים אבל אני לא ראיתי את זה כי מי שלא חי עם נרקומן לא מבין מה זה סיוט של סמים והמשפט האלמותי "משורה ישחרר רק המוות" כאילו נכתבה במיוחד. אני לא יודע להגיד אם היה ספרדי או אשכנזי אבל ככל הנראה יותר מזרחי כי פעם היה מקובל לחשוב שנרקומנים ומזרח הולכים יותר אנגז'ה. כן ככה יותר מאשר עם כאלה מהזן הלפלפי למרות שסמים בכלל לא מבחינים במוצאים והכי חשוב לסם זה השימוש הנכון. שימוש לא נכון גורם לירידה בצריכה וככה כולם מפסידים חוץ כמובן ממשפחתו של הנרקומן שלעיתים מתפללת בחשאי "אינשאללה שתמות כבר יא מניאק בן זונה שתמות כבר" ואני לא שמעתי אבל אני מסוגל לדמיין. מילה של נרקומן שווה אפילו לא אגורה שחוקה.

הוא תמיד היה עם מכנס ארוך ואני זוכר גם ג'קט ג'ינס, אבל כנראה שלא רק כי בקיץ ג'קט בשעות הצהריים זה לא הגיוני אלא אם אתה רוצה להסתיר משהו בידיים. ג'ימי לא נהג להסתיר כמעט כלום ואני לא חושב שהוא העמיד פנים שהוא לא נרקומן, כי כולם ידעו שג'ימי נרקומן ואפילו כזה שהזריק קבוע ואולי היה מאלה שקיבלו תחליפי סם במקומות מסודרים ואני מכיר בית קפה בשם סוכר ברחוב זלמן שניאור על הפינה של פינסקר שפעם ולא ממש מזמן התורכים היה בית מרקחת צדדי שבו עמדו בתור גם נרקומנים וקיבלו את המתדון או איך שקראו לזה וזהו. היום קוראים למקום הזה שניאור ולעיתים אני נוהג לשבת שם וזה מקום בסדר.
אז המילה משתמש לא הייתה מקובלת ואני זוכר רק חשישניק או נרקומן. היו עוד כאלה שאהבו חשיש ואני מצטער לומר שמעולם לא עישנתי חשיש, כי איש גם לא הציע לי וברור שגם לא לקחתי לריאות ואולי חבל כי יש הטוענים ואפילו הטוענות שאין כמו זיון טוב עם קצת חשיש וסליחה על המילה זיון טוב, כי זיון טוב עדיף על פני המילה זיון רע. לעשות סקס זה גם בסדר ובבקשה אל תגידו לי לעשת אותה או לעשו אותו כי זה ממש מזכיר לי את ג'פטו שעשה את פינוקיו ולמה אנשים תמיד אומרים שלביבי יש אף של פינוקיו ואיש לא מדבר על איך ביבי עשה את אותה רות הסוקרת ממלבס אשת הרופא, שהייתה ידידה של אחד בשם איל שהיה אח של יעל ואפילו למד בעירוני ה' והכיר גם את ג'ימי.

סוסו ממש הכיר את ג'ימי
היה גם איל אחר שהיה אח של ליאור וממש גר בירמיהו והכיר את ג'ימי ממש טוב ואפילו טוב מאד אבל לא כמו סוסו שזה היה כנוי של דני נבון שזה מישהו שכולנו הכרנו ואפילו למד קצת בעירוני ה'. סוסו זה החצי של סמי וסוסו מתוכנית הטלוויזיה.האמת שגם סוסו וגם איל של יעל וגם איל של ליאור למדו בעירוני ה' אבל לא ממש עד קו הגמר. אני לא חושב שזה קשור בכלל לג'ימי שלנו שבכלל לא למד בעירוני ה' ויש להניח שלמד בבית ספר מקצועי ואפילו אולי עבד כי פעם היו כאלה שיצאו לעבוד.
אם אתם רוצים לדעת פרטים נוספים על ג'ימי ובכלל על אותה סביבת חיים' אז יש הרבה אנשים שגרו שם וחלקם נשאר שם למרות שהם פיזית כבר לא שם. המקום הזה של בן יהודה, דיזינגוף , כ"ד יורדי הסירה, רחוב ירמיהו, זכריה ואפילו רחוב צידון זכו ליותר מאיזכור. יש אפילו כמה ספרים אבל חייבים לסיים את הסיפור של ג'ימי כי כל נרקומן הוא או לפני או אחרי הקרייז בדיוק כמו רוכבי האופנוע. האם רוכבי אופנועים יודעים לזיין יותר טוב. שאלה קלה ותשובה מורכבת. אין לי רישיון לאופנוע וגם לא יהיה כי אופנוע זה עניין של טבע ואני לא מהזן של תרבות האופנוע.

המופע של גימי היה מאד קצר וללא חימום ובהמשך היה נותן את השוס שלו ומבחינתי זוהי חוכמת הג'ימי שלי והיא בכלל לא קשורה למכון הכושר ג'ימי שיש מצב שהוא הכי הכי ואפילו הייתי מנוי בו בדיזינגוף סנטר אבל התייאשתי ונתתי אותו לבן שלי והמכון הזה הוא אחלה מקום ורק הטושים והסביבה שווים את הכסף אבל אם תמשיכו לסובב אותי עם מכון ג'ימי ובהמשך עם ג'ימי קרטר שמופיע על המון מדליות ותמיד טען שהשטחים שכבשנו רק ישבשו כל סיבוי עתידי, לא נגיע לג'ימי שלנו ולחוכמתו וככה לא תכירו את חוכמת הג'ימי שלנו, שהיא פשוט מהממת ובלתי מנוצחת.

מכון ג'ימי דיזינגוף סנטר על הגובה

פיל עם המון נמלים וז'וז'ו תחנוק אותו תוך כדי הדגמה עם הגוף וכאילו ריקוד רחוב מסורבל
כשרצינו לקבל מג'ימי הצגה אמיתית ועל חי היינו אומרים לג'ימי ספר את הסיפור עם הפיל והנמלים. בדרך כלל הוא היה חוזר על הקטע הזה בלי בעיה ורק אם היה ממש בדאון חזק ושקוע במחשבה על המנה הבאה, ההצגה הייתה נדחית. אפשר היה לראות על העיניים שלו מתי יש הצגה ומתי לא. וזה היה הולך ככה, למרות שאני בטוח שרבים מכירים זאת, אבל בכל זאת נעים להיזכר שוב.
פעם היה פיל אחד גדול ומסביב המון המון נמלים קטנות קטנות, והייתה מלחמה גדולה כשהנמלים מנסות לנצח את הפיל והוא ככה דורך ומוחץ ודורך ומוחץ את הנמלים עד שנמלה אחת שזה היה בכלל נמל הצליח וטיפס ועלה עד הצוואר והגיע אפילו לאוזניים של הפיל הגדול ואז כל הנמלים מלמטה צעקו עם מחיאות כפים זוזו תחנוק אותו זוזו תחנוק אותו וזהו וזה הסוף ולא ידוע מי באמת ניצח. אגב מי ניצח בסוף בצוק איתן? יש לי דעה ממש ברורה למרות שכל הימניים ההזויים טוענים שהחמס ניצח ואני מבין שהם באמת הנרקומנים האמיתיים בכל הסיפור שלנו פה בארצנו הקדושה. אבל זו עדיין לא חוכמת הג'ימי.

חוכמת הג'ימי
כשג'ימי היה רוצה להשלים את המופע שלו ולעיתים זה בלבד היה המופע היחידי ובלי הפיל והנמלים הוא היה מרים יד ככה ומוריד שרוול וחושף כתובת קעקע כזו מאד פשוטה שהייתה לו על אחת הידים ושם היה כתוב בזו הלשון "אמא יש רק אחת". כן ככה פשוט אבל זו רק חצי החוכמה כי ביד השניה הייתה לו כתובת נוספת ואולי אני רק ממציא או סתם מדמיין אבל תמיד ותמיד היה מראה או רק אומר את הדבר הבא "הפשע משתלם למי שמוכן לשלם!" כן זה היה המשפט ולא שום משפט אחר ואני כבר בטוח שיהיו כאלה חכמים שיסבירו לי שהפשע לא משתלם ועוד כל מיני חוכמות אחרות, אבל חוכמת הג'ימי היא שאמא יש רק אחת והפשע משתלם למי שמוכן לשלם, וכעת נשאר רק שלב המסקנות או המסקנה המסכנה והעיקרית ואני מקווה שאת זה תדעו כבר ממש לבד וזה אחלה פוליטי כי השטחים זה אחלה פשע וכולנו כבר משלמים ונמשיך לשלם עד שיקרה משהו טוב אמן סלה, כן יהי רצון בימינו בקרוב, אבינו שבשמים רחם עלינו בבקשה ותודה לג'ימי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה