יום ראשון, 18 בינואר 2015

סטוקים, פילים ושואה

גלויה גן החיות תל אביב פיל הודי כל הזכויות שמורות לאמיראפוט (קלטר) ת"א

אנשים אוהבים לקנות בזול ואפילו בזול מאד ואם אפשר אז עוד יותר בזול. קוראים לזה הזדמנות. רצוי לא לפספס הזדמנויות עיסקיות כי לא תמיד הן חוזרות. לא כל הזדמנות היא באמת הזדמנות. הרבה פעמים הזדמנויות מגיעות בסטוקים גדולים.
בעולם המודרני יש המון סוגי סטוקים שנוצרו בגלל עודף כושר יצור לעומת חוסר יכולת שיווק
האם הגיוני שמלחמות פורצות בשל עודפים בפצצות וכלי נשק, או מלאי גנרלים מחוסרי עבודה?

לכל דבר יש מחיר. אין דבר שאי אפשר לתמחר. מה לגבי אהבה?

זה הכל התחיל מזה שממחטות הטישיו שלנו עומדות להיגמר. אם חשבתם שמדובר בחבילה אחת של 100 דף כפול 2 אז טעיתם בענק. אנחנו מדברים על 1000 חבילות כאלה שקניתי בזמנו מצ'רלי - ראובן אלון (דומברובסקי) ממש בהזדמנות. צ'רלי קנה את הטישיו האלה מנועם נונק וגם בהזדמנות אבל התקשה למכור אותם בקצב הרצוי. בכל עיסקאות הענק הללו של הטישיו לא היה כסף מזומן רק החלפות בשווה כסף. הכל הולך בשווה כסף, שעונים, אולרים, מטבעות , שטרות, שימורי מזון, אמצעי מניעה ואפילו תלושי תו הזהב וצדקתם אפילו זהב אמיתי.

ממחטות נייר טישיו אסותא מפעל שומר שבת

אלף (1000)  חבילות ממחטות טישיו אסותא 100 דף - מפעל שומר שבת
אם אתם חושבים שאלף חבילות זה סביר והגיוני אז תזכרו שחבילה אחת של טישיו שוקלת רק 120 גרם. כמה זה אלף חבילות? הגודל של חבילה אחת זה 23 על 4 ס"מ. כמה זה אלף חבילות? איך לוקחים סטוק כזה? איפה מאחסנים את כל זה? כמה זמן לוקח לחסל סטוק כזה? היתרון בסטוק שכזה שהוא לא מתקלקל בהנחה שאוחסן כראוי. יש סטוקים הדורשים טיפול והזנה קבועים. אלו הם הסטוקים הבעיתיים הדורשים מים ואוכל. לא קניתי את הסטוק של הטישיו בשביל למכור הלאה. להגנתי אני טוען שזה באמת לשימוש אישי. אני לא סוחר בטישיו. עובדה שאוטוטו זה נגמר, והסיפור שלנו רק מתחיל.

יאיר נחמני והסטוקים
יאיר נחמני מת על סטוקים. תמיד כמויות של משהו ריגשו אותו. ראיתי את זה במו עיני. תמיד כשראה מיצבור גדול של משהו בתחום שלנו החל פורח. את ענין המחיר תעזבו בבקשה. לזה מגיעים בסוף. לא תמיד יש סוף אצל יאיר והביטוי "תעשה סיבוב ותחזור" הוא רק דוגמית להתנהלות מזן מיוחד. אנחנו עוד נשוב ליאיר נחמני שנולד בכפר ויתקין וחי בתל אביב ומכיר את כל העולם ויותר מזה.
בכל העולם יש מומחים לסטוקים ובכל תחום. סטוקים נוצרים מכל מיני סיבות שהראשונה היא עודף כושר יצור, ומצד שני חוסר יכולת שיווק. את המחיר אמרתי לכם לעזוב, כי תיכף נגיע לזה. המחיר זה לא הבעיה. נדמה לי שאתם ממש כבדים היום. במחשבה נוספת אולי אתם ממש צודקים והמחיר הוא לב ליבו של העניין.
מי מכיר את הסיפור האמיתי של הטלפונים באמריקה ויאיר הישראלי עם החנויות חשמל, ואין לו שום קשר ליאיר נחמני שלנו! אומרים לי שזה מה שבאמת הוציא את יאיר ההוא מהביזנס ובגדול. 

גלויה גן החיות תל אביב פיל הודי כל הזכויות שמורות לאמיראפוט (קלטר) ת"א

יאיר נחמני והפיל האפריקאי
יאיר תמיד נהג לספר את הבדיחה על הפילים כדוגמא לעיסקה הזדמנותית ובמחיר הנכון. אז אם אתם לא מכירים תעקבו בבקשה בנחת כי זה ממש לא מסובך.
מוישה הידוע כמוכר הזדמנויות ידוע, פוגש את רפי שתמיד מחפש מציאות אבל ממש בזול ואפילו כמעט בחינם. אז מוישה ורפי מדברים וזה הולך ככה. מוישה "יש לי בשבילך הזדמנות של פעם בחיים. מי שלא קונה הוא אידיוט גמור"
רפי "מענין איזה לוקש הבאת הפעם להאכיל אותי"
מוישה " שום לוקש. זו עיסקת חייך. לא תאמין יש לי בשבילך בהזדמנות חד פעמית פיל אפריקאי אמיתי , חי , נושם ובריא במחיר מצחיק. רק 2000 דולאר"
רפי "פיל אפריקאי? מה אני משוגע. איפה שמים אותו. מה נותנים לו לאכול? לא בשבילי"
מוישה "אתה באמת משוגע ולא מבין כלום. איפה תשיג דבר כזה במחיר כזה? רק ההובלה עולה הרבה יותר. ופיל עולה פי כמה וכמה. אתה לא ביזנסמן סתם חאפר"
רפי קצת מתחיל לגלות עניין "אבל מה עושים עם פיל כזה. מי יקנה ממני? מי צריך את זה? ואיפה מאחסנים? וכמה אוכל נותנים לו, ומי בכלל רוצה פיל מאפריקה. והמחיר?"
מוישה " הבנתי אותך. אז יש לי עסקה יותר טובה. שני פילים אפריקאים ובמקום 4000 דולר אני מסדר לך אותם זוג ביחד ב 2500. איך אני בשבילך?"
רפי " now you talking buisness" עשינו עסק. תן יד, זו אחלה עיסקה.

סובלימציה של סטוקים
יש בעולם שלנו סטוקים אינסופיים. יש גם מומחים לעיסקאות שכאלו אפילו מבלי לראות פיזית את הסחורה. הם קונים כל דבר במחיר שיתאים לראש שלהם. מה הם יעשו עם זה זו כבר הבעיה שלהם וברוב המקרים הכל מסתדר וכולם מבסוטים כמו עם הפילים. יש מקרים שקונים סטוק ומשנים את מצב צבירתו. התכה, גריסה, שריפה ועוד. לעיתים קונים משהו רק בשביל להפיק ממנו חומר מסוים המצוי בו כמו מתכות יקרות ברכיבים אלקטרונים. יש גם סטוקים של חיים ונשמות ,שבסוף מושמדים כי להחזיק אותם סתם בלי שימוש, עולה כסף.

שואת יהודי אירופה - סטוק בלתי פתיר?
אם חשבתם שבאתי לספר לכם על טישיו , פילים, סטוקים ויאיר נחמני , אז נפלה פה טעות. רציתי להגיד לכם שסטוקים זו בעיה רצינית ולדעתי מי שמומחה לסטוקים מבין שמלחמות פורצות בגלל סטוקים ועודפים בכל מיני דברים. למשל פצצות שפג תוקפן ונשק שאין מה לעשות איתו או אפילו סטוק של גנרלים שחייב להוכיח עצמו כי עוצמתו בזיקפתו וביכולתו להשמיד, להרוג ולחלק שלל. חשבתם על זה שאולי השואה היא גם סוג של סטוק בלתי פתיר.
מה דעתכם על ההסבר הבא לשואת יהודי אירופה? היה סטוק או בעברית מלאי יהודים בלתי שמיש באירופה שאף אחד לא היה מוכן לקנות במחיר סביר ולהעביר אותו למקום אחר, אז הגרמנים ועוזריהם החליטו לטפל בסטוק הזה בדרכים משלהם. אם יש לכם הסבר יותר עדיף, אז כולי אוזן בבקשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה