יום חמישי, 9 באפריל 2015

חוכמת ניגוב הטוסיק


טוסיק ולא תחת
יש אנשים שרק שומעים את המילה תחת וישר נרתעים לאחור כאילו יש שם שד או גז רעיל. בשביל הנרתעים האלה נשתמש במילה העדינה טוסיק. טוסיק זה תמיד נפלא למרות שאני יודע באמת מהו טוסיק ומהו תחת. מי שראה את הטוסיק של לימור יודע מהו תחת ועוד איזה תחת. אלוהים ישמור את עמו ישראל בשלום מתחתים גדולים וענקים. התחת של לימור זה תופעה ואני ראיתי אותו עם בגדים ואפילו בתערוכת בולים בינלאומית ואל תמשיכו כי לעולם לא אגלה לכם למרות שכולכם מכירים אותה. את התחת שלה כנראה שלא. 
חוכמת ניגוב התחת היא ממש עתיקת ימים וכולנו בסרט הזה. יש שיאמרו שיש הקבלה לשיטת ניגוב החומוס והכיוון הנכון והטוב. יש שידברו על היד המנגבת והמנקה כמו בהודו ויש שיסבירו שיש כאלה העושים זאת עם חלוק נחל. במקרה שלנו מדובר על היד עצמה עם שטיפה ואולי אפילו עם מגבון אבל ללא עטיפה.
  

מערכת שטיפה - דולפין פלוס כרום אתר http://www.homebuzz.co.il/


דימה סקוריק קונה בשביל טוסיק שלי מתז פסס פסס
הסיבה לפוסט התחת הזה היא בעקבות זה שביקשתי מדימה סקוריק השרברב המעולה, מתז לברז כלומר לצינור בו אני מרפרש את הישבן שלי המתוק. דימה תמיד מביא לי המוצר הטוב לדעתו "מה מחזיק הכי טוב וגם מה לא עושה בעיות בכלל" וגם בחצי ממה שאני הגאון הייתי מצליח להשיגו עם מאמצים לא פשוטים.
כן אני משתמש בצינור כזה עם אקדחון המתיז מים בזרם מבוקר ידנית, וככה מנקה את אזור הרקטור המרכזי שהוא אחיו הבכור של הרקטום ואם תרצו אוכל להמשיך בזה. אני מציע לכם לא לפרוש כעת כי חוכמת ניגוב הטוסיק יכולה להועיל לכם ואפילו כספית. את החוכמה הזו רכשתי ללא תמורה מראובן אלון, שהיה במקור ראובן דומברובסקי המוכר כצ'רלי. כן הוא גם הסביר לי אותה על רגל אחת ואומר לכם שיש מצב שאם תאמצו אותה תוכלו לזכות בדירה ממש כמו צ'רלי שלנו שלצערי הרב נפרד מאיתנו.

צ'רלי היה גאון לדעתי, ולא איכפת לי שאחרים סוברים אחרת ואולי גם הפוך. צ'רלי היה סוג של גאון והמוח שלו עבד באופן מיוחד במינו והזכרון שלו היה מדהים. סוג של איש הגשם אם לא למעלה מזה. הוא גם היה מאד ילדותי ואפילו אינפנטילי לדעתי. אם תרצו אפרט אבל אולי זה יהיה בפעם אחרת כי חוכמת ניגוב התחת מחכה. אגב את צ'רלי הכירו רבים וטובים והכל בגלל המטבעות השטרות, והאוספים ואנחנו מכירים משנת 1980 וקצת. 
צ'רלי סיפר לי שאביו עזריאל דומברובסקי הסביר לו מדוע דווקא לו עצמו מגיעה הדירה בה הם גרים וזה כמובן אחרי 120. צ'רלי היה טיפונת גדול ממני ולא נישא מעולם וגם לא חשב על זה בכלל. יש מצבים שככה הכי טוב בעולם.

צ'רלי גר יחד עם אביו בבת ים באותה דירת שיכון. זה היה ברחוב קרן קיימת בעיר של אבי לחיאני הצדיק, ראש העיר הכי אהוד והנה עוד סיבה למה תושבי בת ים זקוקים למלווה קבוע ולכל החיים ואין פטורים. אבא של צ'רלי היה איש חזק מאד שעבר את אושוויץ בירקנאו כטכנאי/מכונאי של מכונות תפירה והיה לו מספר על היד. מעולם לא ראיתיו פנים אל פנים אבל ראיתי תמונה שלו מבקר במחנה אושוויץ על אותן מיטות והוא הצטלם שם למזכרת ומתברר שזה היה משהו מקובל ואני מדבר על שנות החמישים כשעוד גרו בפולין. עזריאל  לא הכיר את הדוד שלנו רובין ברי שעשה בדיוק עבודה דומה באותו מקום גם עם מספר ביד ושניהם לא זכרו איש את רעהו. היו שם בבירקנאו מסתבר הרבה אנשי מכונות תפירה. גם בארץ עבד אבא של צ'רלי במרדיקס ברחוב העליה. ראובן נהג לבקרו שם ואני זוכר חלק מהסיפורים שלו על הסביבה וכללי ההתנהגות שלמד שם. האמת שזה סרט בפני עצמו כי ראובן נהג לעיתים לספר לי הכל ומצאתי עצמי מופתע מחדש כל פעם כי יש דברים שנדמה לך מתרחשים במקומות אחרים. החיים של ראובן היו באמת סרט מסוג מיוחד במינו. אני לא מאחל את זה לאיש למרות שלא בטוח שחיים אחרים הם ערובה למשהו טוב יותר. 

צ'רלי על פי יאיר פרידמן

נולד בפולין, חי בבת ים ועבד ברחובות תל אביב 
צ'רלי נולד בלודז' שבפולין ואפילו דיבר פולנית כי ככה דיברו בבית שלהם אפילו פה בישראל אחרי שעלו ארצה בעליית גומולקה כמדומני. הם החלו עם זוג הורים ושלושה ילדים בנים וראובן היה הילד הקטן. כולם אגב נולדו בפולין. צ'רלי הוא מאגר סיפורים וחוכמה בלתי נדלים מבחינתי, וצר לי שלא הקלטתי אותו כפי שהבטחתי למרות שיש לי ממנו עשרות תמונות דיגיטליות ומיליון שעות בראש. סרט אחד היה סוגר את דמותו אבל אין לי סרט ולכן כל המלל המטופש הזה.
נהגתי לדבר איתו שעות בטלפון וגם בחיים, כי ככה רצה וטען שאני חלק מהטיפול הפסיכולוגי שלו. לדעתי זה היה טיפול דו קוטבי ואני לא יודע מי יותר חייב בחשבון הכולל. היו עוד כאלה מטפלים ומטופלים, אבל אני יודע שלרובם לא היה כלפיו כוח כי ברובם הם לא הבינו כמה צ'רלי גאון. גם מינה המיוחדת במינה נפלה בפח הזה ולא קלטה ששנותיו ספורות וביום שנפטר כאילו נפלו לה השמיים, כי חצי חודש לפני כן ישבנו איתו בבית החולים המוזר של מכבי שבבת ים.
צ'רלי אחראי מבחינתי למחמאות הכי גדולות שקיבלתי בחיי וככה גם לגבי העלבונות והחבטות. את כולם הרווחתי ביושר. לדעתי כל שאמר היה אמת גם אם הכדורים לעיתים טישטשו אותו. צ'רלי היה גאון וכדאי שתפנימו זאת. הראש שלו היה גדול וככה גם המשקל וסוכרת זו מחלה נוראית.
אני יודע שאתם כבר מתים לדעת כיצד צ'רלי קיבל מאביו עזריאל את הדירה בה גר עד שאושפז. צ'רלי הסביר שאביו אמר לו שבשל ניגוב התחת שלו עם מים וסבון וללא שימוש בכפפות הראה כי לא נגעל מהנושא הזה ולא טמן ידו בכיסוי לטקס או ניילון והמגע האנושי שלו בתחת של אבא שלו הביאו לו את הדירה. תצחקו עד מחר אבל בכל דבר יש משהו. ניגוב נעים חברים טובים. 


צ'ארלי ראובן אלון צמוד לדני ליטאי

2 תגובות:

  1. סיפור מקסים (על צ'רלי)
    אחת הרשומות המשובחות שלך.
    בזה שהקשבת לו ונתת לו יחס, יצאת צדיק.
    כי לאנשים לא היה סבלנות אליו.
    יש לך יכולת הבחנה לניואנסים דקים וכישרון לספר על כך.
    יש אפשרות שתספר לנו על המחמאות והחבטות?...
    אגב, אנחנו שמחים שחזרת אלינו לאחר חודש של אלם..
    היינו טיפה מודאגים.

    מ.מילה (לשעבר מ.מקל)

    השבמחק
    תשובות
    1. מ. מקל תודה. אשמח להכיר אם אנחנו לא מכירים. הפוסט הזה הוא כבר די מזמן בפייסבוק ושכחנו להעביר את זה לבלוג. אגב כל הפתקים בפייסבוק פתוחים לקהל ושם התמונות לא נעלמות. וזה הקישור לפתקים ותודה https://www.facebook.com/liderman.coins/notes?pnref=lhc

      מחק