יום רביעי, 22 ביולי 2015

חוש חש וחוש look


מדבר מירושלים , נולד בברזיל וחי בדגניה
מישהו מירושלים מצלצל לחנות. "שלום אני מירושלים וברצוני לדעת כמה דברים על מטבעות של סבתא שלי ולא בא להגיע לתל אביב. אפשר לשאול בטלפון או לשלוח תמונות?" 
אני יושב בחנוק ועונה "בוודאי שבטח ירושלמי. יש לנו שרות כזה חינמי שאתה שואל ואני מנסה לנחש במה מדובר וגם אומר לך השווי בזמן אמת או בהמשך באופן חופשי והכל בחינם גם לכאלה מירושלים... קוראים לזה חוש look וזה עובד בסדר"
מישהו מירושלים "ואללה, אתה יכול לדעת מה יש לי? כזה חוש חש"
אני בחנוק עונה  "כן תנסה אותי ותגיד לי מה אתה רואה על המטבע וביחד נדע במה מדובר. אמרתי חוש לוק וזה מרחוק. אם אתה מגיע לחנות אז זה חוש חש. אם זה דברים ישראלים אז זה ממש בועז קלי קלות"
מישהו מירושלים "לא הבנתי. אני משה ולא בועז"
אני  "משה זה בסדר. בועז קלי קלות זה כזה ביטוי מפעם שכאילו זה די פשוט"
הירושלמי "אה אתם בתל אביב יש לכם כאלה ביטויים שאנחנו הירושלמים לא מבינים. סליחה"
אני  "תגיד וכשאתם אומרים אשתנור זה ברור? ומה לגבי זיגי? בנדורות, ומה עם בנות של קבלנים?"
מישהו מירושלים "טוב אני לא ממש מירושלים ואני לא מבין על מה אתה מדבר בכלל.."
אני  "אז מאיפה אתה? אמרת ירושלים.."
מישהו מירושלים "עכשיו אני בירושלים כי סבתא פה אבל אני בכלל מדגניה.."
אני בחנות "דגניה? מה אתה קיבוצניק?.."
מישהו מירושלים "אני נולדתי בברזיל אבל ההורים שלי מפה ובינתיים טוב לי פה"
אני "דגניה ואללה? דגניה א' או ב'? יש אפילו מטבע ישראלי מניקל שנקרא דגניה"
ירושלמי שנולד בברזיל וחי בדגניה "יופי אבל אולי נחזור למטבעות של סבתא.."
אני "בסדר תקח מטבע ותגיד מה אתה רואה שם. תתאר אותו"
ירושלמי "רואים שם כזה משהו כמו עוגה וכתוב יום עצמאות 10 לירות תשל"א"
אני "תשל"א כלומר 1971 זה שלח את עמי מטבע מכסף 10 לירות. שווה חמישים ש"ח. ככה אני משלם"
ירושלמי "לא שלח את עמי. כתוב המדע בשרות ה.."
אני "אתה צודק כן זה מטבע מדע ויש אריזות בצבעים שונים של ירוק, כתום. גם שווה חמישים ש"ח"
ירושלמי "כן כן יש הרבה כאלה וגם כעת אני רואה שלח את עמי ויש גם פדיון הבן וגם עוד כל מיני צבעים ואריזות מאד מוזרות. יש גם אלבום כחול עם מדליות גדולות. טוב אני רואה שזה הרבה דברים. אמרת שאם שואלים אותך אז אתה נותן מחירים. אולי אשלח לך תמונות לווצאפ? "
אני "אבל אין לי ווצאפ. תשלח למייל של החנות ואני אשיב לך. אמרתי לך יש לנו כזה שרות חוש לוק ואתה מוזמן בצור קשר באתר שלנו לידרמן"
ירושלמי "יופי תודה אני כבר שולח בחוש לוק שלכם"

אם אתם לא מאמינים אז בבקשה 



מטבע המדע בשרות התעשייה 1971 
עיצוב שלמה רותם החברה הישראלית למטבעות ומדליות

המדע בשרות התעשייה מטבע יום העצמאות תשל"א, כ"ג למדינה, 1971 

תעשיות עתירות מדע (תע"מ) הן התעשיות שבהן משקעות תוצאות המחקר החדשני והמתקדם ביותר, כדי שמוצריהן יצליחו לחדור לשווקים התובעים מוצרים מתוחכמים. קריות תע"מ הוקמו בירושלים, בחיפה, ברחובות, ובמרכז למחקר גרעיני בנחל שורק. המפעלים המרכזיים בקריות תע"מ נהנים מהידע המתקדם המושג במעבדות של האוניברסיטאות והטכניון ובמכוני המחקר הישראליים. משרד הביטחון וצה"ל מקיימים מעבדות לפיתוח תע"מ לצרכי ביטחון.
פני המטבע במרכז, ציור סכמטי מסוגנן של הבניין המרכזי של הכור הגרעיני בנחל שורק. מעל זה, הערך הנקוב של המטבע – "10 לירות ישראליות", ומתחת לדגם השנה "תשל"א 1971", על השפה התחתונה "ישראל" בעברית, בערבית ובאותיות לטיניות. עיצוב שלמה רותם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה