יום שני, 14 במרץ 2016

שקית סוכר 5.5 גרם ממותגת או מה אתם יודעים על סבא שלכם


הפעם הראשונה שראיתי שקיות סוכר עם דמויות הקשורות לציונות הייתה אצל מרקפה בבן יהודה פינת אידלסון. הרעיון נראה לי נהדר ומרק אילוז הצנחן לא ידע פרטים מיוחדים מעבר למצאי השקיות שהיה לו. לקחתי לי ברשות ובהשאלה ללא זמן מוגדר, כמה שקיות, כי אהבתי את הרעיון ולא משום שחסר לי סוכר. אני מעדיף לשתות בלי סוכר בכלל ובטח ללא ממתיקים די דוחים. השקיות שאתם רואים מצאו אצלי אכסניה ושכחתי מהם. 



הייתה לי תחושה שיום אחד אשוב לשקיות האלה מסיבה כלשהי. זה קרה הרבה יותר מוקדם וממש בהפתעה.
נפגשתי בשבוע שעבר עם רמי האן כי המון זמן זה לא קרה ואין אשמים. מפה לשם שני יהודים מדברים ואז מתברר לי שהרעיונאי והיצרן של אותן שקיות הוא אח שלו. קוראים לו אורי האן מחברת "שוגארט" המייצרת ומשווקת שקיות סוכר למסעדות ובתי קפה כמו עוד הרבה מוצרים בתחומים שונים.

אורי האן החליט שהוא מדפיס דמויות חשובות מבין אבות הציונות, על שקיות סוכר ומאחור הסבר קצרצר, מי הם ומה עשו. זוהי תרומתו המעטה לנוער ולכולנו על העבר הממש קרוב של כולנו. בנוסף הוא גם צרף כאקט משפחתי את תמונתו של הסבא שלהם מצד האמא. אורי האן וככה כל בני המשפחה לא האמינו שהתמונה עם הסבא שלהם תגיע עד לאמריקה הגדולה ומשם יספרו לו דברים מפתיעים וחדשים על הסבא שלהם.
את הסיפור המלא על הסבא, המשפחה והשקית סוכר נשאיר לפעם אחרת ואולי רמי יעשה זאת בדרכו ובשפתו הברורה ואפילו באנגלית. אני בטוח שזה שווה תוכנית של 60 Minutes

האמת נראה לי שאני הולך להדפיס את התמונה של סבא שלי על שקית סוכר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה