יום ראשון, 20 במרץ 2016

שלט לבן וראש כחול



מאחר שכשלתי בניסיוני הראשון בעיריית תל אביב-יפו, לשנות במשהו את שם רחוב כ"ג יורדי הסירה לכ"ד או לסתם יורדי הסירה, החלטתי שהגיע הזמן לאכול להם את הראש בשנית ולהבהיר לפרנסי העיר שאין ב"רחוב היורד אל הים" שום שלט כחול המסביר כמקובל אודות מי, מה ולמה. השלט היחידי המצוי שם הוא שלט לבן ואפילו מואר עם ניאון. אין שום שלט כחול על הבתים כמקובל מטעם העירייה. אגב "הרחוב היורד אל הים" הוא שיר נהדר של אורורה צארום חדד שנולדה ברחוב הזה.
שלטים כחולים הינם שלטים בצבע כחול ועליהם כיתוב לבן בעברית ובאנגלית ולעיתיים אפילו בשלוש שפות. ביפו מתחשבים בערבים. השלטים הללו מוצבים בקרנות הרחוב. רחוב גדול יזכה להרבה שלטים כחולים.


פעם עשו שלטי מתכת ואפילו עם אמייל שנאפה בתנור. עם השנים השלטים הללו הפכו לפריטי אספנות וחמדנים הורידו אותם גם לצורך איסוף (זה במקרה הטוב) וגם במקרה הרע למסחר במתכות. העירייה דואגת לחדש שלטים והדנדשים כבר עשויים מפלסטיק וגילגוליו. ברור שהישנים יפים יותר ולא הזכרנו את השלטים הלבנים עם הכיתוב הכחול שהיו הרבה לפני שפרצה המדינה.

אז אחרי שפניתי בכתב כלומר במייל ישבתי וחיכיתי בחושך למענה. יום אחד וזה היה בבוקר, אני מקבל טלפון לנייד ומישהי צעירה ומהעירייה מתחילה לדבר איתי. אין לי מושג איך קוראים לה כי לא שאלתי והיא גם לא אמרה. היא הייתה ממש טלגרפית וישר לעניין ולא איפשרה להכניס מילה. היא אומרת לי שהעירייה עושה שילוט רגיל עם תאורה בלילה וזהו. כשניסיתי להסביר שאין שום שלט כחול בכל רחוב כ"ג יורדי הסירה היא לא התרגשה. הצעירה לא מבינה על מה אני מדבר. "אין דבר כזה שלט כחול. אם אתה מתכוון להנצחה אז זה משהו אחר ואני יכולה להפנות אותך למי שמטפל בזה". התעקשתי ששלט כחול זה הדבר הכי בסיסי ויש גם מספרים לצידו של הבית. את המספרים היא הכירה ואת השלטים הכחולים ממש לא. איבדתי סבלנות ושאלתי אותה אם היא אמיתית. היא אמרה לי שבטח ורק אצלי הראש עובד עם צבע כחול והיא לא תופתע אם חזרתי מהחלונות האדומים. השיחה נותקה. הייתי מופתע וכאילו מובס אבל ידעתי שישועת השם כהרף עין.

פניתי שוב במייל עם תיאור הארוע וביקשתי הבהרה כללית כי הספק כבר נולד אבל ידעתי שבסוף יהיה טוב. עברו כמה ימים והטלפון שלי מצלצל. עניתי וזה היה מישהו מהעירייה ונדמה לי שקוראים לו יונתן ציוני. הוא היה מאד אדיב והתנצל על המקרה הקודם והוא לא יודע מי דיברה איתי ואולי זו מישהי מפניות הציבור שלא כל כך שולטת בחומר. הוא כבר בדק ואכן אין שילוט כחול ברחוב כ"ד יורדי הסירה. הוא בעצמו היה מופתע על נושא מספר האנשים בסירה והבטיח להתעמק בנושא והוא רק מבצע את כל התהליך ולא זה שקובע תכנים וכיתוב. השלטים הכחולים כבר בתהליך והייתה יופי של שיחה.
כשיגיעו השלטים הכחולים נקווה לטוב ואולי נעשה ארוע ברחוב עצמו. ראש כחול כבר אמרנו.


תגובה 1:

  1. איזו נציגה חצופה, לא יאמן! סחתיין על המאמץ שאתה עושה, קובי, לא מובן מאליו!

    השבמחק