יום שישי, 1 באפריל 2016

על התערבויות בפוליטיקה שעשיתי ב 2014 וגידור סיכונים

את הקטע הזה כתבתי ב 2014 טרום הבחירות של 2015.
נתחיל מהסוף ואני מוכן להתערב עם כל אחד שכחלון בסוף לא ירוץ לבד ואם כן אז כן והפסדתי וניגמר הסיפור ואין לי תירוצים בכלל. כחלון לא ירוץ לבד ויש מצב שהוא מכופף את ביבי או ששניהם מתכופפים ביחד ומישהו יכניס שם לשני בסוף והעיקר שיהנו להם בכייף שני החמודים האלה. אבא שלי ז"ל תמיד הזהיר אותי שלעולם לא מתערבים על כלום. אפילו לא על האמת. פשוט לא מתערבים וזה כנראה משהו בדת במסורת ובכלל. לא תמיד נהגתי כפי שהורה לי או סתם ביקש או אמר.

מי שלא רוצה לקחת סיכונים מיותרים בשוק ההון ובעסקים עושה גידור. באנגלית זה נקרא hedge והאמת שהוקסמתי מהמינוח הזה אבל מעולם לא השתמשתי בו ואפילו לא הכרתי מישהו באופן אישי שעשה זאת כי גידור עולה כסף וכנראה שרבים חושבים שהם יודעים לנהל את הסיכון שלהם ללא עזרה ובטח שחבל על הכסף. 
פעם אפילו הכרתי בחור צעיר ואספן שעשה הון מקרנות גידור שהקים וזו היתה סיבה נוספת שלא יכולתי לסבול אותו. אני מתערב שהוא גם לא סבל אותי וטוב שכך לשנינו. 


דוגמא לגידור בתחום עיסוקי למרות שמעולם לא עשיתי זאת. אם אני למשל מייצר מוצרים מזהב אז מחיר הזהב המשתנה יכול למוטט אותי אם קניתי את חומר הגלם ביוקר ובסוף מכרתי את המוצר הסופי בזול כי הזהב התמוטט ולא ניטרלתי את מחיר חומר הגלם. או למשל מכרתי לרוסיה וקיבלתי רובלים שהיום שווים אפס לעומת מה שזה עלה. בלי גידור יש הפתעות אבל תזכרו שגידור עולה כסף ולא מעט.


נחזור לכחלון ומי יכול לגדר לי את ההתערבות שלי וכמה זה יעלה לי בבקשה. האם יש גידור בפוליטיקה?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה