יום שישי, 1 באפריל 2016

שיעור מלאכה

התמונה הזו הייתה אצל אריק גרינבלט. אולי אפילו צולמה במצלמה של אבא של אריק ואני זוכר את האשי פנטקס שלו. תמונה נהדרת שנחשפתי אליה רק לאחרונה. אני מתקשה להבין למה דווקא אני, עם מבט של עגל והאחרים צוחקים בכייף. המורה אסתר מורינסקי אמרה "אין שכל אין דאגות".
16 בנים מסודרים לתמונה בחדר המלאכה בבית הספר היסודי דוגמא ע"ש הנריטה סאלד. לא חושב שזו תמונה של צלם חיצוני. אולי המורה למלאכה בעצמו צילם אותנו במצלמה של אריק. 
נדמה לי שאני מזהה את כולם וזה לא נדמה, זה בטוח. אבי, גילי, איל, עופר, אני, חיים, איציק, דוד, צדוק, אבצ'וק, אריק, בני, אודי, מוני, חנן ואלברט גם.


נדמה לי שרק בודדים מהמצולמים פה המשיכו לבתי ספר מקצועיים והנה יש לכם סיבה נהדרת למחסור במהנדסים ובעלי מקצוע ומהצד השני יש הרבה סוחרים, פקידים ופלספנים. 
משיעורי המלאכה אני זוכר מעט דברים ונדמה לי שהמנורה מעץ שעשיתי עם החסידות והמראה מאחור עדיין קיימת. החסידות מחכות משני צידי המנורה ועד היום אין בכלל תינוקות. החשמל עובד מפסק אמיתי ולא בטוח שיש ארדונג. היו גם עבודות פסיפס נהדרות על לוחות עץ ויש מצב שיום אחד זה יהיה שווה מיליונים. אני זוכר מלחציים וגם שופין ומשוף ולמורה עם השפם קראו אברהם קונפורטי שהיה מעשן כבד וגם עם אוטו עמוס לעייפה. בעולם שלנו השואף לטוב וחמלה מועסקים המון ילדים בעבודות שונות ומשונות בתנאים לא תנאים וברוב המקרים התוצרת מופנית לחלק השבע של העולם ואנחנו גם.


לא זכור מה עוד לימדו אותנו בשיעורי מלאכה אבל בבית אני תמיד צריך את מינה. בעצם היא צריכה אותי שאחזיק לה את החוט מאריך.




אריק גרינבלט למד איתי בבית הספר היסודי לדוגמא על שם הנרייטה סאלד. בהמשך עבר ללמוד בבית ספר מקצועי והיום ומזה זמן רב הוא מהנדס/מתמטיקאי ואנחנו בקשר. הפוסט על אבא שלו בהכנה מזה זמן רב. אריק בחור יסודי והיום הגיעו תמונות וחומר מרשיע נוסף והכל מאריק גרינבלט והיום גן-טל. אז כרגע סתם תמונה חמודה שצולמה באופן פרטי וזו כיתה ה' 2 חדר מלאכה ואת השנה אתם תגידו ותודה — ‎with ‎‎‎‎‎חיים לוי‎,Levinstein Itzik‎, ‎‎דוד ביצו‎, ‎אריק גרינבלט‎‎‎, ‎‎‎אייל כהן‎, Dishi Albert‎, Binyamin AshkenaziMichael Haimovitz‎‎ and Avi Rozen‎.‎

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה