יום שני, 25 באפריל 2016

אל תבוא בידיים ריקות


יש משפטים שיושבים לי בראש ולא רוצים ללכת. ”אל תבוא בידיים ריקות“ הוא אחד החזקים. פעם שמעתי אותו וכנראה יותר מפעם אחת. גם האחיות שלי בסרט הזה ואולי גם אחרים, אבל רצוי תמיד לדבר בשם שלך ובמשפטים שספגת. חלק מהם אימצתי ויש לי נטיה מעצבנת להעביר אותם הלאה ולכן אני חוזר עליהם. האמת שהסיבה העיקרית היא שאני עצמי לא אשכח גם את המשפט וגם את היישום שלו והנה עוד תוספת אותה אימצתי מדני רוגובסקי הנביא המתמיד. זה כנראה קל בתיאוריה ובפועל יש מעידות. זה ממש לא בקטע חינוכי ובטח לא במובן שתעשו כמוני או בשפתו של ביבי ”תיהיו כחלונים“. אני זוכר נהדר איך כשההורים שלי ואני איתם היינו נוסעים לאחיות שלי בחדרה. האוטו היה מלא בדברים שונים ומגוונים החל מאוכל, בגדים והרשימה עוד לא התחילה. כנראה שזו הסיבה שלפיג‘ו 404 יש תא מטען נהדר. אני יודע שזה ככה אצל רבים ויש שיגידו שרק בישראל כי במקומות אחרים הורים נותנים לילדים לפרוש כנפיים ולעוף ולמצוא בעצמם את נתיבי החיים וחוכמת השוטף.

אמא שלנו נהגה להגיד את המשפט הזה ואפילו יותר מפעם אחת. ”אל תבוא בידיים ריקות“ היה משפט מכונן. מעניין אם המשפט הזה קיים בשפות אחרות ממש באלו המילים. אני כמעט בטוח שכן ואשמח להצעות מניסיון וידע אישי. מי יודע איזה מתנה הביא חוסיין לרבין? מה קיבל אובמה מביבי?




זה היה משפט בו ניסתה להסביר כיצד להתנהג בכללי ולא משהו האומר לך עצמך למה לא הבאת לנו משהו, כי הורים לא רוצים מילדיהם מאומה, כי אם רק אהבה ונישיבוקי ושיהיה להם חם בחורף וטוב ונעים בשאר הזמן. ”אל תבוא בידיים ריקות“ הוא משפט לחיים עצמם והסבר כללי להתנהלות בשוטף. לבוא בידיים נקיות זה משהו אחר ובפוסט אחר ותמיד ניתן לחבר משפטים ופעם אפילו היה לי מקרה ממש מוזר בו למדתי שהרצון שלך לא מספיק ויש אנשים שיפרשו זאת ממש בהפוכה ופיצוץ אטומי יחד עם תקרית דיפלומטית עלולים להתרחש גם כשהכוונה טהורה וזכה. אין פה משהו טריקי ומתחכם כי אם משהו המנחה את הפחות מנוסה. ככה לפחות אני מבין זאת ואולי דעתכם שונה. אני יודע שלא כולם חושבים ככה וזו זכותם וברור ששאלת המינון גם קובעת ובכל זאת נדמה לי שהבנתי אותו נהדר ואני מוכן להסביר למי שלא מבין. לבוא בידיים ריקות אומר שאתה בא רק עם עצמך וזהו. לבוא בידיים ריקות אומר שלא הבאת כלום ובעברית תקינה לא כלום. חייבים להביא משהו בקטנה והכוונה אפילו למשהו סימלי וזה יכול להיות הרבה דברים ואולי הכוונה היא שחשבתי עליך והנה המשהו הזה וערכו לא ממש חשוב. פרח, בונבוניירה, בקבוק יין, עוגה, בושם, שוקולד, מסטיק ,ספר, בובה, אביזר מין יעיל ומשעשע הם רק דוגמיות למה שאפשר והרשימה רק מתחילה. תזכרו שכל המתנות היקרות מגיעות באריזות קטנות ואל תתחילו עם יהלומים כי זה מאד פאסה לדעתי. העיקר שלא תבואו בידיים ריקות.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה