יום חמישי, 7 באפריל 2016

שמעון זילבר המורה לערבית אללה ירחמו

קראתי ששמעון זילבר המורה לערבית נפטר. שמעון זילבר ז"ל לימד בכמה בתי ספר בתל אביב ואולי בעוד מקומות. הבנתי שנפטר ממחלה והיה יחסית צעיר. 

מבחינתי זילבר היה המורה הכי טוב שהיה לי לערבית ואני זוכר לפחות שלושה. נדמה לי שאצלנו החל כמורה מחליף. היום הייתי מכתיר אותו כהיפסטר הראשון שהכרתי בעירוני ה' והשני לרות רבין שהייתה ההיפסטרית הראשונה ולימדה אותי כמחנכת בבית הספר היסודי דוגמא. 


הבאתי חלק מפוסט שכתבתי בזמנו על מורים לערבית ורחוב חובבי ציון.

"מורה לערבית שיכול היה להיות שחקן בסיינפלד
המורה השני (אחרי מזל עבוד) היה אדון נחמד וגבוה בשם שמעון זילבר, שהיה דמות בלתי נשכחת עם מראה מיוחד ותמיד נדמה לי שהיה יכול להיות סוג של שחקן בסטאנד אפ עצמי ואפילו דמות מרכזית בסיינפלד. 
זילבר היה איש טוב בבסיסו ואפילו בראשו וכולו היה בקטע של לימוד ערבית עם מבטא מאד מוזר. אני בטוח שבעזה ובשכם היו מחליפים מבטים לגבי הערבית שלו והכרתי כמה אנשים משם ויש לי הסבר לכל דבר. לגבי אנשי חברון היא חליל אני ממש לא בטוח. נדמה לי שאני מסוגל להתחייב שהיה נטול אגו וככה גם לגבי רוע בסיסי. אם לא הבנתם אזי האיש הזה היה פשוט נשמה טובה ואולי שוב אני נסחף והכל בשל אילוזיות בלתי פתורות.
איפה ניתן לרכוש מבטא לשפה באופן רציני ובלתי מצחיק? אני זוכר היטב את משקפיו הכהים שהיום הם שיא המודה וככה לגבי הבלורית. אני יודע שלימד בעוד בתי ספר כמו ט' והיה מורה שקדן וטוב. מבחינתי הזילבר הזה היה ממש גולד ואפילו פלטינה". 

ותודה לאביהו בר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה