יום רביעי, 15 ביוני 2016

אביהו בר נוסטלגיסט ללא גבולות


לאביהו היקר מזל טוב ליום הולדתך, בריאות, נחת, המשך יצירה בכל שתעשה וגם תודה.
הכרתי רק אביהו אחד בכל חיי וגם זה היה על הדרך וקראו לו אביהו שומכר והוא לא הכיר אותי. הבחור שגדול ממני, שיחק כדורסל במכבי וגם אתלט בסדר וגם הבן של תמר המיתולוגית והאח של ליאת היפה ועד היום לא הכרתי עוד אביהו עד שהגיע יום אחד בחור בשם אביהו בר והכל הודות לצוקרברג והפייסבוק.
אומנם נולדנו כמעט באותה שנה וגדלנו באותה סביבה ובכל זאת למעלה מ-50 שנה לא נפגשנו כי ככה זה עם המון אנשים ובכל העולם. מבחינתי רחוב אבן גבירול היווה גבול לא כתוב לשכונה של ילדותי. בהמשך הרחבנו אותה אבל רק באופן וירטואלי.

אביהו והאחים

אביהו בר הקים קבוצה בפייסבוק של ילידי 1959 צפון תל אביב. זוהי קבוצה סגורה כלומר צריך אישור כניסה ואין עלויות. אני יליד 58 ובכל זאת שם, וזה אומר שיש הקלות למי שרוצה להיות חבר ובסוף יש מי שמאשר זאת. עם הזמן הבנתי שזו הדרך הנכונה לנהל קבוצה עם משהו משותף. אביהו עושה זאת באופן רציף, סימפטי ומאד יעיל. בדרך כלל זה דברים משותפים ומענינים מהעבר, הווה וגם עתיד. פוליטיקה עכשווית ממש לא, ובטח לא שיווק מוצרים ושירותים.
אביהו על המשמר ועובדה שזה עובד נהדר לטעמי. אביהו מכיר את כולם ושולט בחומר וכל פעם אני תופס ת'ראש מן איפה הבחור דולה את מציאותיו המפתיעות בארכיונים שונים ומשונים. פעם אפילו שלח לי תמונות נהדרות של קרוב משפחה שהופתע בעצמו. אביהו בר נוסטלגיסט ללא גבולות. תמיד כשאני מבקש משהו יש מענה מהיר, יעיל ונהדר. כן ירבו ותודה.
את הקשר הראשון איתי, יצר אביהו והכל בשל אותה מרשתת ואחרי שהצטרפתי לקבוצה נפגשנו, אכלנו, צחקנו והמשכנו. לפני שבוע החלטתי שהגיעה השעה להצטרף למיפגשי החבורה הנערכים אחת לחודש פלוס באזור יהודה המכבי וליד תיכון עירוני ד' שם למדו חלק גדול מהחבורה. בשל עומס משתתפים הוחלט שמקום המפגש יהיה על הגג ביהודה המכבי 55, הבית של משפחת בלהוסקי ותחשבו שפעם אביהו בר היה בלהוסקי.

בית בלהוסקי 1956 יהודה המכבי 55 תל אביב

זה היה ביום שישי והגעתי לרחוב יהודה המכבי ממנו אני זוכר את רוסו מהאוכל וגם את המשפחה של סימה שאלתיאל וישר חשתי אווירה טובה ומשפחתית. כבר בכניסה לבית מפעם עם השלט והמדרגות כשמולך תלויות התמונות המשפחתיות שחור לבן ובאמצע ה-64 מדרגות בירכה אותי לשלום חם וסימפטי אמא אמיתית ואפילו של אביהו ומי צריך יותר מזה. הגעתי בלי אויר לגג המואר עם התצפית הנהדרת לעירוני ד' והסביבה הצפונבונית. מהבית של אביהו ניתן לגלוש לתוך בית הספר וזה אולי 3 דקות מדוד, ובכל זאת אביהו טוען שהיה מגיע באיחור קבוע.

הסבר כללי והכרת הנישומים —  רחוב יהודה המכבי‎.‎

על הגג ויש מרקיזה

היו גם משבים נעימים מכיוון אקירוב ולמרות שהכרתי שם רק את ענת דיאמנט-מנור, שלמדה איתי וגם גרה פעם משני צידי אבן גבירול, הרגשתי בבית.
היה יופי של ארוע למרות שניסו לדבר איתי על מטבעות, בולים ושטרות. תודה אביהו ויום הולדת מהנה ושמח.

ההורים חתן כלה


תמונה משפחתית

ברקע הרחוק אקירוב וממש מעבר לכביש עירוני ד' והחצר —  עירוני ד‎.‎

רחוב יהודה המכבי 55 בית בלהוסקי ויש ילדים קטנים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה