יום שני, 15 באוגוסט 2016

חוכמת הרומאים ולמה כל הדרכים מובילות לרומא

August 15, 2015 at 8:30pm




איך אומרים בלאטינית אישה נחושה ואסרטיבית? אולי אמזונית? מדוזה? אולי מינה?
"נוסעים לרומא וזה כבר סגור, אז חבל שלא תשתף פעולה כי יכול לנו להיות נחמד. טיסה עם אל על ובית מלון במקום בסדר, מול משרד האוצר האיטלקי ואולי יש שם מוזיאון למטבעות אבל לא בטוח. כן רק רומא ורק שנינו. נקודה" ככה בערך בערך אמרה מינה המיוחדת במינה.
הכי טוב להעמיד עובדות בפני זכרים עקשנים ובלתי מגובשים וגם ילדותיים וזהו. אז נסענו לרומא וגם חזרנו ואחרי טיפונת פחות משבוע הגעתי למסקנה שהרומאים לא היו בכלל טמבלים, והנה אחרי כמעט 2000 שנה הם מצליחים להביא אליהם אנשים המבקרים אותם מכל העולם, והפעם זה מרצון ומבלי להרוס להם לא את הבית ולא את השכונה ואפילו לא את בית המקדש ואפילו מבלי לקחת להם שום דבר בכוח. הכל נעשה בסבבה ויש מצב שכל כיבוש אלים וכוחני יוביל באחד הימים לביקור תענוגות בארצו של הכובש. מה לגבי האינדיאנים שבאמריקה?

ממה להתחיל?
האמת שהדבר שאני הכי רוצה כשאני נוסע כבר לחו"ל זה רק דבר אחד. כן אני רוצה כבר לחזור וזהו. לא בא לי על ההכנות והסידורים ולדאוג לחתולים ולהשאיר לילדים ולתת לאילנה שמש שם בדוי מפתחות וגם לאפי ולתת מים ולהגיד לשכנים ולהגיע לנתב"ג שזה בפני עצמו כבר לא סיפור אבל כן סיפור ובכלל ומי בכלל מדבר על הכסף שיצא וגם על הכסף שלא יכנס ובקצור אני וחו"ל בשנים האחרונות לא חברים כמעט. נראה לי אני כמו אותם ממשפחת זינאתי שלא עוזבים את הארץ והנה אני כבר במטוס וירדנו ובילינו וחזרנו וברוך השם ודי. יופי נגמר כבר ויש אויר וסבבה שהכל עבר שלום ודי. שששיו...
אז הכנתי לי טיוטה על מה לכתוב ולבדוק וזה לא נגמר אז בסוף נראה לי שרק הנקודות עצמן ואלבום תמונות ארוך וממש משעמם וזהו ודי. 

נקודות טיוטא שלא יגובשו לכלום
ישראל רול מרצה על אומנות ופיסול רומי. למה SPQR ולמה על מכסי ביוב וגם על מטבעות? , וגם S.C ואיך אומרים מטבעות רומים או רומאים? הספר של צבי שטאל על התקופה הרומאית בארץ ישראל. מה הקטע של פינוקיו? האמן האיטלקי שעשה מדליות מדהימות ואני לא זוכר את שמו. יהודה השבויה עם שער טיטוס והקטע של מורב עם המדליה הראשונה ולמה בכלל. המזרקות ברומא של חיים קסטלנובו וחוכמת הפונטנה. כמה יורו נכנס בלירטה או להפך? טננבאום והחתונה של ההורים בבית הכנסת הגדול עם שרה המדריכה, רומא ומגדל פיזה?, שיפוץ הקוליסאום, מקלות סלפי, קוראים לי טרינטי, כדורגל איטלקי וגם על ג'אני ריבה, ריברה, גונבי האופנים עם דה סיקה, מאפיה וכובעי בורסלינו, מטבע עם הקוליסאום, אתלטית איטלקיה רזה ושדופה נטולת חזה, קרלה ברוני ולא בטוסיק, רץ מרתון איטלקי ששבק חיים או כמעט, שלום מורנו מנהיג הקהילה ברומא גיל 100, דניאל קארפי ואביו. שלמה סימונסון. מוסקטי האספן והנדבן. שני האחים אחד רופא והשני מלצר בוונציה שאסף מטבעות יהודים כי היה יהודי עם אלבום כלומר קטלוג אישי שעשה בעצמו, זיופי מטבעות של ויטוריו עמנואל ואומברטו וסתם מדליות כסף כאילו של האפיפיור. הבדיחה של פדידה והפאפא, חולצה עם כתובת לא מזוהה ובעצם המפלגה הקומוניסטית האיטלקית עם הרבה עשירים. אספן החנוכיות האיטלקיות שעובד במכבי. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה