יום שני, 26 בספטמבר 2016

תמונה מעכשיו עם סימן מפעם

תמונה מעכשיו עם סימן מפעם אבל בתל אביב הכל משתנה וזה כבר לא זה ובכל זאת נעים להיזכר. לפחות לדעתי



התמונה הזו צולמה במקום מאוד ידידותי. הצילום נעשה מבפנים. כל אחד יכול ומוזמן להיכנס לשם. הסורגים זה ממש לא בית סוהר למרות שזה אולי נראה ככה. האות מ זה מזכיר משטרה אבל תעזבו כבר את הענין הפלילי בבקשה. בצד השני יש שם גם את האות M. זה לא מעשיהו הבית סוהר. סיכמנו כבר שזה מקום מאד לבבי והאותיות האלו עם הנוצות מתחתן זה שריד היסטורי מהעבר של המקום. אז איפה זה ומה קורה שם היום? רמז ראשון - זה בתל אביב.
הרבה מקומות מסחר ובילוי החליפו בעלים וזהויות. לעיתים נשאר משהו מהעבר ולעיתים לא כלום.
נעלי פיל הייתה חנות מיוחדת. היום יש שם המבורגר ואין שום סימן מפעם. אומרים שפילים זוכרים!

  שקית עדכנית ויוקרתית מיקולינסקי אלנבי 45

יש מקומות שפעם היו משהו ובמשך השנים העסק השתנה. בחו"ל זה מאד נפוץ כי בכל זאת ההיסטוריה המודרנית שלהם עשירה יותר מזו שלנו לפחות בצד האורבני. זה כבר נהפך מאד איני לשמר חלקים מהמקום הישן יחד עם העסק החדש אפילו שאין שום קשר. אני זוכר את בית הקפה בהולנד שבעברו היה מיטבעה והרבה דברים עתיקים שומרו ושולבו במקום וזה לטעמי נפלא. יש לי פנטזיה דומה וכרגע כמו הרבה דברים זה פנטזיה.
רבים זוכרים את נעלי פיל בפינה הנהדרת של נחלת בנימין ואלנבי בבנין המעוגל. היום זה סניף של רשת המבורגרים. חיפשתי שם משהו מפעם. לא מצאתי. כאן גם יש את הרמז השני. אין יותר רמזים.
יש מקומות שהחליפו בעלות ושינו את העיסוק אבל שימרו את השם מפעם מסיבות שונות. למשל סטפן בראון, פעם פרוון תל אביבי והיום מסעדה. מעניין אם נשאר שם משהו מפעם. במקרה שלנו זה לא קרה 

רולדין באלנבי ופעם נעלי מיקולינסקי. היום סגור ומחכה לשוכרים



סורגים מפעם עם האותיות מ וגם m. מיקולינסקי הנעלים ובהמשך רולדין
אלנבי תל אביב




קפה רולדין באלנבי ופעם נעלי מיקולינסקי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה