יום שבת, 15 באוקטובר 2016

מחכים לקו 4

October 14   2016

היום בדרכי לחנוק המטבעות שלנו, נסעתי באלנבי מכיוון דרום לצפון. לפתע ראיתי אוטובוס מוזר בצבע כתום ולקח לי זמן לקרוא ולהבין שזה אוטובוס חשמלי ואפילו קו 4. הוא נראה יותר גדול ויש לו על הגג מנואלה מוזרה ואל תגידו לי שזה קפיץ, אבל זה כנראה משהו להטענת חשמל במשבר.
אני מקווה שהדבר הזה יצליח והפעם בלי שי אגסי שמבחינתי עוד חייב לי 2000 ש"ח מפרויקט בטר פלייס. מתי נסעתם באוטובוס בפעם האחרונה? העולם מתחלק לכאלה שמשתמשים בתחבורה ציבורית וכאלה שלא. יש לי תיאוריה בנושא אבל לא היום. פעם נהגי דן ואגד היו חלק בלתי נפרד מעולם האספנות שלנו. מי שרצה להשיג כמות של 5 אגורות תשכ"ד או אגורה הפוכה ידע שאצל קופאי בקו 5 יוכל להשיג כמעט כל דבר. מי יודע למה הושיבו את הקופאי מאחור בתוך תא עם סורגים? רוצים רמז? 

אוטובוס חשמלי קו 4 ברחוב אלנבי בדרכו צפונה

קו 4 זה הקו שאני הכי מכיר בעולם. מאז הרפורמה יש 104 ואפילו 204 ואל תשאלו אותי לפרטים נוספים, כי אני לא יודע. דני רוגובסקי כבר לא מעודכן אבל מידד מידלר ממש כן. מי יודע מה זה מנקו בהקשר של נהג אוטובוס? מידד יודע הכל בנושא קוים, עלויות ובכלל. את הבדיחה "מחכים לקו 4" הוא לא מכיר, אז הבטחתי לספרה, בגירסה של בן יהודה שטראסה ואת האקצנט תעשו אתם בבקשה. כל מילה אמת.
מחכים לקו 4
גברת אלנברג הזמינה ארון בגדים לחדר שינה אצל הנגר המעולה אדון קופל. הכל עבודת יד ועם מידות כמו שיקה יודע לעשות. הכי טוב והכי מדויק ואפילו בלי מסמרים כי ככה עבדו פעם עם העפרון מעל האוזן והכל פונקטליש. אז הארון כבר מורכב וגם התשלום שולם והכל יופי. גברת אלנברג גרה ברחוב ישורון פינת בן יהודה שטראסה. פעם הייתה שם בדיוק תחנת אוטובוס קו 4. ככה גם היום אבל הזיזו 10 מטר צפונה כי חייבים לעשות שינויים. גברת אלנברג שמה לב שבכל פעם שעבר קו 4 הדלת של הארון נפתחה. אולי ויברציה ואולי מעשה כשפים. היא אמרה לנגר קופל שהכל פרימה ונהדר, אבל בכל פעם שקו 4 עובר, הדלת של הארון נפתחת. "מה לעשות אדון נגר?"
קופל הנגר מחליט שאצלו יש אחריות וחייבים לבדוק והוא מגיע לרחוב ישורון פינת בן יהודה שפעם היה חלק משכונת כרמיה ועל פניו הכל בסדר. הוא מחליט להיכנס לארון מבפנים, סוגר את הדלתות ומחכה לקו 4 ולראות מה הסיפור. זה בדיוק היה הזמן שאדון אלנברג הגבוה (שהייתה לו חנות בגדי גברים צמודה אלינו בבן יהודה 18) מגיע הביתה ונכנס לחדר השינה ורואה את הגברת שלו מצפה ומחכה ואז הוא שומע רעש מהארון ופותח את הדלת בהפתעה. "אדון קופל מה אתה לעשות בתוך ארון הבגדים שלי בבקשה?" אדון נגר לא מתבלבל ועונה "אם אני אגיד לך שאנחנו מחכים לקו 4...תאמין לי?..."

רחוב ישורון תל אביב ופעם חלק משכונת כרמיה
כינוי סמלי לעם העברי בתנ"ך. 
מועדון ביפו בו נוסדה "אגודת אחוזת בית"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה