יום שלישי, 11 באוקטובר 2016

סיפורי נדל"ן בתל אביב או מה חשוב יותר, מזל או שכל?

October 9   2016



כמעט לכל אחד יש סיפורי נדל"ן בתל אביב. אפשר גם תל-אביב יפו אבל היום בלי יפו.
את הסיפור הזה שמעתי ממישהו שהיה שם, עשה וגם ראה. יש לו שם ואפילו מאד יהודי, אבל היום נקרא לו שכל. לחבר שלו נקרא מזל. אני מאמין לכל מילה אבל אתם לא חייבים. פתי מאמין לכל דבר לחתול ולעכבר.
השנה 1994 והמקום תל אביב. בעוד שנה ירצחו את רבין אבל אין לזה שום קשר. ככה לפחות אני חושב. מי יודע כמה דולרים היו בחשבון הדולרים של לאה רבין באמריקה? כמה דירות ברמת אביב ניתן היה לקנות בסכום הזה? גם בערך זה תשובה בסדר. אל תיהיו קטנונים בבקשה.
השכל והמזל עשו הרבה עסקים משותפים ותמיד באמונה וכבוד הדדי. תעשייה ומסחר ובדרך כלל ראו ברכה בעמלם. שילוב מנצח של שכל ומזל. יום אחד אמא של המזל הלכה לעולמה בזקנה טובה. אומרים שהייתה צדקת גדולה. הייתה לה דירה ממש טובה ולא קטנה ברחוב יהושע בן נון בצפון תל אביב. המחיר למעלה ממאתיים אלף דולר. הכי טוב לדבר בדולרים בעניני נדל"ן ואפילו בתל אביב כי בדולר אנו בוטחים. 

המזל החליט שהוא מוכר את הדירה ובכסף קונה משהו אחר. השכל אמר לו שהכי עדיף לקבל שכר דירה על הדירה החמודה וזה גם בטוח. המזל סמך על המזל וקנה 10 דונמים ליד שדה דב בשטח הגדול. המחיר 200 אלף ירוק כי דונם אחד עלה 20 אלף ואל תהיו קטנונים בבקשה. השכל לא רצה לשמוע ממגרשים כי המשפחה שלו קנתה פעם הרבה אדמות בשכונת התקווה, שכונת שפירא ועוד מקומות ולא ראו ברכה בכלל. אנשים שונים השתלטו על המקום והמיסים של המדינה הוציאו להם את המיץ. השכל מעדיף ללכת על בטוח.
הזמן לא נעצר וכעבור שנתיים לערך מציעים למזל רווח ממש טוב כי המחיר הכפיל את עצמו. מציעים לו 400 אלף ירוקים בשביל הנדל"ן שלו ליד השדה של דב הוז עם רעש האוירונים והעשן של רידינג. המזל בוטח במזל ומסרב. השכל אומר לו למכור ובכסף לקנות דירה ממש כמו שהוא קנה ליד הים. חוצים את הרברט סמואל והרגליים במים. אפילו לא דקה מהמציל וזה מדוד. המחיר ממש בסדר ורק חצי מיליון דולר ויש לך אחלה דירה מול הים ואם פעם יהיה פינוי אמריקאי של השגרירות באמצעות אוניות אז השכל יוכל להצטרף כי הוא שכן ממש קרוב. המזל אומר שלא כי הוא הרי בר מזל.

הזמן ממשיך לנוע והנה כבר בונים בשטח הגדול והרשויות לוקחות למזל חצי מהשטח שלו לצורכי השם והפיתוח. יש בנייה לגובה ויש חגיגה למרות שמהעשרה דונמים נשארו רק חמישה. המזל מקבל מהקבלן שבונה חצי מהדירות או כמעט חצי ואל תיהיו קטנונים בבקשה כי המזל סומך על המזל. הקבלן גם רוצה לקנות חלק מהדירות כי יש קונים שלא מוכנים לוותר. המחיר לפחות מיליון דולר לדירה אבל המזל לא מוכר, כי יש לו ילדים ונכדים והוא סומך על המזל. עד היום בנו לו כבר 40 דירות ותזכרו שארבעים זה מספר סימלי ויהיו עוד.
צדיקים וצדיקות יקרים, אז מה יותר חשוב לדעתכם? מזל או שכל ?

הבית לא למכירה רחוב נתן החכם 3

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה