יום שני, 7 בנובמבר 2016

תמונה אחת ושאלות רבות


התמונה הזו הגיעה לפתחי באמצעות רחמים החובש כיפה סרוגה ומצביע בקלפי אמת - עבודה. כמה כאלה אתם מכירים? רואים בה את דוד בן גוריון ומשה דיין וגם כמעט רבע רמטכ"ל בלתי מזוהה בוודאות. התמונה צולמה על ידי פוטו בירנפלד אלנבי 97 תל אביב טלפון 623625 כי ככה כתוב מאחור.

בן גוריון ומשה דיין צילם פוטו בירנפלד אלנבי 97 תל אביב 

איסוף תמונות מקוריות בשחור לבן וצבע, תחום מיוחד מאד עם אספנים מיוחדים עוד יותר
אהרון בירנפלד, יליד גליציה, צלם תל אביבי שעבד באלנבי 97, מול בית הכנסת הגדול. נפטר 1975
"אהרון בירנפלד ז"ל עלה לישראל מגליציה בתחילת שנות ה-20 של המאה הקודמת והפך במהרה לאחד הצלמים הידועים בימיה הראשונים של הארץ. פוליטיקאים, אמנים, עסקנים, מאורעות ומקומות, כולם הונצחו במצלמתו באופן כמעט אובססיבי והפכו עם השנים לנכסי צאן ברזל של עולם התיעוד הישראלי." - מתוך תערוכת יחיד של חניתה בן ז'נו אמנית ובתו של בירנפלד 

אשמח לתגובות, הערכות וגם הבהרות המתיחסות לתמונה המצורפת כמו הזמן, המקום, האירוע, מה אתם יודעים מידע אישי על פוטו בירנפלד? האם זה בסדר להעלות לרשת תמונה של צלם ללא הסכמתו או משפחתו? ובכלל אשמח לכל תגובה. אני לא יודע יותר מכם אבל אנסה. נראה מה אפשר לחדש.


אין כמו צילומי השחור לבן של פעם. פשוט אין
אספנות של תמונות צילום מקוריות ישנות בשחור לבן וצבע אינה נחלתם של רבים. גלויות עתיקות גם כן הולך נהדר עם צילומים. האספן אילן רוט הוא אחד הרציניים שהכרתי אבל אף פעם אין לי מה להציע לו. החלום הצילומי של אספני תמונות הוא למצוא מטמון של תמונות שאיש לא ראה ושאולי יזרק לפח האשפה של ההיסטוריה כפי שקרה לצלמים רבים שנעלמו לפני שנחשפו. ככה גם היה עתיד לקרות לארגזיו של בירנפלד אבל ביתו שמרה כמה מהם בכל זאת.
לדעתי אין כמו תמונות השחור לבן מפעם. גם אצלנו במשפחה התמונות האלה מעולות ואין להן תחליף. כנראה שהתמונות הטובות של פעם צולמו עם עין טובה, הכנה מראש, הקפדה וציוד מתאים. גם היום עם הציוד הדיגיטלי החדש חייבים עדשה טובה. היום לא צריך הכנה ופיתוח. אם לא טוב, עושים חדש במקום.
תודה לאליעזר מורב שסרק את התמונה בחדווה ובמקצועיות.

תמונה אחת ושאלות רבות פורסם לראשונה במגזין של קובי לידרמן ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה