יום חמישי, 29 בדצמבר 2016

רופא בשכונה


 לפני מספר שנים בודדות הגיע דוקטור ב. דורפמן לשכונה שלנו. "ד"ר דורפמן רופא ומומחה למחלות עור ומין למבוטחי קופ"ח מכבי בלבד" וככה היה כתוב בשלט שכבר איננו. הוא התמקם בבניין הצמוד אלינו בבן יהודה 20 ואפילו בחזית שבקומת הקרקע שבעבר שימשה שתי חנויות. פעם הבניין הזה היה שייך למשפחת בלוך שבסוף מכרה אותו, כי זה מה שקורה כמעט לכל בניין עם כמה יורשים ולא רק בתל אביב. 

ד"ר ב. דורפמן 
מומחה למחלות עור ומין למבוטחי קופ"ח מכבי בלבד
(כבר לא ..) בן יהודה  20

 עשו שם שיפוץ מקדים וממש טוב שלא הותיר זכר למה שהיה פעם. הקליניקה כללה חדר המתנה עם מזכירה וחדר לרופא עצמו. קליניקה מבריקה ללא שום אביזר מיותר ונוסטלגי. זה היה מפתיע אבל ממש מקורי כי אני לא מכיר רופא שמקבל פציינטים בחזית רחוב המיועדת בדרך כלל למסחר ואוכל. ברור שהחלונות של המקום היו אטומים ולא ניתן היה לראות מה קורה פנימה והיו גם סורגים. הסידור של רופא צמוד לחנוק היה מקורי ומיוחד לדעתי, למרות שהיו מספר פעמים שאנשים טעו ונכנסו לחנות שלנו וההפתעה הייתה הדדית. אל תדאגו כי אף אחת לא התפשטה אצלנו. 

 ד"ר דורפמן עבד משעות הבוקר המוקדמות ועד לצהריים ולא יותר. הרבה פעמים הגעתי בשעה שבע בבוקר והוא כבר היה שם. לא זוכר שראיתי אותו אחרי שעה שתיים בצהריים ותמיד הלך ברגל וכנראה שגר לא רחוק. אני משער שהיה עולה ממדינות חבר העמים והאות ב. זה אולי בוריס אבל מתברר שזה בנימין. אני כמעט בטוח שיש לו אח תאום ואפילו זהה. תמיד היו אצלו חולים ברצף בלתי גמיר, עם המתנה קצרה ויעילה. כשרציתי להיכנס אליו זה היה במיידי עם המתנה של פציינט או שניים. תמיד היה אדיב, מקצועי וישר לעניין ומאד הופתעתי שיום אחד פשוט לא ראיתי את השלט שלו והשכנים אמרו שזהו ודי. הוא החליט שמספיק לעבוד ופרש ואולי ככה הכי טוב כשמגיעים לפנסיה. תמיד כשמדברים על רופא עור ומין אני נזכר בסיפור חצי אמיתי שלא הספקתי לספרו לד"ר דורפמן וככה זה בערך.
 פעם הלכתי לרופאה חיננית בנושא עור ומין. פניתי אליה בזו הלשון והכל היה אמת לאמיתה כי הייתי רק שליח. "דוקטור שלום אני רוצה לשאול אותך שאלה בשביל חבר שלי שקצת מתבייש לשאול.." אז הדוקטור ענתה לי "תוציא בבקשה חבר שלך ונראה.."

תגובה 1:

  1. אכןרופא מדהים ובעיקר אדם נדיר. היתה לי הזכות לתכנן ולעצב לו את המירפאה.

    השבמחק