יום שישי, 27 בינואר 2017

איך יבוא השלום?


January 25   2017

 מזה שנים שאיני סוחר בעתיקות כלומר לא קונה ולא מוכר מטבעות עתיקים המוגדרים כעתיקות לפי החוק ותודה לרשות העתיקות שמתחת לאפה התנהלה רשת של נוכלים מקומית, שהצליחה ליצור מציאות היסטורית דימיונית ללא מפריע ואפילו מכרה עתיקות משופצרות למוזיאונים מכובדים. אגרת רישיון למסחר בעתיקות עולה למעלה מ-2000 ש"ח לשנה אחת (כל חידוש עולה אלפיים פלוס) ואינה מבטיחה דבר ואני גמרתי עם הדבר לפני שנים וזהו זה.
 
אין כמעט יום (לעיתים זה קורה בלילה) שאני לא מקבל הודעות לנייד או למייל עם מטבעות עתיקים שנולדו הרבה אחרי שאני נולדתי. האמת שהמטבעות האלה כבר מזמן לא מצליחים לרגש אותי כי הרוב זה ממש פח זבל, אבל הסיפורים שמגיעים ביחד מצליחים לעורר אותי מחדש, למרות שגם שם יש כבר כמה מסלולים החוזרים על עצמם. חלק מהמסלולים מדובררים בעברית ויש גם בערבית. מעולם לא היה מסלול סיפורי ביידיש ואולי אני לא בהצגה הנכונה. 
הנה כמה דוגמאות אמת שקיבלתי לאחרונה ובטוח שיש עוד והרבה. אולי גם לכם יש משהו משלכם?
 "הפועל שעובד אצלנו כעת בשיפוצים מצא אצלו בכפר את המטבעות האלה והמשפחה שלו צריכה כסף. כמה שווה לי לקנות את זה?" גירסת השיפוצים.

"מטבע מנורה שמצאו בחצר של הפועל שעושה לנו שיפוצים"

 "סבא שלי היה חייל במלחמת העולם הראשונה וזה מה שמצאנו אצלו בתיק. הוא נפטר לצערנו וזו הירושה שלנו" גירסת סבא גיבור.
"מצאנו בתיק של סבא שהיה חייל במלחמת העולם"

"אח שלי היה בשייטת 13 יחד עם שר השיכון הצדיק. הוא מצא את זה באחת הצלילות ליד עתלית. כמה זה שווה לכם?" גירסת מצאו את זה בים.
 "המאהב של אמא שלנו הביא לנו את זה ליום השנה. הוא חייב לנו המון כסף ורוצה לשלם את החוב במטבעות האלה. מה דעתך?" הגירסה המופרכת.

"מיוצר ונמצא בארץ ידידותית"

 "מצאתי את זה ליד קיסריה אחרי סופה בים. הציעו לי כבר הרבה כסף ואני מחפש הצעה נוספת." גירסת מחפש הפראירים.
"מצאו את זה מתחת להר הבית. מה דעתך?" הגירסה הירושלמית.
ואני שואל איך יבוא השלום אם נמשיך לשחק בנדמה לי?
 (כל הצילומים של הזיופים העלובים שפה נשלחו אלי עם סיפור נלווה)


"אהלן קובי. התדע מה זה? נמצא תחת הר הבית"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה