יום שלישי, 3 בינואר 2017

חוכמת החוקר או האח של זיגל

January 1    2017

 הכותרות עוסקות גם בחוקרי רוה"מ בימים הקרובים. האם הם מנוסים? איך פונים לראש הממשלה במהלך החקירה? מה לגבי החוקר הטוב והרע? האם החוקרים ידברו עם רוה"מ דרך מטפחת משי או שישלפו הפתעות? 
באופן אוטומטי זה לוקח אותי לאיש שמעולם לא ראיתי פיזית, אבל שמעתי עליו מאנשים שהיו בסביבתו ויש לנו את ספרו המעולה לטעמי של ברוך לשם, הסוקר את חקירות השחיתות בזמנו וגם את סיפור חייו. בנימין זיגל האיום, שנולד בפולין והיה שוטר במשטרת ישראל ואבא שלנו הכירו מתקופת שירותו ושניהם נולדו באותה שנה. אבא שלנו אמר על זיגל שהיה ישר יותר מסרגל מתכת.

צילום של מייקל מאיירס 19855 תת ניצב בנימין זיגל בתחנה בפתח-תקוה

 בנימין זיגל מעולם לא הגיע אלינו לחנוק, אבל שמעתי את אבא מספר אודותיו חוויות כשדיבר עם חבריו למשטרה שבאו לבקרו מדי פעם. זיגל היה קצין פולני (פולקובניק) מעוטר בהרבה אותות הצטיינות משדה הקרב במלחמת העולם. "המדליה (עיטור השירות) שקיבל ממשטרת ישראל הייתה בעיניו מכובדת לא פחות מהמדליות הזהובות והכסופות שהשיג בשדה הקרב".
 תמיד נהגו לצטט את המשפט שהיו שואלים את בנימין זיגל כאפשרות תיאורטית ואולי מעשית. "מה היית עושה לו אחיך היה עושה משהו לא בסדר?" אז זיגל האיום ככה בלי לחשוב היה חוזר ועונה "מה השאלה בכלל? אני מכניס אותו!"
 מעניין אם לזיגל היה אח? (בספר תמצאו את התשובה) ומי זוכר את הפאב בדיזינגוף הצמוד לתחנת המשטרה בשם הזה? 

זיגל הסיפור המלא של חקירות השחיתות כתב ברוך לשם
 סיפורו של ניצב בנימין זיגל, אשר עמד בראש היחידה, 
ותוך שימוש בכל אמצעי ותחבולה הוביל אותה ליעדים שהנציב לעצמו. 
שיטות החקירה בהן נקט זכו לכל דברי הגינוי והשבח האפשריים. 
בכלי התקשורת הוא זכה לכינויים:'זיגל האיום', 'הצייד', 'רובספייר'.

תמונות מספרות מחייו של בנימין זיגל מתוך הספר של ברוך לשם ספריית מעריב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה