יום שלישי, 11 באפריל 2017

ארבע ארצות וגם אסותא ואפילו גן משה




 חלמתי שאהוד אמר לי לבדוק אם הבניין שלו עומד או לא עומד. בימים כאלה, לך תדע אם משהו השתבש שם ולדעתי ענבל חושך הצליחה לבלבל אנשים ואפילו מבריקים. אז הלכתי לראות את מה שקורה באסותא שהיה פעם בית חולים יחודי בז'בוטינסקי, קורדובה ואפילו ורמיזה שם. ראיתי שיש התקדמות והבטון צומח ויש כמה כניסות ומי שיגור שם יהיה למעלה מעל כולם והחניון כבר מוכן למטה ומי אמר שאין לגדס הגאון ולתוכניתו, פתרונות מודרניים? האם תל אביב תצמיח מגדלים עד לכיסוי השמיים? מה יהיה עוד דור באזור הזה? 
המגדל של אסותא שפעם היה בית חולים. מבט מרחוב קורדובה

רחוב ארבע ארצות בתל אביב

 כשצעדתי לי ברחוב ארבע ארצות קרוב לפינת קורדובה, ראיתי את השלט תט"פ גן משה על מתקן חברת החשמל וידעתי שהם בחברת החשמל זוכרים משהו שאני לא מכיר. מי מכיר את גן משה ולמה משה?
 התנועה בארבע ארצות זורמת ומהירה כי יש חניה רק בצד אחד ורצוי להאט כי לך תדע מי יצוץ לך לפתע. על האסון שקרה לפני שנולדתי לחיה ואברם זונליכט שמעתי רק היום. הבן שלהם נדרס למוות ואז בקושי היו רכבים ובכל זאת היו תאונות ואסונות בכבישים. אברם היה חייט והייתה לו מתפרה בנחלת בנימין בקומה שניה. 

גן-משה 
תט"פ גן-משה
 חדר שנאים וגם תחנת טרנספורמציה חיצונית

 רחוב ארבע ארצות ממש קרוב לסוקולוב שלנו ובכל זאת הדבר הכמעט יחידי שאני זוכר מהתיכון ומהרחוב, זה בקושי את הנסיעות הליליות שלי באופניים לבית של אביה גנני שגרה ברחוב אמסטרדם. יחד איתי היה גם באופניים איציק לוינשטיין שעשה את אותה דרך לחברה שלו בשם איריס אברמוביץ, שגרה קומה מעל אביה.
 יותר מחמישים שנה אני מכיר את הסביבה ורק כעת נוכחתי להכיר את השם של הסמטה המחברת בין ארבע ארצות וסוקולוב ויש אפילו שילוט עם השם סמטת נ"ס כלומר נחום סוקולוב ונראה לי שהסמטאות הנסתרות פשוט לא נגמרות.

החניה אסורה בתחנה הטרנספורמציה בגן משה ליד אסותא וגם צמוד לארבע ארצות

אתם נכנסים לאתר עבודה פעיל אסותא

דובי באסותא


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה