יום שני, 17 באפריל 2017

כמה שווה מיל מנדטורי?




מישהו מצלצל לחנוק. רינג רינג רינג
 "שלום" אני עונה כי ככה אמר לי להגיב דני רוגובסקי הנביא המתמיד. אומרים שלום ולא הלו ולא כן ולא שומע ולא שום דבר אחר כי שלום זה מאד מקובל ואולי בסוף יבוא השלום. ישתבח שמו שיביא עלינו שלום במהרה בימינו.
מהצד השני אני שומע מישהו. "יש לי מיל מהמנדט וראיתי שזה עולה המון כסף".
 כבר הבנתי שיש לי בעיה אבל אמרתי לאיש שזה לא מדויק. "מיל אחד עולה כמה שקלים אדוני".
מישהו "אז איך ראיתי באינטרנט שזה המון. אולי אתה לא מעודכן?"
 אני. "מיל אחד זה כמה שקלים בודדים ואם תרצה אני נותן לך על חשבוני אחד חינם אבל השני כבר יעלה לך לפחות חמישה ש"ח. אם תרצה רק את החינם אז בסדר על עייני ועל ראסי."
מישהו "מה אתה גם מדבר ערבית?"
 אני "כבודי יודע שלושה משפטים שלמים. שו איסמק יא וולד? אינעל באבור אילי ג'אבק ואפילו איך אומרים ראש הממשלה חזר משיחות פסגה בבירת ארצות הברית."
מישהו "אבל הוא לא חזר..."
אני "אז אני לא יודע"
 מישהו "ומה עם המיל הזה שהוא יקר? איך זה שראיתי שזה עולה עשרת אלפים ירוק באינטרנט?"
אני "לא יודע מה ראית באינטרנט אבל איזה מיל יש לך?"
מישהו "אני רואה כתוב 1927 וזה השנה הראשונה. בטוח שזה שווה הרבה"
דווקא 1927 במטבעות זה זול. וכל המטבעות של 1 מיל זולים! 1935 וגם 1940 קצת יותר שווים"
 מישהו "אז איך ראיתי באינטרנט מכרו בעשר אלף ירוק? מה אתה אומר שאני מדמיין? אני נשבע לך באמת התורה שראיתי כתוב 10 אלף ירוק. יכול להיות שיש שנה נדירה?"
אני "אולי ראית 1947 שזה שנה נדירה שלא תמצא בכלל וזה הנפקה שבוטלה אבל כמה חתיכות ברחו החוצה והם פצצות מהלכות. מעולם לא ראיתי כאלה ורק שמעתי על שנים שהסתובבו פה מתחת לאף שלי ופעם עורך דין יהודי מאמריקה רצה למכור וסיכמנו הכל ובסוף הוא לא בא ומת בדרך ולך תדע מה נגמר עם המיל הזה..."
מאפרה מפעם עם מטבעות של 1 מיל מנדטורי

 צילם אליעזר מורב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה