יום ראשון, 9 באפריל 2017

חוכמת הניאגרה והפקונג העזתי וגם קצת על מחירי הדירות

March 30    2017

 אם ראיתם מישהו מסתובב עם ניאגרה על הקו ראש העין תל אביב תדעו שזה אני. ניאגרה בשירותים זו המצאה נהדרת. יש בתוך הקופסא הזו הרבה המצאות נלוות ותעשו לי טובה בואו לא ניכנס לרזולוציות חזקות, אבל הניאגרה של פלסאון מקיבוץ מעגן מיכאל היא הדבר הכי פשוט, הכי טוב וכנראה שגם הכי זול. 250 - 350 ש"ח ויש לכם ניאגרה קומפלט עד הבית לא כולל הרכבה והוצאות נסיעה. יש כאלה שיודעים לקנות את זה גם במאתיים ש"ח. אני בטוח שבעזה יש דברים דומים ברבע מחיר ומישהו אומר לי שגם בהרבה פחות ו"אתם היהודים קונים הכל ביוקר רק החיים של אחרים זה מאד זול" ואל תתחילו עם השטחים כעת.
 האמת שאני מכיר באופן אישי רק ניאגרה של פלסאון כי זה מה יש לנו בבית ואפילו בצבע לבן ויש לנו שלוש חתיכות כאלה. כן 3 יחידות וכולן עובדות יופי ויש מצב שהחלפתי כי עברו כבר יותר מ-25 שנה מאז שמכרו לנו את הניאגרות כולל הבית. כשהייתי ילד אני לא זוכר ניאגרה בשירותים הקטנים בסוקולוב (וזו הסיבה שלא יכולנו לקרוא את עיתון הארץ הגדול) והייתה כזו ידית מתכת שיושבת על גולה וצינור ולוחצים והידית חוזרת ממש לבד ואם לא הבנתם אז גם היום יש כאלה בשירותים בבתי חולים.
פלסאון הוקם ב-1964 והקשר למטבעות מבחינתי הוא רק בקטע אסוציאטיבי של 55 אגורות תשכ"ד שפעם היה להיט והיום זה אולי 50 ש"ח ויש גם בפחות. יש מצב שעלות ניאגרה זהה למטבע מפעם.
 ניאגרה קוראים לדבר הזה ובאופן מקצועי מיכל הדחה. יש הרבה חברות המייצרות דברים כאלה ויש גם מיכלים סמויים מן העין ושמעתי מאלון של בני שאצלו בבית ביקשו הרבה כסף על מנת לתקן חלק מסוים וההרבה הזה היה סדר גודל של אלף ש"ח. בסוף הוא הסתדר לבד אבל אם תרצו לדעת פרטים אז תפנו לאלון כי שם זה לא פלסאון ואנחנו חייבים לחזור לניאגרה שלי שהחלה לעשות בעיות ממש קטנות אבל בנושאים כאלה רצוי לחסלם כשהם קטנים. מי זוכר את הרעיון של רפול להכניס לתוך הניאגרה בקבוק מים וככה לחסוך מים למדינה ולכיס. עוד רעיון רפולי על גבול ה-fool.
 שמתי לב שהמים מהניאגרה יורדים ממש בקטנה אפילו כשהמיכל כבר מלא והמצוף אמור לסגור את כל הפתחים והיציאות. כן זה ממש טיפות קטנות ובאמצעות האצבע ונייר טואלט באסלה עצמה, אתה מבין שמים יורדים למטה כל הזמן. אפילו בלילה יורדים מים וזה ממש לא בסדר. גם קצת זה לא חוקי במקומותינו והרבה קצתים נהפכים להרבה. אומרים שאובדן המים בשל נזילות הוא עצום וכל הזמן ממציאים פטנטים לקטע הזה. הפטנט הכי חזק הם תאגידי המים שנועדו להוזיל הכל חוץ מחשבון המים שלכם שהוכפל בחלק מהמקרים.
 אני יודע שאם יש נזילה כזאת אז רצוי להחליף גומיה בניאגרה. כמו פקונג ראש באוטו אבל פה זה ניאגרה. יש כאלה שיודעים לעשות כל דבר לבד ולא רק ביד עד לסוף הטוב. אני ממש לא ולהגנתי אני טוען שחשמל ומים אני מרים ידיים. קרה לי כבר שפרקתי ניאגרה ואפילו הרכבתי מחדש ואפילו נשאר לי חלק מיותר ממש כמו לאהוד ברק והשעונים. חוצמזה אם אעשה הכל לבד, ממה יתפרנסו בעלי המקצוע? 

מביא ניאגרה קומפלט אצל דימה סקוריק

למצב של ניאגרה נוזלת יש 2 פעולות טיפול אפשרויות. הראשונה והפשוטה היא החלפה של כל המיכל כולל הכל וככה נפרדים מכמה מאות ש"ח והכל יופי ויש שיגידו שזה הכי הגיוני, הכי פשוט ודי ואפילו אני עשיתי זאת פעם. אחרים ינסו להחליף את החלק הפגום בעצמם או באמצעות בעל מקצוע. דבר כזה הרבה יותר זול אבל מצריך רצון עז לפתרון וגם אי רצון לשחרר כסף. אנחנו כרגע בקטע השני.
דיברתי עם השרברב הכי הכי ואם שכחתם קוראים לו דימה סקוריק בטלפון  0544623806 והוא בעברית שלו הסביר לי מיד "קובי זה בעיה של גומי. אצלך בניאגרה יש שני גומי מה צריך מחליפים. קונים רק פלסאון מקורי וזה פחות מעשרים שקל בשביל שתיים חתיכה. לא לקנות לא מקורי כי יש גם מעזה אבל מחזיק קצת זמן ופרובלמה חוזרת וחבל כסף שלך ושל אישה שלך. את מבינה מה אני להגיד?" תמיד עברית של דימה זה כמו תאטרון של עולים באולפן וצריך כבר עושים הצגה מדיבור שלו ואני גם מתחיל להיות שחקן מתי אני מתחילה מדברת איתו ואין יותר זכר ונקבה והכל מאד פשוט.

דימה סקוריק והפקונג עם קצת אבנית

 בסוף החלטתי שאני מפרק הניאגרה ומביא אותה קומפלט אצל דימה בנסיעה ישירה לתל אביב ודימה מחליף פקונג ראש גומיה אוריגינאל ולא מעזה.
 ממש לאחרונה שמעתי שאחת הסיבות ליוקר הדירות הם הפועלים מסין. כן הפועלים הסיניים הם עוד סיבה כי עלות יום עבודה שלהם מגיעה ל-1200 ש"ח ליום. נשמע הרבה אבל תחשבו על כל גוזרי הקופונים בדרך. יש פועלים זרים שעולים חצי ורבע ויש גם את פועלי השטחים אבל בלי העזתיים. אומרים שפועלי השטחים יוצרים מצבים לא טובים ולכאורה אפילו מחבלים בעבודה וגורמים לנזקים. פועלי עזה מחוץ לתחום למרות שהם תמיד נחשבו לפועלים הכי מקצועיים ויש לי עדות אישית על צוות עזתי שבנה עבור חברת רמט בראש העין בשנת 1989 וכשהיה סגר הכל היה מושבת כי רק הם ידעו לבנות בשיטה של חצי טרומי וחצי רגיל עם מנופים ושינוע. אין היום פועלי בניין מעזה והסיבה היא בטחונית ואולי הם עסוקים במינהור השטח ושיקום התשתיות. חלקם גם מייצרים פקונג לניאגרה שלא מחזיקה מעמד.
 רובם של העזתיים חיים על הפנים. יכול להיות שאם הפקונג הישראלי על הרצועה יהיה פחות הרמטי אזי יהיה שיפור בעזה ואולי גם מחירי הדירות בישראל ירדו.

פקונג אוריגינאל שעשה הרבה עבודה עם אבנית וצריך מחליפים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה